Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ansvar for ett barn


Anbefalte innlegg

Hei dere.. Er her igjen jeg vettu.. 😅 Føler forholdet går bedre nå og at jeg blir sett og hørt. Men det går jo opp og ned til tider.. Men han har begynt å mase om barn nå og stresser litt da begge er i begynnelsen av 30 årene. Jeg er litt skeptisk, jeg har lyst på barn engang, men er redd for å stå med ansvaret alene. Vi har skaffet oss en hund sammen, det er jeg som har ansvaret for den, står opp hver natt, går turer osv. Han orker ikke å bli med.. Er flere ganger jeg kommer hjem seint fra jobb, og hunden har ikke vært på tur enda og har verken mat eller vann og må veldig på do. Jeg blir oppgitt da. Så da tenker jeg.. Hva med når vi får barn sammen? Kommer han til å ta ansvar da? Han er veldig lat og ser bare på tv å liker å gjøre minst mulig. Jeg har tatt det opp med han, at det bekymrer meg. Han mener at det å ha ansvar for en hund og ett barn er ikke det samme, å kommer selvfølgelig til å stille opp mer da. Men jeg tviler.. Ansvar er jo ansvar, samme hva man vrir og vender på det. Det er jo mye mer ansvar og jobb med ett barn også.. Hva tror dere? Har han rett? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Annemi skrev (3 timer siden):

Hva med når vi får barn sammen?

Herregud..
 

Annemi skrev (3 timer siden):

Kommer han til å ta ansvar da?

Selvsagt.. (not).
 

Annemi skrev (3 timer siden):

Han mener at det å ha ansvar for en hund og ett barn er ikke det samme

Vel blåst. Men på ingen måte betryggende refleksjoner over egen omsorgsevne.

 

Annemi skrev (3 timer siden):

Hva tror dere?

Jeg tror du skal stole på din egen instinkt å høre på alle varselbjellene om at dette ikke er den rette personen å fusjonere biologisk materiale med. 
 

Annemi skrev (3 timer siden):

Har han rett?

Du kan ikke ha grisen på kjøkkenet bare fordi den har rett. Han blir heller ikke bedre om du steker han i smør.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Annemi skrev (På 3.8.2021 den 4.43):

Vi har skaffet oss en hund sammen

Vi eller "vi"?

Var dette noe dere begge helt sikkert var entusiastiske over? Mulig jeg spør litt frekt, men det er ikke sjeldent at anskaffelse av kjæledyr er noe man går med på uten at man selv kanskje føler det store eierskapet, og noen ganger presser en partner igjennom dette også slik at man ikke har så mye valg.

Men selv om han evt ikke ønsker hund like mye som deg, så burde han lufte den litt for å hjelpe både hunden og deg når han allikevel har anledning til det.

Å få barn er en annen dimensjon. Dessverre er det altfor mange som tror at holdninger og forhold blir bedre bare man får barn. Noen ganger stemmer det, men da er det en konsekvens av å få barn. Å få barn bør derimot ikke være en forutsetning for bedring...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest a5694...4fd

alle sier disse mennene forandrer seg når dere får barn, i mitt tilfelle skjedde ikke det, og jeg pakket sakene etter 3 år, totalt utslitt og oppgitt. 

Du kan jo ta et hardt tak i å oppdra han da, hvis det ikke funker og du ikke blir fornøyd så er det ikke noe ha barn med. Mye jobb med barn!

Anonymous poster hash: a5694...4fd

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg lurer også på hvem som egentlig skaffet dere hund. Personlig er jeg ikke noe hundemenneske og selv om jeg bryr meg om at dyr skal ha det bra så er jeg overhodet ikke innstilt på å ta noe hundeansvar. Jeg har hørt om par som har gått fra hverandre på grunn av anskaffelse av hund/katt og hørt om par som har gått fra hverandre først, for at den ene var beinhardt innstilt på å skaffe seg hund/katt. Men barn er som nevnt over her i en helt annen liga. Jeg har enormt mye større ansvarsfølelse for barn. Andre føler hunden er "en av barna".

Det sagt så skal man være varsom med å skaffe seg barn dersom ikke forholdet er stabilt godt. Har man problemer med at tida ikke strekker til, uten barn, så får man det i hvert fall ikke bedre med barn. Barn går forran alt. Barn eter tid til frokost, lunsj, middag og resten av døgnet. Da gjelder det å balansere hvem som ofrer seg når. Vær forberedt på at hundeholdet kan måtte vike for barneholdet. Ikke bare på grunn av tid, men også fordi noen hunder takler det dårlig eller kan føle barnet som en konkurrent om oppmerksomheten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
panzerwolf skrev (På 4.8.2021 den 12.04):

Vi eller "vi"?

Var dette noe dere begge helt sikkert var entusiastiske over? Mulig jeg spør litt frekt, men det er ikke sjeldent at anskaffelse av kjæledyr er noe man går med på uten at man selv kanskje føler det store eierskapet, og noen ganger presser en partner igjennom dette også slik at man ikke har så mye valg.

Men selv om han evt ikke ønsker hund like mye som deg, så burde han lufte den litt for å hjelpe både hunden og deg når han allikevel har anledning til det.

Å få barn er en annen dimensjon. Dessverre er det altfor mange som tror at holdninger og forhold blir bedre bare man får barn. Noen ganger stemmer det, men da er det en konsekvens av å få barn. Å få barn bør derimot ikke være en forutsetning for bedring...

Hei. Han var like mye gira som meg med å få hund, men han har aldri hatt hund selv. Han er knyttet og glad i hunden, men likevel så fraskriver han all ansvar.. Senest i dag da jeg kom hjem fra seinvakt, så spurte jeg om han hadde vært ute å luftet hunden, noe han mente at han gjorde og sier detaljert hvor de gikk tur å hvor mange ganger den har gjort i fra seg. Jeg stoler på det han sier og tenker ikke mer på det. Da jeg skal ta siste turen før vi legger oss så gjør han ikke annet enn å drite stakkars.. Da sier det meg det meste at han løy.. Har tatt han i løgn én gang tidligere, å da innrømmer han at han løy å lot hunden være dritatrengt en heil kveld.. Han er altfor lat til å gå tur med bikkja. Å da tenker jeg, hva om vi får barn? Må jeg gå tur alene, gjør alt med ungen Pga. Han aldri gidder å gjøre noe ting? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...