Gå til innhold

Ingen selger flere smartmobiler i Europa enn Xiaomi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

>Da er det på tide at landet som påstår de elsker et fritt market innfører noen regler som gjør det umulig for xiaomi å kunne selges i europa og usa sånn at de kan følge huawei sine fotspor.

Vil vel heller si at det er på tide at folk som elsker frihet, demokrati og menneskrettigheter skjerper seg, og slutter å kjøpe kinesisk.

Endret av LocoMortis
Lenke til kommentar

Pris styrer markedet og der er Xiaomi meget konkurranse dyktig. Visst Samsung eller Apple ønsker å komme opp som det merket som selger mest så får de sette prisene ned på telefonene sine. Hvorfor skal jeg kjøpe en Samsung eller Apple telefon når jeg får en telefon fra Xiaomi med samme specs til halvparten av prisen?

Lenke til kommentar
Selvstendigsaas skrev (17 timer siden):

Da er det på tide at landet som påstår de elsker et fritt market innfører noen regler som gjør det umulig for xiaomi å kunne selges i europa og usa sånn at de kan følge huawei sine fotspor.

Hvordan tror du et enkelt land (du mener Norge?) kan innføre noen regler som gjør det umulig å selge Xiaomi i Europa og USA?

Hvordan kan du ved hjelp av restriksjoner i markedet mene at du fremmer et fritt marked?

Hypokratisk og udemokratisk  tankegang, vil jeg påstå.

Endret av Moerk
Lenke til kommentar
TheKims skrev (På 3.8.2021 den 10.13):

Hvorfor skal jeg kjøpe en Samsung eller Apple telefon når jeg får en telefon fra Xiaomi med samme specs til halvparten av prisen?

Fordi du ikke får en Xiaomi med samme specs. Den kjører kanskje på hardware som har lignende ytelser, men det er jo ikke bare derfor man velger en telefon. Samsung og Apple er f.eks. gode på sikkerhet. I din Xiaomi har du (forhåpentligvis) en light-utgave av Samsung sin Knox-teknologi, fordi Google kjøpte lisens og implementerte det i Android. Men du må kjøpe Samsung for å få full pupp av Knox-funskjonalitet.

En annen grunn er at både Apple og Samsung har høy innovasjonstakt. De pusher hverandre og setter ofte standarden for software. Det er ikke rent sjeldent Google annonserer nye funksjoner i neste versjon av Android, så sitter vi med Samsung-telefoner og lurer på hvorfor de annonserer det som nytt. Vi har tross alt hatt det hele veien på våre Samsung-telefoner. Det har skjedd flere ganger før Covid at jeg har brukt andre Android-telefoner i forbindelse med jobben og tatt meg selv i å lete etter det jeg har trodd har vært standardfunskjonalitet. Så viser det seg at det ikke finnes på Android fordi det er en Samsung-funksjonalitet som Google ikke har kopiert enda. En Android-oppdatering på en Samsung-telefon er i grunn en ganske trist greie, siden det sjeldent medfører noen store nye egenskaper (tenker da ikke på de månedlige sikkerhetsoppdateringene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...