Gå til innhold

Hvordan fungerer Wi-Fi og BT som navigasjon?


Helm

Anbefalte innlegg

3 hours ago, sorthull said:

Samy Kamkar har hatt noen foredrag om temaet. Han bidro, den gang da, til å avsløre at Google samlet inn GPS-koordinater fra Android-enheter uten tillatelse, osv. Han går litt inn på temaet her: https://darknetdiaries.com/episode/61/

Men utover det så er det nok en kombinasjon av alt som allerede er nevnt i tråden til nå som bidrar. Vet ikke hvor aktiv StreetView-bilen er om dagen, men jeg er helt sikker på at når de kjører rundt med den og samler inn både GPS-koordinater og informasjon om WiFi-nettverk så bruker de utstyr som har langt høyere presisjon enn det man finner i selv i den beste mobiltelefonen på det tidspunktet. 

Darknet Diaries er min favoritt-podcast  😉

Når det gjelder presisjonen til StreetView-bilen er jeg ikke helt sikker: Data samlet fra mange mobiltelefoner i et område kan nok prosesseres til å gi noe som er veldig presist, selv om bilen har avansert utstyr. Ikke minst er det også mer oppdaterte data...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, Helm said:

Så hva med BT? I Android kan jeg også slå på BT-scanning for å bedre presisjonen. GPS + WiFi + BT.

Kanskje alt som er sagt om WiFi er overførbart til BT?

Tenker det er aktuelt i områder der det er iBeacon? Usikker på hvor vanlig det er i eksempelvis norske kjøpesentre og bysentra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...