Gå til innhold

3080 problem med chip


ilalo

Anbefalte innlegg

Hei

Noen her som har 3xxx serien og har opplevd at chippen bak løsnet? 

Tok på pcen i dag, kom et skikkelig poff lyd og svart røyk, sjekket hva det kunne være 
tok ut skjermkortet og ble møtt med dette synet 😕 

Edit : Vil skjermkortet forsatt fungere selv uten en slik chip?

225444549_526824931703790_4046287339440417587_n.jpg

Endret av ilalo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
33 minutes ago, ilalo said:

Edit : Vil skjermkortet forsatt fungere selv uten en slik chip?

Den berømte poscap'en som asus fjernet i sin helhet fra sine kort. Hadde Kjørt en RMA, men om du er stø med loddebolten så er den ingen problem å erstatte den.

Vært mye kødd med evga denne runden. Håper det ikke skjer med mitt ftw3 ultra 😝

Endret av Mumriken
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (51 minutter siden):

Det er en kondensator. Ikke en chip. Du vil trolig få problemer med stabilitet uten denne.

Dog er det en veldig billig komponent og et hvert verksted som kan lodde SMD burde kunne bytte denne. Men du bør prøve garanti eller reklamasjon først. De skal ikke ryke av seg selv.

Enig med sedsberg. Dette burde gå på garanti, det er i alle fall det jeg ville prøvd.

Endret av Radford
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Radford said:

Er det stor forskjell på LHR vs. non LHR? Nok for at en vanlig bruker burde bry seg? Dette vet jeg svært lite om :)

Ingenting for en vanlig bruker, MEN det er vel fat chanse å få et 3080 LHR også, desverre.. Blir nok pengene tilbake på konto vil jeg tro.

Vet at komplett har/hadde noen 3080 kort for rma, men siden det der er evga så kommer det fra elkjøp eller Dustin 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Radford skrev (På 31.7.2021 den 17.10):

Er det stor forskjell på LHR vs. non LHR? Nok for at en vanlig bruker burde bry seg? Dette vet jeg svært lite om :)

Bare hvis du er opptatt av å bekrefte en transaksjonsliste med kryptoverføringer av Ethereum 100 millioner ganger i sekundet, med LHR-kort kan du bare gjøre det 50 millioner ganger i sekundet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...