Gå til innhold

Jeg kunne gråte abortblod.


Anbefalte innlegg

 

SV har vedtatt på sitt landsmøte å programfeste at kvinnen skal ha full rett til sin egen kropp og dermed også kunne avgjøre selv at abort kan foretas på embryo inntil 22 uker gammel. Da veier fosteret ca. 430 gram og er ca. 28 cm. lang, lungene er funksjonsdyktige og noen barn som fødes på dette tidspunktet kan overleve. Dermed blir mitt spørsmål: Hvor går grensen for SV sitt syn på menneskeverd?

I en spørreundersøkelse Sentio har utført for Klassekampen mener 38 % av de spurte at grensen for abort bør utvides til 18. eller 22. uke.

Dette er altså hva venstresiden i norsk politikk har å tilby de unge. Abort er et moralsk anliggende og hører derfor til innenfor livssynsdebatten, og jeg gjør spørsmålet om abort inntil 22 uker til et religiøst anliggende ved å rope til Herren, min Gud: Tilgi kvinnene, for de vet ikke hva de gjør, men tilgi ikke SV, for de vil sanke kvinnestemmer og vet så forbannet godt hva de gjør.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager, men du presenterer svært tvilsomme medisinske fakta. Lunger kan ikke sies å være funksjonsdyktige i den forstand du presenterer. Det er en grunn til at premature barn mellom 23+0 og 33+6 (uke + dag i graviditeten) blir behandlet med steroider for å modne lungene. 

Når det er sagt, så er det utvilsomt en vanskelig debatt. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
setarcoppiH skrev (53 minutter siden):

Beklager, men du presenterer svært tvilsomme medisinske fakta. Lunger kan ikke sies å være funksjonsdyktige i den forstand du presenterer. Det er en grunn til at premature barn mellom 23+0 og 33+6 (uke + dag i graviditeten) blir behandlet med steroider for å modne lungene. 

Når det er sagt, så er det utvilsomt en vanskelig debatt. 

Takker for korrigeringen. Det skulle stått at modningen av organene er kommet så langt ved 22. uke at fosteret I NOEN TILFELLE kan overleve en fødsel.

 

Lenke til kommentar
[email protected] skrev (1 time siden):

SV har vedtatt på sitt landsmøte å programfeste at kvinnen skal ha full rett til sin egen kropp og dermed også kunne avgjøre selv at abort kan foretas på embryo inntil 22 uker gammel. Da veier fosteret ca. 430 gram og er ca. 28 cm. lang, lungene er funksjonsdyktige og noen barn som fødes på dette tidspunktet kan overleve. Dermed blir mitt spørsmål: Hvor går grensen for SV sitt syn på menneskeverd?

I en spørreundersøkelse Sentio har utført for Klassekampen mener 38 % av de spurte at grensen for abort bør utvides til 18. eller 22. uke.

Dette er altså hva venstresiden i norsk politikk har å tilby de unge. Abort er et moralsk anliggende og hører derfor til innenfor livssynsdebatten, og jeg gjør spørsmålet om abort inntil 22 uker til et religiøst anliggende ved å rope til Herren, min Gud: Tilgi kvinnene, for de vet ikke hva de gjør, men tilgi ikke SV, for de vil sanke kvinnestemmer og vet så forbannet godt hva de gjør. 

Du bryr deg egentlig ikke om menneskeliv. Du bare skyver fostre foran deg for agendaen din. Jeg tør vedde på at du er for dødsstraff, og å fjerne sikkerhetsnett i samfunnet.

Lenke til kommentar
hekomo skrev (Akkurat nå):

Abortmotstandere driter i mennesker så fort de er født.

Hva slags merkelig påstand er det ?

Jeg er abortmotstander, bortsett fra i helt spesielle tilfeller, men jeg driter da ikke i mine medmennesker.

Jeg har både barn, barnebarn, stebarn, stebarnebarn og flere fosterbarn og blir sett på av andre som en meget folkekjær og medmenneskelig person 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...