Gå til innhold

Krever en ny verdensordning en ny barneoppdragelse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ruger skrev (1 time siden):

Ny verdensordning,..hva sikter du til?

En Ordning underlagt Gud (teokrati)?

I følge Store Norske Leksikon er moral de normene, verdiene og holdningene som avgjør hva som er rett og galt eller godt og dårlig. Mitt forslag til en ny verdensordning baserer seg på at vi oppdrar ungene våre etter de retningslinjene som det nye barnebudet skisserer, nemlig en ekstrem kjærlighetsoppdragelse som vil skape en slekt som danner en ny kjærlighetsfull verdensordning ved at vi ofrer det kjæreste vi har, det største offer som kan gis, våre barn.

Lenke til kommentar

Den barneoppdragelse du sikter til, er vel i stort den som blitt praktisert noen decennier og frem til idag... resultatene ser vi, - respektløshet ovenfor alt og alle, ikke minst mot sine egne foreldre og andre autoriteter. 

Slik sier derimot Guds Ord ; "Lær gutten den veien han skal gå, så forlater han den ikke når han blir gammel" Ordspr. 22:6.

 

Lenke til kommentar
Ruger skrev (18 timer siden):

Den barneoppdragelse du sikter til, er vel i stort den som blitt praktisert noen decennier og frem til idag... resultatene ser vi, - respektløshet ovenfor alt og alle, ikke minst mot sine egne foreldre og andre autoriteter. 

Slik sier derimot Guds Ord ; "Lær gutten den veien han skal gå, så forlater han den ikke når han blir gammel" Ordspr. 22:6.

 

Jeg har praktisert barnebudet på mitt eget barn og på mitt barnebarn. Resultat; vidunderlige mennesker. 

Lenke til kommentar
Ruger skrev (På 31.7.2021 den 15.56):

Den barneoppdragelse du sikter til, er vel i stort den som blitt praktisert noen decennier og frem til idag... resultatene ser vi, - respektløshet ovenfor alt og alle, ikke minst mot sine egne foreldre og andre autoriteter. 

Slik sier derimot Guds Ord ; "Lær gutten den veien han skal gå, så forlater han den ikke når han blir gammel" Ordspr. 22:6.

Jeg skjønner ingenting nå. Hvilken barneoppdragelse er det som har ført til respektløshet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
[email protected] skrev (På 2021-7-31 den 8.58):

Barnebudet.

Barnet skal du gi ubetinget kjærlighet, oppdra uten fysisk eller psykisk avstraffelse og lære det å gi mer til sin neste enn til seg selv.

Jeg er enig helt til vi kommer til at man skal lære barnet å gi mer til sin neste enn til seg selv. Om barnet får ubetinget kjærlighet og ikke blir utsatt for fysisk eller psykisk avstraffelse, så burde det være nok til at barnet utvikler medfølelse og solidatiret for og med andre.

Jeg tror ikke at et barn i utgangspunktet er egoistisk, men et barn som ikke får det det skal ha, kan bli det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ronron25 skrev (21 timer siden):

Jeg er enig helt til vi kommer til at man skal lære barnet å gi mer til sin neste enn til seg selv. Om barnet får ubetinget kjærlighet og ikke blir utsatt for fysisk eller psykisk avstraffelse, så burde det være nok til at barnet utvikler medfølelse og solidatiret for og med andre.

Jeg tror ikke at et barn i utgangspunktet er egoistisk, men et barn som ikke får det det skal ha, kan bli det.

Mener du at det kan være risikabelt å bli opplært til å gi mer til sin neste enn til seg selv? 

Lenke til kommentar
Ruger skrev (På 31.7.2021 den 15.56):

Den barneoppdragelse du sikter til, er vel i stort den som blitt praktisert noen decennier og frem til idag... resultatene ser vi, - respektløshet ovenfor alt og alle, ikke minst mot sine egne foreldre og andre autoriteter. 

Slik sier derimot Guds Ord ; "Lær gutten den veien han skal gå, så forlater han den ikke når han blir gammel" Ordspr. 22:6.

 

Det er ikke noen sammenheng mellom respekt og det å ha blitt banket opp i oppveksten. Du blander respekt med frykt. 

Ei heller er det å oppdra barn med kjærlighet det samme som fri barneoppdragelse uten veiledning og irettesettelse.

Se programmet om oppdragelse av hunder, der han der Anton er med. Veldig forenklet er premissene de samme, vi er enkle dyr når alt kommer til alt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
[email protected] skrev (5 timer siden):

Mener du at det kan være risikabelt å bli opplært til å gi mer til sin neste enn til seg selv? 

Jeg mener det jeg skrev, at om barnet får ubetinget kjærlighet etc., så vil barnet utvikle medfølelse og solidaritet med andre. Da er det ikke nødvendig med noen opplæring, som jeg mistenker er uttrykk for de voksnes egne svakheter som overføres på barnet.

Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (13 timer siden):

det å ha blitt banket opp i oppveksten

Jeg har overhodet ikke nevnt å "banke opp" noen.

Serpentbane skrev (13 timer siden):

Ei heller er det å oppdra barn med kjærlighet det samme som fri barneoppdragelse uten veiledning og irettesettelse.

Enig.

Serpentbane skrev (13 timer siden):

Se programmet om oppdragelse av hunder, der han der Anton er med. Veldig forenklet er premissene de samme, vi er enkle dyr når alt kommer til alt. 

Du er ute på viddene når du drar paralleller om oppdragelse hunder/barn. - Hunder har jeg hatt mange, hele mitt voksne liv faktisk - oppdratt fire barn. Forefaller meg at du snakker utifra teorier, jeg snakker utifra livserfaringer 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ronron25 skrev (På 2021-8-3 den 15.13):

Jeg mener det jeg skrev, at om barnet får ubetinget kjærlighet etc., så vil barnet utvikle medfølelse og solidaritet med andre. Da er det ikke nødvendig med noen opplæring, som jeg mistenker er uttrykk for de voksnes egne svakheter som overføres på barnet.

Tør jeg be deg om en ytterlige presisering av hva du mener med at du mistenker at det er et uttrykk for DE VOKSNES EGNE SVAKHETER som overføres på barnet hvis foreldre opplærer barnet til å gi mer til sin neste enn til seg selv? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...