Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Årsaken til utbruddet hans kan også være at du i 3 dager på rad har påstått (?) at han er utro? Og denne magefølelsen, har den noe for seg? Du sier du ikke er sjalu, men det kan hende han opplever at du er det. 

Jeg synes ikke forholdet deres høres veldig sunt ut uansett, med antagelser og drittslenginger begge veier, istedenfor ordentlig kommunikasjon rundt disse tingene.  det er heller ikke sunt hvis dere går rundt uten tillitt til hverandre, og er sjalu på hverandre når kommunikasjonen i tillegg er fraværende. 

Det er spenstig og også spørre et forum om typen din ljuger eller er utro... skal du ha svar på dette må du prate med han, på en ordentlig måte, ikke med antagelser og beskyldninger. Et angrep blir som regel alltid kontret med et motangrep.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synest at reaksjonen til mannen din var litt i overkant hard. Det finnes verre ting her i verden, enn å onanere i en kondom. Om han er så skamfull/ flau over handlingen sin, så burde han ha ordnet skikkelig opp etter seg selv. Slik at du ikke hadde oppdaget noe, men det er kanskje ikke bra i seg selv heller. Med tanke på at han muligens prøvde å skjule et sidesprang. 
Jeg mener at åpenhet i parforhold er nøkkelen for at ting skal fungere. Jeg er åpen med fruen om mine egne lyster, og jeg prøver ikke å skjule at jeg onanerer. 

Lenke til kommentar
OJ Doe skrev (7 timer siden):

Det høres ut som kjæresten din er ganske usikker på seg selv, og lar det smitte over på deres parforhold. At han har "lett" etter utroskap i 2 år er nok mest fordi du lar han gjøre det. Det føles helt sikkert godt å vite at du ikke chatter og snakker med andre. Han er nok rett og slett usikker på om du faktisk liker han. Som ofte bunner ut i liten tro på at han selv er noen man faktisk kan like. Det kan være lurt for deg å ta med deg når dere skal snakke om dette. 

Å teste kondom er vel hverken vanlig eller uvanlig. Noen har begrenset erfaring, og er nysgjerrige, andre liker variasjonen. Ingen liker at kjæresten leter gjennom søpla. Det er ikke det at du finner en brukt kondom, som beviser at han har hatt en hyggestund som er problemet. Det er at du faktisk finner den. Det er også helt greit. Statistikken tilsier at før eller siden vil du finne noe rart, for folk gjør rare ting hele tiden. Det gjør det ikke morsomt for det. 

Jeg tror kanskje, muligens, at han rett og slett følte seg overvåket, og slett ikke likte det. Det kan også være at han var utro. Noen som er usikre på seg selv, vil gjerne være mer tilbøyelig til å være utro. Ikke fordi det er noe galt med deg, men fordi det er en bekreftelse på at det finnes enda en som er villig til å være intim med han. Det kan faktisk være at han "føler" seg utro, uten at han nødvendigvis er det. Det kan være oppmerksomhet fra en venninne eller kollega, og det kan ha ført til en fantasi med kondom. 

Dét er i alle fall ikke sjelden. Enda verre er det nok å innrømme for kjæresten sin at hun på kontoret er skikkelig fin, og veldig grei, og at det hadde vært veldig moro å se om hun var interessert i noe mer. Så krever det kanskje mer modenhet enn det som er tilgjengelig å finne ut at det er en verden full av kvinner man gjerne skulle hatt sex med, uten at det nødvendigvis gjør at det er veldig aktuelt. Det er noe ganske mannlig primalsk(?), det å ligge med flest mulig attraktive kvinner. 

 

Uansett. Ut fra det lille du skriver, høres det ut som en nokså vanlig fyr med nokså vanlige problemer, som han sikkert opplever som veldig uvanlige, og derfor ikke tør snakke om dem. 

 

 

Ærlig talt, maken til smørje. Ikke skriv her mer er du snill. Projeksjoner side opp og side ned, uten rimelig grunnlag i forhold til trådstarter.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
Ukjent1234 skrev (På 28.7.2021 den 14.56):

Hvor vanlig er det å runke i et kondom? Fant et brukt kondom m væske i i søpla, ringte typen min som ikke var hjemme på det tidspunktet å konfronterte han. Han ble rasende, hylte er det ikke lov å ta seg et runk, kalte meg psykopat og la på røret. Følte der og da at jeg fikk bekreftelse på at det jeg følte var sant pga måten han reagerte. Jeg hadde spurt han ut hver dag 3dager tidligere om han var utro, vi var omtrent ikke sammen de dagene(når jeg var hjemme var han borte,og motsatt,følte han unngikk meg av ukjent grunn), han svarte ikke på telf, og sa bare han var hos en kompis han ikke ville si navnet på når han var borte. Nå er egentlig ikke det jeg beskrev så unormalt han,han er respektløs ovenfor meg. Jeg har valgt å stole på han til tross for at han til tider forsvinner, og jeg er egentlig ikke den sjalu typen så dette er første gangen i vårt 3år lange forhold jeg har mistenkt han for slikt. For nå hadde jeg en magefølelse.. også var det det kondomet jeg fant i søpla da. Han sier han bare har tatt seg et runk, er det normalt å runke i et kondom? Vi har bare brukt kondom i forholdet når jeg har hatt mensen, å han har nevnt tidligere at han syns ikke noe om kondomer. Jeg vil så gjerne tro han.. kan det være no sant i det han sier?

Han behandler deg dårlig og lyver til deg. Han har mest sannsynligvis hatt seg bak ryggen din.

Men selv om han ikke hadde det, så bør du finne noen som ikke trykker deg ned som han gjør.

Luktet det fitte av kondomet?

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si om det er vanlig. Men jeg skal innrømme at jeg har prøvd selv.

Men, skulle jeg vært utro, hadde jeg

  • vært det et annet sted enn hjemme.
  • ikke lagt igjen et kondom et sted der kjæresten min kunne funnet det. I hvert fall ikke hvis hun hadde spurt meg jeg var utro i tre dager.

Er kjæresten din mindre god enn normalt til å tenke fremover, planlegge og se konsekvenser av å for eksempel feile på punktene over?

Som det allerede er blitt påpekt her, går det an å undersøke nærmere hvordan kondomet er blitt brukt. Hvis det er glatt og tørt på utsiden, indikerer det at det er brukt i en runk med kun hender. Hvis det er noe væske eller slim på utsiden, og det ikke kommer fra søpla, indikerer det at kjæresten din har puttet pikken sin med kondomet inn i noe (men ikke 100 % sikkert en skjede).

Ut over det, har jeg ikke forutsetninger for å si om kjæresten din har vært utro. Basert på hva du har sagt så langt, mener jeg det er like sannsynlig at han snakker sant.

Jeg kan derimot si at hvis kjæresten min hadde spurt meg om jeg var utro, ville jeg blitt såret og lei meg. Det ville vært enda verre hvis jeg sa nei og hun fortsatte å spørre i tre dager. Så selv om kjæresten din nok burde svart annerledes, kan jeg forstå hvordan han kunne miste tålmodigheten og få et utbrudd uten at det betyr at han har vært utro.

Uavhengig av det, synes jeg, som flere her, at det høres ut som dere har noen utfordringer i forholdet deres.

Lenke til kommentar
Aiven skrev (På 2021-7-30 den 18.23):

Ærlig talt, maken til smørje. Ikke skriv her mer er du snill. Projeksjoner side opp og side ned, uten rimelig grunnlag i forhold til trådstarter.

Brutalt. Lest innlegget mitt igjen, og det er klart at jeg farges av hvordan jeg selv ville opplevd det. Virker som det er ganske likt mange av de andre kommentarene i et forum... 

Kanskje du kan svare opp på det du mener jeg projiserer? Synes det er en nokså flytende overgang mellom empati og projisering. I alle fall her.

Lenke til kommentar
OJ Doe skrev (4 timer siden):

Brutalt. Lest innlegget mitt igjen, og det er klart at jeg farges av hvordan jeg selv ville opplevd det. Virker som det er ganske likt mange av de andre kommentarene i et forum... 

Kanskje du kan svare opp på det du mener jeg projiserer? Synes det er en nokså flytende overgang mellom empati og projisering. I alle fall her.

Jeg beklager, men å foreta psykologisk utredning av trådstarter og hennes kjæreste (!) med så lite materiale som vi har her synes jeg er uakseptabelt. Ikke fordi du umulig kan ha rett, men fordi dette kan være direkte skadelig om du tar feil. Det er riktig at du ikke er den eneste som gjør dette og dette er nok litt oppbygd frustrasjon for min del mot dette som blir rettet mot deg, men jeg står for poenget mitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (2 timer siden):

Jeg beklager, men å foreta psykologisk utredning av trådstarter og hennes kjæreste (!) med så lite materiale som vi har her synes jeg er uakseptabelt. Ikke fordi du umulig kan ha rett, men fordi dette kan være direkte skadelig om du tar feil. Det er riktig at du ikke er den eneste som gjør dette og dette er nok litt oppbygd frustrasjon for min del mot dette som blir rettet mot deg, men jeg står for poenget mitt.

 

Ser den. Synes slutningene mine var nokså naturlige, men jeg forstår du er uenig. Foreslår du at jeg sletter innlegget, eller synes du det skal stå?

Lenke til kommentar
OJ Doe skrev (6 timer siden):

 

Ser den. Synes slutningene mine var nokså naturlige, men jeg forstår du er uenig. Foreslår du at jeg sletter innlegget, eller synes du det skal stå?


Vi mennesker har den egenskapen at hjernene våre maler inn detaljer fra egen erfaring, når vi ikke ser noe klart. Dette gjelder både visuelt og kognitivt – og kan være veldig nyttig i mange kontekster, men når det kommer til å forstå andre kan det være like mye et hinder som hjelp. Jeg advarer mot dette og er opptatt av å forsøke å lese minst mulig inn i den beskrevne problematikken. Hadde du hatt en samtale med vedkommende, ville du kunne stilt spørsmål og dermed kartlegge om du er inne på noe (men det er fortsatt en felle for alle at man leser inn mellom linjene fra eget liv, uansett kompetanse). I en forumkontekst, uten sidevis med informasjon fra trådstarter først, fungerer det ikke. Spør du meg ville jeg slettet. Jeg er glad for at du ser mitt poeng. Det kan hende jeg kunne fått fram poenget på en mer pedagogisk måte.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...