Gå til innhold

Hund på jobb?


Anbefalte innlegg

Er det vanlig å ha med seg hunden på jobb? Når jeg er ute å rusler i lunsjen, er det flere som er ute og lufter hunden, og noen ser jeg har hund med seg hver dag siden de sitter i samme bygning men ikke samme firma. 

Jeg har hund selv, men den ble opplært til at vi ikke er hjemme på dagtid, så da må hun fint klare seg selv. Hun har reagert med at dette er hennes fritimer fra masete familiemedlemmer. Hun reagerer heller på at vi er hjemme og blir egentlig litt irritert av å bli avbrutt i rutiner når vi har fri, men har også funnet ut at det er greit å være med på tur hit og dit. 

I mitt tilfelle hadde det ikke vært bra for hunden å være med på jobb, ikke for meg heller. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her gjør du noe som alt for mange i samfunnet vårt gjør. Du er ikke alene om det. Men det er noe jeg personlig syntes er det mest irriterende man kan gjøre som menneske. Det er å blande seg oppi hvordan andre gjør ting; basert på sin egen ensformig syn - uansett hva det gjelder. Det er slike stigmatiserende blikk som gjør folk usikre, redde for å gjøre feil, samtidig som mangfoldet til hva som er sosialt akseptert stadig blir skjerpet. Bare fordi det ikke fungerer eller hadde fungert for deg - betyr ikke det at det ikke fungerer for andre. Du skriver ikke det direkte; men det er tydelig "mellom linjene". - Men som sagt. Dette er noe ekstremt mange gjør. Så det er ikke noe personlig mot deg direkte. Det er vel mer et sosialt holdningsproblem (etter mitt skjønn) - der folk skal blande seg opp i hva andre folk gjør. Som jeg mener er veldig irriterende. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er forskjell på folk, på arbeidsplasser og på hunder. Vi har to hunder, en som tilsynelatende veldig gjerne ligger hjemme og kulern i sofaen i 8-10 timer - og en som hater det. Ho har jeg hatt med meg på jobb i mange år. Har heldigvis en kontorjobb som passer fint til sånt, og bikkja ligger under skrivebordet og kulern hele dagen, null stress. De siste to årene har jeg jobbet hjemmefra og da er det som før - han ene er der han alltid er på dagtid, i sofaen, og ho andre er med meg ned i kjelleren og ligger under skrivebordet og begge ser ut til å være knakende fornøyde med denne ordningen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...