Gå til innhold

krevende kollega i åpent landskap


Gjest 12388...2c4

Anbefalte innlegg

Gjest 12388...2c4

Vi sitter på kundeservice i åpent landskap. Telefonen ringer i ett sett og noen av kundene kan være krevende. I samme landskap tok vi inn en ny kollega for arbeidsmengden økte. Han er veldig oppmerksomhetssyk, og må hele tiden sitte å snakke med kollegene rundt seg, inntil de må ignorere. Så måtte han ha ekstra skjerm, hvor jeg ser at han bruker til gaming og til tider så konsentrert om dette at han overser telefonene. Overordnet sitter i samme lokale og irettesetter han uten at det hjelper. 

Det nye han har kommet med nå, er å invitere dama til å besøke han på jobb hver dag og hun sitter i timesvis med han og han må prate og forklare henne ting, og avogtil må hun synge litt til ham. Deretter kommer datteren fra skolen og hun også må sitte ved siden av han til arbeidsdagen er slutt. Overordnet sier at det er lov å ha besøk på jobben, men jeg mener hver jævla dag er for mye. 

Når det nærmer seg ferie som høst, jule, vinter og påskeferie så får arbeidskollegaen alltid problemer med ryggen. Da blir han borte 1 uke før ferien starter og plagene blir ikke borte før 1 uke etter ferien. 

Jeg syns dette er blir slitsomt i lengden, istedenfor hjelp i arbeidsdagen blir det mer belastning fordi jeg føler han ikke innretter seg. 

Er det vanlig med sånne arbeidskollegaer rundt omkring, avogtil er det jo alltid et råttent eple i alle organisasjoner, men dette syns jeg blir for drøyt, denne personen er 35 år så jeg syns man har kommet så langt at man vet hvordan man oppfører seg på jobb 

Anonymous poster hash: 12388...2c4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 12388...2c4
Olsen56 skrev (23 timer siden):

Kan dette være et så stort problem. 

Du lister opp alle årets ferie, som jeg da tolker som at dette har pågått i flere år(?).

Ingen andre kollega klager? 
Kan det være at dette går inn på deg spesielt?

God bedring til deg stakkars!

Anonymous poster hash: 12388...2c4

Lenke til kommentar
Gjest d0d73...d11

Hvis overårnede gjør noe med det, så gå til personen over der igjen. I verstefall send en skriftlig klage med samme begrunnelse som du skrev i innlegget. Går det utover produktiviteten til resten, så er det ett stort minus for bedriften.

Slike folk ødelegger for  mange, og skjønner ikke at de gjør det.

Skriftlig klage fra deg skal ikke tas videre til den det gjelder, du skal kunne forbli anonym.

At det er en gjenganger at han tar seg ekstra fri før og etter hver ferie og skylder på rygg. så virker det veldig mistenkelig. Ingen rygger følger kalenderen slik, og arbeidsgiver kan nekte å betale de dagene, selv med sykemelding. Slikt kalles svindel, også fra legen sin side.

Har kollega selv som blir syk etter lenger ferie, men han kommer i hverfall på jobb, før han blir syk (er reelt syk også)

Anonymous poster hash: d0d73...d11

Lenke til kommentar

Her må nærmeste leder rett og slett ta ansvar og si:

Gaming i arbeidstiden er totalt uakseptabelt, og vil føre til skriftlig advarsel og så sparken.

Forstyrring av andre kolleger er totalt uakseptabelt.

Besøk av privat karakter på kontoret er ikke akseptablet, så lenge det ikke er et nødstilfelle.

Egenmelding som er påfallende ofte må tas opp med HR.

Synging - også det at den ansatte bifaller det - i andres påhør er tegn på psykiatri og det bør vurderes hvorvidt denne personen er her på tiltak.

 

Endret av KarvaBlad
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...