Gå til innhold

Fremkalle bilde i 1.5x1.5 cm


Anbefalte innlegg

Hei

Usikker på om dette er rette stedet å poste dette, men jeg prøver.

Jeg har kjøpt et kjede til kona, dette kan åpnes og inni skal det være et bilde av fjeset mitt og et av fjeset til hunden vår. Jeg sliter veldig med å finne noe sted å få fremkalt så små bilder(som tittelen sier, 1.5cm x 1.5cm), så om noen har et godt tips til hvordan jeg kan få til dette settes det veldig pris på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk et online bildeprogram slik som: 
https://pixlr.com/no/x/#editor

1. Last opp bilde. 
2. Velg: "Layout/template" - dette ikonet image.png.f29e08521877bc539e51bcc6f79abb91.png på venstre meny:  
3. Velg "Endre størrelse på bilde"
image.png.a88c0a985852a0dcbf084e5aed02f30f.png
Blås opp bilde, slik at det opprinnelige motivet blir mindre. Jeg skrev inn 1390x1350 her.

4. Deretter går du ned til høyre hjørne, og velger "lagre" - velg jpg.
image.png.49051d6d7c2eb78cc5a5483937ead6bd.png

Her har jeg tatt avataren din og forstørret bildet, men ikke motivet. Dersom jeg sender denne filen til fremkalling, vil avataren din sannsynligvis bli 1x1 cm på fotoet...... mens resten bare er hvitt. 

Det finnes en bedre og mer profesjonell måte å gjøre det på via Photoshop. Men dette er en enkel idiotsikker løsning. 

Endret av Kris85
  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, Kris85 said:

Bruk et online bildeprogram slik som: 
https://pixlr.com/no/x/#editor

1. Last opp bilde. 
2. Velg: "Layout/template" - dette ikonet image.png.f29e08521877bc539e51bcc6f79abb91.png på venstre meny:  
3. Velg "Endre størrelse på bilde"
image.png.a88c0a985852a0dcbf084e5aed02f30f.png
Blås opp bilde, slik at det opprinnelige motivet blir mindre. Jeg skrev inn 1390x1350 her.

4. Deretter går du ned til høyre hjørne, og velger "lagre" - velg jpg.
image.png.49051d6d7c2eb78cc5a5483937ead6bd.png

Her har jeg tatt avataren din og forstørret bildet, men ikke motivet. Dersom jeg sender denne filen til fremkalling, vil avataren din sannsynligvis bli 1x1 cm på fotoet...... mens resten bare er hvitt. 

Det finnes en bedre og mer profesjonell måte å gjøre det på via Photoshop. Men dette er en enkel idiotsikker løsning. 

Herlig, tusen takk for tipset!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...