Gå til innhold

Spillere raser etter at Superhot VR fjernet scener med selvskading


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Erna jubler? Dette høres jo nesten ut som avisene på tidlig 90-tall, hvor de spekulerte i at ungdommen blir massemordere av å spille Doom o.l. Dessuten er grafikken i Superhot mildt sagt urealistisk 😁 Får være måte på hvor langt man skal gå for å ikke tråkke på noens tær.

Endret av kilimanjar0
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har spilt Super hot VR mye, om jeg spilte det igjen og dette var fjernet uten at noen hadde fortalt meg det, ville jeg ikke registrert det en gang. Det er en totalt uviktig ting i et spill som lever på en morosm gimmick,  alt det tullet man må gjennom i starten er bare kjedelig før man faktisk kommer til gameplayet.

Og når man vet mange har opplevd selvmord på kroppen, og kan slite med slikt,  er det null problemer å fjerne noe slikt når det ikke betyr noe.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er bare tåpelig for utviklerne å bruke tid og ressurser på å fjerne denne funksjonen. Hva er så galt med å kunne ta livet av spillkarakteren sin? Det er tross alt bare et spill. Hvis dette har noen som helst betydning, bør man ikke da vurdere hele konseptet med å drepe andre spillkarakterer med alskens våpen? Det er visst helt greit det.. 😆

Uansett, utviklerne har all rett til å endre på et spill de selv har laget. Så får folk klage så mye de bare vil.

Lenke til kommentar

Når det kjem til undehaldningsprodukt eller kunst er det ikkje alltid at det er det skaparane ynskja å presentera første gang dei vil presentera for alltid. Målera måler gjerne det same motivet fleire gongar. Av og til er ikkje filmversjonen som vart sleppt på kino den beste. Av og til er ein remix betre enn originallåta. Osb. osb.. Endringa kom pga. utviklarane ynskja å endra spelet. Bakgrunnen for at dei ynskja å ta det med i frå starten av eller kvifor dei endra det no er komplekst og uinteresangt.

Lenke til kommentar
KingTigris skrev (21 minutter siden):

Når det kjem til undehaldningsprodukt eller kunst er det ikkje alltid at det er det skaparane ynskja å presentera første gang dei vil presentera for alltid. Målera måler gjerne det same motivet fleire gongar. Av og til er ikkje filmversjonen som vart sleppt på kino den beste. Av og til er ein remix betre enn originallåta. Osb. osb.. Endringa kom pga. utviklarane ynskja å endra spelet. Bakgrunnen for at dei ynskja å ta det med i frå starten av eller kvifor dei endra det no er komplekst og uinteresangt.

Når du kjøper et maleri, kommer ikke kunstneren hjem til deg 3 år etterpå for å male over noe h*n ikke likte. Samme med film og musikk du kjøper, ingen kommer hjem til deg og endrer noe. Det samme burde gjelde ved spill. Hvis de skal endre noe fundamentalt bør de enten lage en helt ny versjon og selge ved siden av eller så kan de legge et valg i menyen der man kan velge å spille det sånn det var ment eller ikke.

Den eneste grunnen til at de endrer på det er fordi en eller annen woke person på twitter e.l. har vært ute å sutret. Siste nå nettopp er at NRK har måtte fjerne noen episoder av Helt Ramm fordi "influencer" Jenny "Duckface" Huse har vært ute å sutra. Jeg syns jaggu meg synd på de som driver med humor og satire, de har utrolig dårlige tider foran seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du ikkje vil at spela skal endra seg, skru av automatisk oppdatering. Spel er heldigvis eit anna medie enn klassisk kunst og film, då det er langt meir levande der det kan komma kontinuerlege endringar. Det er mange spel som er endra "fundamentalt" med oppdateringar og som for mange då framstår som betre. Tenk på alle endringane som til dømes Diablo 3 gjekk igjennom.

Ramm har uttalt at etter han hadde lest tilbakemeldingar innsåg han at han hadda såra nokre personar, og han ynskja ikkje det. Det er opp til han og redaksjonen om dei vil halda fram lika vel. Ingen kan tvinga han til å såra folk når han ikkje ynskjer det sjølv... Det sama kan ein seia om alle desse "review bombing" som foregår pga. endringar i spel. Ein kan ikkje tvinga utviklarane til å presentera eit produkt dei ikkje lenger er komfortable med.

Lenke til kommentar

Du kan ikke sammenligne Superhot med f.eks Diablo 3. Superhot har vært ute i ferdig versjon lenge, men Diablo 3 var et drittspill fra start, så de gjorde det bare bedre. De aller fleste patcher til spill innholder som regel bare bugfixer, eller så legges det TIL innhold, det er sjelden noe fjernes..

Noen folk er såra, buhu, hva så? Betyr det at de har rett til å få alt de ikke liker fjernet? Det er jævlig mye jeg heller ikke liker, men jeg aksepterer at andre folk liker det. Den eneste grunnen til at Ramm går med å fjerne det er fordi han i likhet med resten NRK, og medienorge generelt, mangler totalt ryggrad.

Lenke til kommentar

Du likte ikkje Diablo 3 når det kom og likte oppdateringane og visa versa for Superhot. For andre kan det ha vert omvendt. Det kan ikkje alltid gå slik ein sjølv vil. Det er me alt for mange for her i verda.

Ingen har rett til å få ein eppisode av Heilt Ramm eller sjølvmord i Superhot fjerna med mindre dei bryter med (norsk)lov. Dette er ikkje fjerna fordi nokon har rett på det, men fordi redaksjon/utgivar har valgt å gjera det. Eg velger å tru på Nicolay Ramm sin forklaring på kvifor dette vart droppa over det ein tilfeldig person meiner er årsaka. På same måte har eg ikkje vanskar med å akseptera att Superhot Team faktisk har endra syn på dette etter tilbakemeldingar. Folk endrar seg.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, AtterEnBruker said:

Og hvor rettferdig er det egentlig at et fåtall som er "såret" har definisjonsmakt over hva hele planeten forbruker?

De har ikke, utviklerne valgte å fjerne det da de følte det ikke var nødvendig for spillet som helhet og alt det førte til var at noen ikke likte det. så det ble fjernet, spillet er nøyaktig like bra/dårlig som det var før. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...