Gå til innhold

Fineste ruten fra Trondheim til Oslo?


-R-

Anbefalte innlegg

Skal i en jobbavtale i Stjørdal til uka med fly men skal kjøre bil hjem igjen til Oslo. Hva er den fineste ruten hjem uten at det blir alt for mange timer omvei? Tenker ikke noe store reisemål liksom, men bare ruten som er koseligst og penest å kjøre, framfor bare E6 hele veien. Når jeg først skal kjøre så lang strekke så er det jo morro om man kan nyte en "scenic route" :) Noen tips? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
-R- skrev (1 time siden):

Skal i en jobbavtale i Stjørdal til uka med fly men skal kjøre bil hjem igjen til Oslo. Hva er den fineste ruten hjem uten at det blir alt for mange timer omvei? Tenker ikke noe store reisemål liksom, men bare ruten som er koseligst og penest å kjøre, framfor bare E6 hele veien. Når jeg først skal kjøre så lang strekke så er det jo morro om man kan nyte en "scenic route" :) Noen tips? 

Jeg har ikke kjørt der selv, men flere jeg kjenner har kjørt igjennom Tydalen istedenfor E6 igjennom Trondheim for å deretter kjøre gjennom Røros, og videre nedover Østerdalen.  Nå har jeg hørt at Østerdalen er drit kjedelig å kjøre i motsetning til Gudbrandsdalen (E6), men det er jo noe nytt å se hvis du har kjørt E6 i Innlandet veldig mye. 

Lenke til kommentar
-R- skrev (8 timer siden):

Skal i en jobbavtale i Stjørdal til uka med fly men skal kjøre bil hjem igjen til Oslo. Hva er den fineste ruten hjem uten at det blir alt for mange timer omvei? Tenker ikke noe store reisemål liksom, men bare ruten som er koseligst og penest å kjøre, framfor bare E6 hele veien. Når jeg først skal kjøre så lang strekke så er det jo morro om man kan nyte en "scenic route" :) Noen tips? 

Da spørs det hva du mener med alt for mange timer omvei 🙂

Lenke til kommentar
-R- skrev (32 minutter siden):

Reiser derfra i 10/11-tiden og ser ikke poenget med å kjøre helt i mørket. Eneste jeg har å gå på :) 

Du vil ha en overnatting da altså.

Hva med å kjøre E39 et stykke og så ta østover etterhvert når du ser hvor langt du kommer første dagen ?
Mye fint på nordvestlandet 🙂
Men også noen ferjer selvfølgelig.

Endret av Frank Olsen
Lenke til kommentar

Du kan ta av ved Oppdal og kjøre til Sunndalsøra mot Molde, ta ferge fra Molde til Vestnes og kjøre mot Åndalsnes, der er de bare kilometer unna Trollstigen og du passerer Trollveggen rett etter Åndalsnes på vei mod Dombås. På den turen får du mye høye fjell og dype daler.

Alternativt tar du av ved Otta, kjører Valdresflya og havner på Beitostølen før du fortsetter mot Fagernes og Oslo.

Østerdalen er for meg i hvertfall bare kjedelig med en relativt flat dal med furu og granskog nedover mot Elverum.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Frank Olsen skrev (1 time siden):

Du vil ha en overnatting da altså

Nei, tenkte mer at jeg helst vil være hjemme før 01-02 på natta liksom. I følge Google maps er raskeste rute 7 timer ish, så burde vel ha en 3 timer ekstra ish å gå på. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...