Gå til innhold

Forsikring erstatning


Gjest 7fe05...eec

Anbefalte innlegg

Gjest 7fe05...eec

Sendte inn veterinærfaktura til forsikringsselskapet jeg bruker. Jeg betalte ingenting når jeg var hos veterinæren med pus. Hun sa hun kunne sende faktura i posten og jeg sende den til forsikringsselskapet da de ikke hadde direkteoppgjør med dem. Da jeg fikk faktura så sendte tok jeg bilde og la den i skademeldingsskjemaet. De behandlet saken i dag og jeg får vist igjen penger. Er det riktig? Håper jeg ikke gjorde noe galt da.

Anonymous poster hash: 7fe05...eec

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 7fe05...eec
nomore skrev (16 minutter siden):

Normalt sett betaler du fakturaen og så får du tilbakebetalt fra forsikringsselskapet.

Ok. Da har jeg gjort feil. Betaler den med en gang.

Anonymous poster hash: 7fe05...eec

Lenke til kommentar
Gjest 7fe05...eec
onkel_jon skrev (26 minutter siden):

Ja er som han over sier, du betaler fakturaen så gir forsikringen deg penger igjen minus egenandel.

Da skjønner jeg. Betalte fakturaen nå, fratrukket egenandelen og sender dokumentasjon på det til forsikringsselskapet. Hva skjer da? Redd jeg kludret til alt. Men vet det nå til en annen gang.

Anonymous poster hash: 7fe05...eec

Lenke til kommentar
Gjest 7fe05...eec skrev (6 timer siden):

Da skjønner jeg. Betalte fakturaen nå, fratrukket egenandelen og sender dokumentasjon på det til forsikringsselskapet. Hva skjer da? Redd jeg kludret til alt. Men vet det nå til en annen gang.

Anonymous poster hash: 7fe05...eec

Du skal betale hele fakturaen. Poenget med egenandelen er at du må dekke den selv. Den går ut over deg, ikke veterinæren. Og du trenger ikke dokumentere betalingen til forsikringsselskapet, bare fakturaen som du har sendt. 

Lenke til kommentar
Gjest 7fe05...eec skrev (8 timer siden):

Da skjønner jeg. Betalte fakturaen nå, fratrukket egenandelen og sender dokumentasjon på det til forsikringsselskapet. Hva skjer da? Redd jeg kludret til alt. Men vet det nå til en annen gang.

Anonymous poster hash: 7fe05...eec

Hvorfor betalte du ikke hele fakturaen? Egenandel er noe du må dekke. Ingen andre.

Lenke til kommentar
Gjest 7fe05...eec
nomore skrev (1 time siden):

Hvorfor betalte du ikke hele fakturaen? Egenandel er noe du må dekke.  Jeg misforsto. Betalte resten nå.

Anonymous poster hash: 7fe05...eec

Lenke til kommentar
Gjest 7fe05...eec
nomore skrev (2 timer siden):

Hvorfor betalte du ikke hele fakturaen? Egenandel er noe du må dekke. Ingen andre.

 

Herr Brun skrev (4 timer siden):

Du skal betale hele fakturaen. Poenget med egenandelen er at du må dekke den selv. Den går ut over deg, ikke veterinæren. Og du trenger ikke dokumentere betalingen til forsikringsselskapet, bare fakturaen som du har sendt. 

Misforsto litt. Men har betalt resten nå.

Anonymous poster hash: 7fe05...eec

Lenke til kommentar
Gjest 7fe05...eec skrev (22 timer siden):

 

Misforsto litt. Men har betalt resten nå.

Anonymous poster hash: 7fe05...eec

Da ville jeg ha kontaktet veterinæren og forklart misforståelsen. Bare så de får det med seg at du har betalt hele fakturaen i to overføringer. Alt etter hvilke rutiner de har så kan det hende de ikke får med seg dette fordi beløpet på overføringene ikke stemmer med fakturaen.

Det går sikkert greit men greit å være ryddig og føre var.

Lenke til kommentar
nomore skrev (10 timer siden):

Da ville jeg ha kontaktet veterinæren og forklart misforståelsen. Bare så de får det med seg at du har betalt hele fakturaen i to overføringer. Alt etter hvilke rutiner de har så kan det hende de ikke får med seg dette fordi beløpet på overføringene ikke stemmer med fakturaen.

Det går sikkert greit men greit å være ryddig og føre var.

Skal gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...