Gå til innhold

Utbetaling av lønn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs kva som er avtalt og korleis du melder inn timar. Ved vanlig fast arbeidstid så er det vanleg at du på lønningsdagen får den lønna du skal ha for den måneden. Altså at du med lønningsdag den 25 får betalt for det du har jobba fram til den 24,pluss det som det er forventa å du vil jobbe i veka etterpå. 

Om du skriver timeliste og får utbetalt på bakgrunn av innleverte timelister så får du betalt for det du har jobba og som har blitt behandla før lønnskøyringa. Typisk er det då slik at du må levere inn timelista ei veke før lønningsdag slik at økonomiavdelinga har tid til å registrere arbeidstimane dine. 

Lenke til kommentar

Der jeg arbeidet tidligere, var utbetalingsdato den 12 hver måned. Lønnsmelding ble sendt inn til regnskap lenge før det; jeg tror det var rundt den 20 måneden før, altså 22 dager før lønnskjøring. Men her er det nok store interne forskjeller utfra hvilken arbeidsgiver du har.

Det enkleste og mest naturlige hadde vært om du bare spurte sjefen din. Enkelt og greit. :)

Lenke til kommentar
Kris85 skrev (18 timer siden):

Der jeg arbeidet tidligere, var utbetalingsdato den 12 hver måned. Lønnsmelding ble sendt inn til regnskap lenge før det; jeg tror det var rundt den 20 måneden før, altså 22 dager før lønnskjøring. Men her er det nok store interne forskjeller utfra hvilken arbeidsgiver du har.

Det enkleste og mest naturlige hadde vært om du bare spurte sjefen din. Enkelt og greit. :)

Ikke uvanlig det der, men den lønnsmeldinga gjelder nok overtid og tillegg. Overtid og tillegg er som regel etterbetalt.

Lenke til kommentar
  • Gavekort endret tittelen til Utbetaling av lønn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...