Gå til innhold

Nytt spill kan drepe grafikkort til 25.000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det ikke cap på framerate i menysystemet ? Dette må da kunne plukkes opp som et problem under utviklings- eller testfasen og fikses. Om motoren er skrudd sammen på en sånn måte at det ikke lar seg gjøre så kan en vel legge ut noe teksturer og slikt i bakgrunnen og evt bare kjøre det helt i svart el.l sånn at det ikke vises.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
3 minutes ago, KarvaBlad said:

En setning i artikkelen som beskriver clickbait-mentaliteten i dagens journalistikk på en kortfattet og komisk måte.

Nja, må være lov å påpeke at man ikke med sikkerhet vet årsaker til et fenomen som er påvist.

Jeg vil dessuten på det sterkeste motsette meg påstanden om at jeg eller Digi driver med clickbait.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
19 minutes ago, KarvaBlad said:

"Ren spekulasjon" er det essensielle her. Kan man basere en artikkel på "ren spekulasjon" så kan man skrive maaaange artikler.

Artikkelen er ikke basert på det. Det er den konkrete årsaken og mekanismen som er spekulasjon, enn så lenge, mens artikkelen er basert på AT det skjer.

Det er helt legitim grunn til å skrive en artikkel, og da må man være klar på hva man vet og hva man tror. Og clickbait er det uansett ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvis software kan ødelegge hardware på en så enkel måte, så er det rart det ikke skjer oftere. Må være en svakhet i selve GPUen her. Kan ikke skylde på spillet, syns jeg. Tenk å lage et virus som bare gjør liknende operasjoner og tar knekken på maskinvaren? Fins det slike virus, tro?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, KarvaBlad said:

Men hvis software kan ødelegge hardware på en så enkel måte, så er det rart det ikke skjer oftere. Må være en svakhet i selve GPUen her. Kan ikke skylde på spillet, syns jeg. Tenk å lage et virus som bare gjør liknende operasjoner og tar knekken på maskinvaren? Fins det slike virus, tro?

Tidligere var det virus som økte frekvensen på skjermen slik at selve skjermen i noen tilfeller kunne ryke. Dette var på CRT-skjermer.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Aetius said:

Nei, det er er ikke clickbait. Det er informativt. Før det var klart at det ikke bare gjaldt 3090-kort, stod også det oppgitt i ingressen.

Seriøst? Mener du at dette ikke er click-bait?

clickbait.thumb.jpg.0c88051a23c634ba464575c047c94dd5.jpg

screenshot fra 15:35 22.07.2021

Endret av sedsberg
  • Liker 4
Lenke til kommentar
vidor skrev (1 time siden):

Hvorfor er det ikke cap på framrate i menysystemet ? Dette må da plukkes opp som et problem under utviklingsfasen og fikses. Om motoren er skrud sammen på en sånn måte at det ikke lar seg gjøre så kan en vel legge ut noe teksturer og slikt i bakgrunnen og evt bare kjøre det helt i svart el.l sånn at det ikke vises.

Vil påstå at dette er noe feil med kortet og ikke spillet

  • Liker 3
Lenke til kommentar
28 minutes ago, freddy85 said:

Vil påstå at dette er noe feil med kortet og ikke spillet

Kortet gjør bare det det blir programmert til selv om det nok kunne vært lagt inn en sikkerhetsmekanisme i det som forhindrer at det ødelegges når det blir programmert dårlig.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Aetius said:

Ja. Hvordan er det click-bait? Det er omtrent så mye info der som vi har plass til

Akkurat..... så... litt lengre nede og til høyre... Hvordan fikk de da plass til alt dette?

Quote

Det lille norske blockchain-selskapet tiltrekker seg verdens største selskaper.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ymse forslag på litt mindre click-bait:

"Flere grafikkort ødelagt på grunn av manglende sperre mot høy varmegang"

"Spill-beta tar knekken på enkelte grafikkort"

"Skjermkort mangler sperre for overbelastning. Nytt spill har avdekket alvorlige svakheter!"

 

Poenget på hvorfor dagens tittel er click-bait, er at tittel ikke stemmer godt nok overens med de faktiske forhold.

 - Hvorfor bruke ordet "drepe" i denne kontekst?

 - Hvorfor fremstilles spillet som den skyldige, all tid det må være skjermkortet sitt ansvar å ikke la seg overbelaste så kraftig at det blir ødelagt?

 - Jeg ser et fint bildet fra spillet. Her burde dere hatt bilde av et skjermkort i stedet. Artikkelen omhandler skjermkort, og det faktum at de kan ødelegges av kode fra tredjepart (her: Amazon). 

Blir det en kjedeligere inngang med mine endringer? Absolutt! Blir det færre klikk og gjennomlesninger? Sikkert! Som beviser hvorfor jeg ikke burde være journalist, men også hvorfor flere av oss reagerer på akkurat denne saken. Tittel og innsalg forteller ikke hva det handler om: at skjermkort-produsent har shitty validering, og lar seg bli overbelastet og ødelagt uten sperrer! 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Har kjørt mange spill med 1700fps i menyene og lignende uten å ødelagt noe på det. Sjekket aldri i menyen bare fps ingame på NW. Kan være kort hvor produsentene glemte å kjøle vram skikkelig?. Så da ville kortene blitt ødelagt før eller senere uansett.

Sende feedback på spillet ingame. "While the game is beatiful, it is not preformant compared to the medium settings i use".. Hadde kanskje 60-80 fps i selve spillet.

Lenke til kommentar

For høy fps dreper 3090 kort?

Hmm.. Glad jeg ikke hadde det kortet tilbake når jeg spilte Saints Row The Third (3 i serien)..
Var ikke uvanlig med 2000-7000fps bare i loading-skjermen.. Coil-whine nok på et R9 380 kort.

Skjer samme fps-tingen på BeamNG og noen andre steam spill å :(

edit: Bruker nå RivaTunerStatistics for 100fps til 240fps for å bryte ned coil-whine i det hele tatt kommer.

Endret av MultiGamerClub
RTS FTW!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...