Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Fruen trenger ny maskin, å jeg har fått hun over på PC, hun har mac fra før! Denne synger på sitt siste vers å jeg har ikke peiling på mac å kommer aldri til å sette meg inn i mac. 

Så her er krava til fruen, å da sammenligner hun med sin eldre macbook pro med retina skjerm, da hun holder på med hobby/semi bilderedigering. Hun spiller ikke et eneste spill, men ser dog netflix etc å ellers bilderedigering!


 - God batteritid (12 timer ++)

- God høy oppløselig skjerm da hun vil kunne se på bildene hun tar med speilreflekskamera på en skikkelig måte med tanke på farger etc.

- vekt, lavest mulig!

Så kom jeg med et par krav da denne pcen skal vare en del år.

- helst 6 kjernes cpu (i7-i9 evt amd i samme setting)

- 16 GB ram

- minimum 500gb nvm ssd

 

AMD vs Intel, ett fett, har fått med meg at AMD gruser intel på laptop fronten, stemmer dette?



edit: Vennina hennes vil også ha pc, men ikke så dyr, rundt 6-7-8000kr. Så gjerne kom med et par ekstra valg her ;) 

Endret av sveibuen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vidor skrev (3 minutter siden):

Legg inn kravene dine på prisjakt under Flere filter knappen. Her kan du fintune akkurat det du vil ha.

Har prøvd, men vanskelig å finne ut om det er noen gode skjermer! Å når jeg tar skjermer med oppløsning høyere en fullhd får jeg så og si bare opp mac, å det er noe jeg ikke vil ha! 
Lenge si jeg leste meg opp på bærbar fronten! Så tenkte viss noen her på forumet hadde/visste om noen gode bærbare så hadde det vørig kjekt :D 

Lenke til kommentar

Kjøpte inn noe lignende denne på tilbud hos Dustin: https://www.dustinhome.no/product/5011206895/yoga-slim-9

Bra PC, men den verste styreflata jeg har prøvd på bærbar PC. Så ville anbefalt test i butikk hvis den er noe som skal brukes mye. Det var noe med feedback fra den under bruk, som fort resulterte i feil registrering. Spurte en annen inne på jobben hva han syntes om den, og han syntes den virket helt fint. Har en annen billig Acer (Billigste vi fant med 1080p skjerm for 3-4 år siden), og den har super styreflate.

Lenke til kommentar
vidor skrev (1 time siden):

https://www.notebookcheck.net/Display-Comparison-OLED-vs-IPS-on-Notebooks.168753.0.html

Ellers får ZenBook-maskinene rimelig gode reviews, men det blir jo din helhetlige vurdering. Pleier å sette maskinene direkte opp i sammenligning på prisjakt.

Skumleste linken din, så er jo OLED best :)

Så blir nok oled skjerm, å ser på den siste jeg linket til, fra proshop så virker det som den har best spesifikasjoner!

Setter litt opp mot hverandre selv på prisjakt. Men er helt blank når det kom til skjerm, samt varme, støy, styreflate, vekt, tastatur etc.
Høytallere bryr jeg meg ikke om, da man aldri får god lyd i fra en laptop.

 

Prøvde å se om jeg fant en laptop med oled og amd, men det var vanskelig 😮 da amd er et bedre valg på laptop fronten!

Edit:Fant jeg fant ;) 
https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/windows-barbar-pc/305398/asus-zenbook-13-oled-ux325-13-3-barbar-pc-r716512?utm_id=Pricecomparison2989_5_False&utm_medium=Pricecomparison

 

 

edit2:

Er lightroom fruen skal bruke viss det har noe å si!

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...