Gå til innhold

Hva skal vi gjøre med sysselsettingen?


Anbefalte innlegg

On 7/27/2021 at 5:47 AM, lada1 said:

Dersom man har en generell bakgrunn (og god/rett nok IQ) så er rask læring bare morro. Det krydrer hverdagen. Dersom jeg havner i en uinteressant rutine, så svimer jeg nesten av og stresser med småting 🙂

Selvfølgelig er rask læring moro men ikke når det blir så mye at det blir en belastning. Alle har en grense på arbeidsbelastning selv med høy IQ. Man merker det ikke alltid selv mens døgnet stadig dreier seg mer om ting man finner interessant eller blir nødt til å sette seg inn i.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
21 hours ago, Theo343 said:

Selvfølgelig er rask læring moro men ikke når det blir så mye at det blir en belastning. Alle har en grense på arbeidsbelastning selv med høy IQ. Man merker det ikke alltid selv mens døgnet stadig dreier seg mer om ting man finner interessant eller blir nødt til å sette seg inn i.

Enig i at å måtte lære masse uinteressante ting ikke funkger og skaper negativt stress.

Jeg har forøvrig forstått at negativt stress kan hindre hjernen i å utvikle seg og celler der kan dø. Positive stimulanser kan få hjernen til å reparere/utvikle seg (det skal visst være stamceller som utvikler seg til hjerneceller).  Det er masse biologi i jobb-psykologien. Å være nederst i i et hirarkisk system har direkte fysiske utslag på kroppen, hormonene og hjernens utvikling. Dersom jeg ble avhengig av en NAV-ansatt så ville jeg miste hejrneceller og bli mindre fleksibel og komme nærmere en medisinsk diagnose.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...