Gå til innhold

Norge Rundt


Anbefalte innlegg

Har vært Norge Rundt de siste 2 årene pga covid-19. 

Kjørte i timesvis mil etter mil i Nord Norge ifjor, er veldig glad i flott natur, så for meg var ferien ok, selv om det er langt mellom "what to do" i området. Har fått flotte bilder av naturen da, særlig fra Lofoten. For såvidt hyggelige mottakelser i Nord Norge, men blodpriser på bom, ferjer og overnatting. 

I år ble det Sør Norge rundt, tok mye kortere tid, mye sure folk på sør vestlandet, irriterte sørlendinger og hyggelige østlendinger. Blodpriser på overnatting og parkering på severdigheter, og overnattingsstedene holdt ikke mål i forhold til hvordan de markedsfører seg. Skulle bare sett det "hølet" vi måtte overnatte på i Odda, skittent og ekkelt, måtte bestille på nett.... der var det flott bilde av rommet. 

Mulig jeg har en holdning som nordmenn ikke liker. Jeg er heller stille og litt sjenert,  men pratende når jeg kommer i gang. Sier takk og møter i allefall folk med å være hyggelig, men modererer meg etter tilbakemeldingene. 

Konklusjon. Norges Ferie er ikke for meg

Men skjønner ikke denne her.....

at

hadde dere ansatte på campingplasser, overnatting på hytter og hotell, hadde dere vært litt mer i møtekommende, så kunne jeg saktens vurdere å bli lenger på stedet ditt hvor du tilbyr overnatting, merkelig at dere ikke tar den...

Vi som reiste var 2 personer, liker å ta oss en fjelltur, båttur, ligge på stranden hvis fint vær, rusle rundt i sentrum av byer, osv. veldig åpne for å få med oss essensen når vi er på en sånn "ta dagen som den kommer" tur 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn er det i hele verden. 

Besøker man turistifiserte plasser får man stort sett upersonlig, sterilt og "sur" service. Frankrike kan være flott. Paris er i en helt annen klasse. Det samme gjelder Barcelona og Spania/Catalonia. Og det fleste storbyer i Europa som har mye turisme, slik som Lisboa, Amsterdam, Berlin, London og lignende. 

"Alle" barnefamilier (inkludert min egen søster) skal til sørlandet for å gå i dyreparken og styre på. Prisene øker med etterspørselen, slik fungerer kapitalismen på godt og vondt. Det tar vel ikke så lang tid før Loften også får samme greia (om det ikke allerede har skjedd).

Det samme rundt Odda, regner med det var i nærheten av Trolltunga. En turistifisert plass som bare det. 😜 

Derfor bør man snuse på kartet og prøve å peke ut de plassene "ingen" reiser til. Da får man flotte opplevelser da. :)

En tommelfingerregel som gjelder i alle land i verden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...