Jump to content
Sign in to follow this  
Arne Fenstad

Utlyser designkonkurranse for å utvikle hurtigbåt med minst 30 prosent mindre energiforbruk [Ekstra]

Recommended Posts

Viser til vedlagte artikkel og DNV-GLs kloke råd om å avvente anbefaling av bruk av Hydrogen til fremdrift inntil teknologien var moden og sikkerheten dokumentert..

Politikernes orgasminske begeistring og vilje til pengebruk, for bruk av Hydrogen til fremdift i Passasjerfartøyer grenser til en kombimasjon av uansvarlighet og strafferettslig overlegg for promotering av tiivsfarlige løsninger.

Hydrogen presenteres som et sesam sesam i miljøsammenheng uten seriøse vurderinger av kompelkisert teknologi og ekstreme utfordringer knyttet til sikkerhet.

Primært er hydrogen benyttet i industrien og som drivstoff til raketter i romindustrien.

Det er derfor naturlig å søke kunnskap om Romfartsindustriens krav til kvaluitetssikring ved bruk av hydrogen og sammenlikne denne spesifikasjinen med en norsk Tiedemann og Gude fremstilling om en vindmølle på hvert nes og en dunk med hydrogen til drift av lokalbåten, alt politisk bærekraftig...

Vedlegget er å 500 sider, men kvintessensen og temaene som er inkludert lar seg etablere med litt vertikallesning.

God lesning : .

https://www.energy.gov/sites/prod/files/2014/03/f11/871916.pdf?fbclid=IwAR11fE4rhIVmktPfV0dApk6fpFGROE3VCDgcwZT6q2qVXq4zKPYUnfjLIeQ

--

  • Like 1
  • Innsiktsfullt 2

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...