Gå til innhold

Utlyser designkonkurranse for å utvikle hurtigbåt med minst 30 prosent mindre energiforbruk [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viser til vedlagte artikkel og DNV-GLs kloke råd om å avvente anbefaling av bruk av Hydrogen til fremdrift inntil teknologien var moden og sikkerheten dokumentert..

Politikernes orgasminske begeistring og vilje til pengebruk, for bruk av Hydrogen til fremdift i Passasjerfartøyer grenser til en kombimasjon av uansvarlighet og strafferettslig overlegg for promotering av tiivsfarlige løsninger.

Hydrogen presenteres som et sesam sesam i miljøsammenheng uten seriøse vurderinger av kompelkisert teknologi og ekstreme utfordringer knyttet til sikkerhet.

Primært er hydrogen benyttet i industrien og som drivstoff til raketter i romindustrien.

Det er derfor naturlig å søke kunnskap om Romfartsindustriens krav til kvaluitetssikring ved bruk av hydrogen og sammenlikne denne spesifikasjinen med en norsk Tiedemann og Gude fremstilling om en vindmølle på hvert nes og en dunk med hydrogen til drift av lokalbåten, alt politisk bærekraftig...

Vedlegget er å 500 sider, men kvintessensen og temaene som er inkludert lar seg etablere med litt vertikallesning.

God lesning : .

https://www.energy.gov/sites/prod/files/2014/03/f11/871916.pdf?fbclid=IwAR11fE4rhIVmktPfV0dApk6fpFGROE3VCDgcwZT6q2qVXq4zKPYUnfjLIeQ

--

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...