Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Depresjon og begynner å gå tom for krefter


Workman94

Anbefalte innlegg

Here goes.

Er en mann på 26 som har hat store problemer igjennom livet. På alle Fronter og er lei av å se alle Andre ha hatt framgang her I livet, men's jeg prøver det samme og det funker aldri

Jeg går på master studie nå fordi alle Andre klarte å få jobb med en gang etter studiet mens jeg gikk 2 år uten noe flaks.  Gikk på jobb søknadskurs for å forbedre søknaden,no luck. Så her sitter jeg da. Og foresten var jeg en av de eneste som strøk på en eksamen alle fikk C eller over på og er konstant på Bunn av Klassen uansett hvor hardt jeg prøver samtidig som jeg sliter med å studere og lese kan jeg ikke tvinge meg selv til å lese. Jeg får tidlig motivasjon hvor jeg leser så dør motivasjonen etter 2 uker og distraheres av alt.


Med damer er det helt umulig selvom jeg prøver. Må statistisk være den støggreste jeg vet om ettersom de fleste jeg har sett har hvertfall kommet seg igjennom jomfru fasen. Not me. Virgin at 26. Hadde lyvd om jeg sa det ikke plagde meg. Men har mer med validering enn aktivitet å gjøre. Suger 

Med vennskap så I guess har jeg 1 bestevenn men jeg tror det er et ensidig forhold selvom vedkommede mener noe annet. Han henger ut med mange Andre grupper og sånn funker hele vennskapslivet mitt. Finner person uten venner. Vi er venner I noen år så finner de bedre venner og jeg er glemt. Jeg prøvde å få kontakt med å mate nye folk igjennom idrett I 3 år. Null flaks,.


Begynner å gå tom for krefter og er dritt lei av å smelle hue I Veggen.  Ingen ting I livet funker og begynner I gi opp alt. Vil bare rømme igjennom alkohol, nark eller Andre måter for jeg har mistet tålmodigheten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er garantert ikke aleine om den problematikken, 20-åra er ofte en vanskelig periode i livet. Det er da en stresser med forventninger og ser dem som har så mye mer enn seg selv.

Siden du mener du har hatt store problemer igjennom livet så bør du kontakte legen og høre om du kan bli henvist til psykolog, hvis du ikke allerede har prøvd det da.

Endret av PosteMonopolet
Lenke til kommentar
1 hour ago, Workman94 said:

 Begynner å gå tom for krefter og er dritt lei av å smelle hue I Veggen.  Ingen ting I livet funker og begynner I gi opp alt. Vil bare rømme igjennom alkohol, nark eller Andre måter for jeg har mistet tålmodigheten

Jeg er sikker på at du har et hav av fantastiske muligheter til hva du kan bruke tiden din på i stedet for å bare smelle huet i veggen.

Lenke til kommentar
47 minutes ago, PosteMonopolet said:

Jeg er sikker på at du har et hav av fantastiske muligheter til hva du kan bruke tiden din på i stedet for å bare smelle huet i veggen.

Tar jo og aktivt fortsatt prøver å gjøre endringer. Prøver å ta opp eksamen. Finne en ny idrett og drive med. Ta og finne student ting å holde på med. Men er dritt lei av at ting aldri går og er på vei til å gi opp og selv destruere på et eller annet vis

Lenke til kommentar
2 hours ago, Workman94 said:

Tar jo og aktivt fortsatt prøver å gjøre endringer. Prøver å ta opp eksamen. Finne en ny idrett og drive med. Ta og finne student ting å holde på med. Men er dritt lei av at ting aldri går og er på vei til å gi opp og selv destruere på et eller annet vis

Det aller meste i livet blir vanskeligere når en har depresjon.

Det er viktig at du gjør noe med depresjonen, første skrittet er å bestille legetime. I mellomtiden mens du venter på timen så kan du gjøre litt selv, som for eksempel lese en selvhjelpsbok om depresjon.

Lenke til kommentar
Gjest 1ef31...6a4

Vil bare si at har stritt med disse problemene selv. Vansker med å bli kjent med folk og få venner. Ikke så bra med det sosiale. Dårlige sosiale antenner. Skole har gått litt opp og ned. Dårlige karakterer i flere fag, men også ok i andre fag. Har måttet jobbe hardt for å komme igjennom skolen. Vansker med å komme i jobb. Vært på mange jobbintervju. Har også fått noen jobber. Men også gått arbeidsledig i perioder. Ble ikke kjæreste med ei dame før jeg var langt over 30. Husker det var tungt å ikke ha draget og være jomfru som mann. I ettertid så vil jeg kanskje si at det er like greit å ikke ha tilfeldig sex, og heller satse på å vente til en finner en kjæreste.

Anbefale å lese litt om sykologi. Mye om det på nett, f.eks her: Depresjon: Gratis selvhjelp - kurs i kognitiv terapi (nhi.no)

Anonymous poster hash: 1ef31...6a4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...