Gå til innhold

Netgear Nighthawk MK63 problemer


Anbefalte innlegg

Hei! 
 

Jeg kjøpte meg nylig Netgear Nighthawk MK63 etter mye frem og tilbake. 
nå i dag har jeg Telenor Fiber med tilhørende Telenor ruter. Jeg har 200mb linje. 
 

Når jeg kjøpte Netgear Nighthawk hadde jeg et ønske om å bytte ut Telenor sin ruter og kun bruke Netgear opp i mot Telenor sitt modem. 
 

Jeg slet med å få til det og nå har jeg koblet systemet opp i mot Telenor ruter, så jeg har på en måte både Telenor ruter og netgear sin. 
Jeg mistenker at det er der feilen ligger. 
Men roblemet er at pr i dag er internettet mye dårligere. Det detter ut til en hver tid, jeg kan være i samme rom som en av Nighthawk exstenderne å ikle ha nett. 
Jeg har dårligere dekning en hva jeg hadde med kun Telenor. 
 

Mine trådløse duppeditter faller ut, spesielt sonos og philips hue Sync boks. 
 

Er det noen som kan hjelpe meg å løse problemet mitt? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bor i hus med tre etasjer. Sleit med å få dekning ut i hele huset med bare ruteren til Telenor. 
 

Jeg fulgte bare veilederen i appen når jeg installerte. Tror ikke jeg har satt den opp som aksesspunkt. 
 

Gjør jeg det, fjerner jeg router funksjonen til Nighthawk ruteren og får en ekstender isteden?

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Densto said:

Jeg bor i hus med tre etasjer. Sleit med å få dekning ut i hele huset med bare ruteren til Telenor. 
 

Jeg fulgte bare veilederen i appen når jeg installerte. Tror ikke jeg har satt den opp som aksesspunkt. 
 

Gjør jeg det, fjerner jeg router funksjonen til Nighthawk ruteren og får en ekstender isteden?

I utgangspunktet skal du jo kunne kjøre dette uten Telenors ruter. Telenors løsning med det som forenklet sett bare er en "fiber-til-ethernet"-konverter gjør jo at man bare kan koble til hvilken som helst ruter. Men usikker her på hvilke problemer du hadde i utgangspunktet, for det enkleste her vil vel være å kjøre uten Telenors ruter - og vel det som er ønsket.

Men hvis man skal kjøre med Telenors ruter først, vil det være fordelsmessig å hatt mesh-løsningen satt opp i aksesspunktmodus, slik at du ikke får "ruter bak ruter". Hvis man setter de i aksesspunktmodus direkte mot "fibermodem", vil man i beste fall vel kun klare å koble til et par enheter (men kan vel være at satellittene i seg selv opptar IP-adresser, og dermed bruke alle tilgjengelige IP-adresser. Litt usikker, men Telenor gir vel ut et par offentlige IP-er).

Men forklarer i utgangspunktet ikke hvorfor du får dårlig dekning, med mindre ikke mesh-satellittene til Netgear-settet er plassert veldig dårlig. Regner med Netgear har en oversikt i app/admin-grensesnitt som viser hvorvidt alle satellittene er operative og hvilke signalforhold de har mot hovedenheten (eller mot annen satellitt, hvis de er blitt plassert slik at de havner i en "daisy-chain" der første satellitt snakker med hovedenheten, mens den andre satellitten snakker med den første satellitten - bare husk at det er noe som kan gi en ganske kraftig ytelsesreduksjon, både i form av redusert båndbredde og økt forsinkelse).

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...