Gå til innhold

17" laptop med 3070 eller 3080 og numpad


Anbefalte innlegg

Hei! I disse skjermkortmangeldager, så tenker jeg å heller legge en haug penger i en laptop enn å betale 70% overpris på et skjemkort som er knapt mulig å få tak i til stasjonæren. Stasjonæren trenger også ny CPU snart, som gjør en dyrere laptop mer fristende. Stasjonæren kan få en og en del, laptopen er man stuck med i en del år.

Så, første tanken var Alienware, men de finnes ikke med numpad i Europa (foreløpig i allefall).

Neste tanken var da Asus ROG, men oppløsningen på skjermen er mektig lav synes jeg, skulle gjerne sett høyere oppløsning enn 1080p på en 17", selv om det nok ikke er nødvendig.

Lenovo har en 17" Legion med 3080 på Power, men jeg har ingen erfaring med disse, jeg har dog en 15" Lenovo Y50-70 nå, som har verdens dårligste touchpad. Om jeg legger 29000 i en Lenovo så skal touchpaden også reflektere prisen. Det gjorde den ikke på min nåværende laptop til 12000. Så denne er et aktuelt valg, men, jeg må ha erfaringer fra andre om touchpaden. På min nåværende må jeg fysisk slå touchpaden før jeg kan høyreklikke, dette er dårlig sort på en eksamen f.eks.

 

PCen skal selvsagt brukes til gaming, CS:GO, Cities:Skylines, WoW, andre spill som jeg ikke kommer på i farta.
I tillegg skal jeg bruke den til studier, hvor jeg enten ender opp med dataingeniørstudier, som krever sitt med programmering og spillgrafikk, eller maskiningeniør, som krever sitt med 3D-modellering, CAD og simulering.

De jeg har nevnt over er de eneste jeg finner som er aktuelle på prisjakt med 3080, da jeg som gamer ikke klarer å begrense ønsker om bedre grafikk og FPS, men 3070 kan såklart være et lurere valg.

Så, TL;DR:
-Laptop med 17", 3070 eller 3080, og numpad
-Alienware mangler numpad og har 1080p-skjerm, men er ellers aktuell
-Asus ROG har numpad, men kun 1080p-skjerm
-Lenovo Legion har egentlig alt, men har dårlig erfaring med touchpaden til Lenovo, og det er et must med en fungerende som student.

Er det noen med erfaring innen 17"-laptoper med specs som dette, rop ut, så får jeg litt å tenke på før feriepengene kommer!

 

EDIT: En tykkere laptop er en fordel, større batteri, bedre kjøling er mye viktigere enn en tynn laptop som dropper masse FPS grunnet throttling.

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...