Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2022


Krimt3k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MiniFalken skrev (4 timer siden):

Da jeg begynte var første uken en del praktisk rundt PHS, oppmåling til uniform og sånt. Ikke så mye hardbarka timer, men mener å huske at det var obligatorisk oppmøte alle dagene. 

Okei! Var dette på dagtid? Har jobb fra 15:45 så redd jeg får vakter når jeg egentlig skal ha skole😅

Lenke til kommentar

For ingenting får så fart i politikarrieren som å være drita i ei uke og havne på glattcelle for å krangle med vakter i utelivet. Allerede før utdanningen har startet skilles det mellom "vinnere" og "tapere" altså. Bra holdninger i politiet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Håper at politistudentene klarer å oppføre seg selv om de deltar på fadderuken. Men fadderuken danner definitivt grunnlaget for      
trivsel, samhold og dermed ditt sosiale liv de tre årene ved phs. Flere studenter som ikke har deltatt på fadderuken tidligere år har fortalt at de har angret på dette i ettertid. Så dersom man har mulighet vil jeg absolutt anbefale å delta på det meste av aktiviteter i fadderuken 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Bytex skrev (8 timer siden):

For ingenting får så fart i politikarrieren som å være drita i ei uke og havne på glattcelle for å krangle med vakter i utelivet. Allerede før utdanningen har startet skilles det mellom "vinnere" og "tapere" altså. Bra holdninger i politiet.

1. Vet ikke helt hvordan du fester, men de fleste klarer fint å være med på fadderuka uten å verken krangle med dørvakter, havne på glattcelle eller være drita hver dag. 

2. Det er jo greit at PHS studenter ikke er for ulike fra befolkningen ellers.

Endret av OscarMike1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bytex skrev (11 timer siden):

For ingenting får så fart i politikarrieren som å være drita i ei uke og havne på glattcelle for å krangle med vakter i utelivet. Allerede før utdanningen har startet skilles det mellom "vinnere" og "tapere" altså. Bra holdninger i politiet.

Det var voldsomt så stigmatisert du følte deg da. Jeg nevnte aldri ordet taper. Jeg er forsåvidt enig i at det er ikke noe sjakktrekk å drikke seg hodeløs på byen. Hverken som politi eller annet.
 

Forøvrig syns jeg innlegget ditt indikerer at du har et anstrengt forhold til politiet. Dersom du trekker konklusjoner om holdninger i en hel etat basert på et innlegg fra en person inne på et debattforum bør du kanskje jobbe litt med egne fordommer.

Lenke til kommentar
Anonym! skrev (På 28.7.2022 den 21.28):

Hei!

har suppleringsopptaket vært? Set snittet i Oslo gikk ned til 52,4

Jepp, har det. Vært på 2.plass på venteliste i Bodø siden hovedopptaket og ikke rikket meg en plass. Noen som vet om det fortsatt er muligheter i noe evt etterfyllingsopptak?

Lenke til kommentar
Padd 2 skrev (5 timer siden):

Jepp, har det. Vært på 2.plass på venteliste i Bodø siden hovedopptaket og ikke rikket meg en plass. Noen som vet om det fortsatt er muligheter i noe evt etterfyllingsopptak?

På PHS er det obligatorisk oppmøte første skoledag. Møter man ikke opp mister man skoleplassen sin. Da vil det være ledig plass. Men jeg er usikker på om de tar inn folk på venteliste da eller om de bare lar plassen være ledig😬

Lenke til kommentar

Gratulerer til alle som har kommet inn. Jeg selger pensumbøker, så send gjerne en melding til meg eller svar på tråden hvis du ønsker å kjøpe. Selger kun de bøkene som også er på årets pensumliste. Bokpakkene phs tilbyr ligger på rundt 11 000kr, så anbefaler å kjøpe brukt.

Lenke til kommentar
StudentSOF skrev (1 time siden):

Gratulerer til alle som har kommet inn. Jeg selger pensumbøker, så send gjerne en melding til meg eller svar på tråden hvis du ønsker å kjøpe. Selger kun de bøkene som også er på årets pensumliste. Bokpakkene phs tilbyr ligger på rundt 11 000kr, så anbefaler å kjøpe brukt.

Hei, trenger man alle bøkene? Eller☺️

Lenke til kommentar
Martinemmm skrev (15 minutter siden):

Noen som har gått på PHS som vet ca hvor mye obligatorisk oppmøte man har for eksempel i B1? Og har man høstferie og vinterferie?😊

Du har ca 3 timer obligatorisk undervisning i uka. Resten er frivillig, men de fleste er på all undervisning.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...