Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2022


Krimt3k

Anbefalte innlegg

Hei!

Om noen som skal til PHS Bodø er interessert i leilighet på mørkved, så er det ledig hvor jeg bodde i B1.

Leiligheten ligger på mørkved, med kort avstand til PHS og butikk. Den er ca. 65kvm, 1 soverom, parkering, bod. 1 mnd depositum og husleie på 8000 i mnd. (den ligger ikke på Finn.no)

Huseier er kun interessert i phs student(er).

Ta kontakt med meg på sms 93481553 om du er interessert :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
B22 skrev (På 17.7.2022 den 16.18):

Jente 24, leter etter et sted å bo i Bodø. Om noen er interessert kan vi gå sammen om å leie! Ta kontakt ☺️

Hei! Send meg en melding. Jente 23 også på utkikk i Bodø som førsteårsstudent PHS:) hilsen Dis!

Endret av Krimt3k
Lenke til kommentar
Anonym88 skrev (1 time siden):

Når og eventuelt hvor ofte blir ventelisten oppdatert?

Suppleringsopptaket er vanligvis rundt 27.07 (avhenger av når svarfrist er), så venteliste flytter seg neppe før sup.opptaket har vært. På Phs tar de inn til rundt 1. studieuke er ferdig, for å se hvor mange som ikke møter første skoledag. Det er krav for å beholde plassen. 
 

I 2015 sto en venninne av meg på venteliste på 7. plass i Oslo ved første opptak, innen 1. studieuke var omme, var hun nummer 1. Fikk ikke plass til slutt. Det begrunnes nok med at de fleste som søker Phs er veldig bevisste i valget sitt, og gjør det ikke «bare på slump». Er man på venteliste, ville jeg ikke forventet å komme inn, dessverre, men alt kan jo skje. 
 

Gratulerer til alle som har kommet inn! 😊

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hei. Noen som vet om hvor snittene på masterprogrammene ligger? Vet det er minst C man må ha for å søke, men trenger en pekepinn på hva f.eks snittet på masteren i politivitenskap har vært gjennom årene! Blir det publisert noen steder? Er det bare de som har søkt/gått master som får vite det? 
Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Jo99 skrev (19 timer siden):

Trenger du plass og bo i Bodø til høsten? 

Jeg og to andre politistudenter (to jenter og en gutt) skal starte på tredje studieår på PHS Bodø til høsten. VI skal bo i kollektiv og har et ledig rom. Vi ønsker veldig gjerne en PHS student som kunne tenkt seg å bo med oss😁 VI har et kollektiv som ligger svært sentralt til PHS, butikk, treningssenter, og utesteder.

Hvis du er interessert ta kontakt! ☺️

Hei!

Jeg skal begynne på phs i Bodø til høsten, og leter etter et sted å bo! Dersom dere forsatt har ett ledig rom, er jeg interessert☺️  

Lenke til kommentar
Andreavik skrev (19 minutter siden):

Hei!

Jeg skal begynne på phs i Bodø til høsten, og leter etter et sted å bo! Dersom dere forsatt har ett ledig rom, er jeg interessert☺️  

Hei☺️ Rommet er dessverre utleid.. takk for interesse ☺️

Lenke til kommentar
Martinemmm skrev (18 timer siden):

Kom inn i Oslo og er på utkikk etter rom i kollektiv, gjerne nært skolen!😊 Gi en lyd dersom du har et rom eller er interessert i å finne noe ilag

Jente på 23 år som også kom inn i Oslo! er også på utkikk etter kollektiv :D 

Lenke til kommentar
Kurdos skrev (58 minutter siden):

Hei! 
hva vil det ca koste å kjøpe alle bøkene ved studiested? Og kan man evt kjøpe enkeltbøker der? 

Jeg betalte ca 13000kr for alle bøkene til første og andre studieår, som jeg kjøpte på skolen første året. Da kjøpte jeg bokpakker, man kan også kjøpe enkeltbøker☺️ På tredjeåret har jeg hørt folk bruker ca 3000kr på bøker. På PHS brukes mange av de samme bøkene på alle tre årene. 

Lenke til kommentar
Kurdos skrev (59 minutter siden):

Hei! 
hva vil det ca koste å kjøpe alle bøkene ved studiested? Og kan man evt kjøpe enkeltbøker der? 

https://www.politihogskolen.no/globalassets/for-studenter/regelverk-og-innholdet-i-bachelor/rammeplan-og-programplaner/litteraturliste-bachelor-politiutdanning-forste-studiear-2022-2023-politihogskolen.pdf
 

Her er pensumlisten. Bøker kjøpes på feks Akademika på Blindern, du kan søke opp bok for å se pris på nettsiden 😊 Du kan kjøpe enkeltbøker. Kompendium kjøpes på Phs.

 

Boka til Fahsing (Etterforskning: prinsipper, metoder og praksis) er det bare å kjøpe ny først som sist, det blir deres bestevenn, sammen med særtrykk av politiloven, straffeloven og straffeprosessen. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...