Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2022


Krimt3k

Anbefalte innlegg

Søker93 skrev (13 timer siden):

Hvor har du dette i fra? Hilsen en håpefull søker😊

Hei, dette har jeg fra en dialog med PHS.

Man kan også se det på at i fjor fikk de som mottok innkalling/avslag til egnethetsvurdering, vite poenggrensen for innkalling. Det gjorde man ikke i år i den samme mailen.

Jeg deler følelsene du sitter med, og håper selv å komme inn i år. Lykke til med opptak!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Om noen som skal til PHS Bodø er interessert i leilighet på mørkved, så er det ledig hvor jeg bodde i B1.

Leiligheten ligger på mørkved, med kort avstand til PHS og butikk. Den er ca. 65kvm, 1 soverom, parkering, bod. 1 mnd depositum og husleie på 8000 i mnd. (den ligger ikke på Finn.no)

Ta kontakt med meg på melding om du er interessert :)

Lenke til kommentar
God dag! skrev (5 timer siden):

Hei, dette har jeg fra en dialog med PHS.

Man kan også se det på at i fjor fikk de som mottok innkalling/avslag til egnethetsvurdering, vite poenggrensen for innkalling. Det gjorde man ikke i år i den samme mailen.

Jeg deler følelsene du sitter med, og håper selv å komme inn i år. Lykke til med opptak!

Så godt å høre! Da går det nok i år! Takk, lykke til du også! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjøvik 123 skrev (15 minutter siden):

Jeg ser at ifjor ble det 591 av ca 1900 som kvalifiserte til studietplass. Iår er vi ca 1300 og hvor mange som blir kvalifisert tror dere ? Noen her som har vært på den siste intervju og vet hvordan den foregår? Takk på forhånd 😃

Hvor har du denne infoen fra? 
 

Bare å være seg selv på intervju, så går det bra.😃

Lenke til kommentar
Frodleif skrev (1 minutt siden):

Jeg røk ut i går på siste øvelsen med 9 sekunder margin på svømmingen, kjipt, men det fikser jeg neste gang :) 

Ønsker alle søkere lykke til videre med søknaden! 

Hei sann, det var veldig leit å høre. Dette klarer du neste år vettu 👍. Hvis jeg har skjønt det riktig så er det 500 studieplasser neste år også. Forresten var det mange som datt ut som du fikk med eller ? 

Lenke til kommentar
Frodleif skrev (8 timer siden):

Jeg røk ut i går på siste øvelsen med 9 sekunder margin på svømmingen, kjipt, men det fikser jeg neste gang :) 

Ønsker alle søkere lykke til videre med søknaden! 

Kan jeg spørre hvordan du har ligget tidsmessig når du har øvd til opptaket? Har du vært innenfor når du har øvd? 

Lenke til kommentar

Det har desidert vært den største utfordringen for min del, tidsmessig nådde jeg aldri 2:30 i 25 meters bane. 12,5 meter hjalp, men ikke nok. Øvde veldig mye crawl, men byttet til bryst i siste liten. Jeg skulle begynt flere måneder tidligere med svømmingen, da jeg undervurderte svømmingen på tid. Teknikk er nøkkelen her! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Frodleif skrev (14 timer siden):

Det har desidert vært den største utfordringen for min del, tidsmessig nådde jeg aldri 2:30 i 25 meters bane. 12,5 meter hjalp, men ikke nok. Øvde veldig mye crawl, men byttet til bryst i siste liten. Jeg skulle begynt flere måneder tidligere med svømmingen, da jeg undervurderte svømmingen på tid. Teknikk er nøkkelen her! 

Takk for svar! Det er svømmingen jeg også er mest usikker på. Jeg har også øvd crawl, og planen er å starte med crawl, og heller gå over til bryst etterhvert. Jeg ser at jeg akkurat er innenfor tidsmessig på 25 m bane, men har aldri testet 12,5. Hvor mye tid vil du tro at du sparte ved å svømme på 12,5 m bane? Lykke til om du søker igjen neste år :)

Lenke til kommentar
54 minutes ago, phsopptak said:

Hvordan har dere gjort det på kondisjonstesten i forkant av opptaket vs på opptaket? Teller de rundene høyt underveis? Jeg løp den på torsdag og brukte 6 min og 8 sekunder. Har opptak i morgen.

Løp omtrent 30 sek raskere på opptaket enn når jeg gjennomførte øvelsen før opptaket. Mulig dette var fordi jeg lagde løypa for lang når jeg øvde. De gir deg beskjed om hvilken runde du er på / skal til å begynne på underveis. Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
phsopptak skrev (1 time siden):

Hvordan har dere gjort det på kondisjonstesten i forkant av opptaket vs på opptaket? Teller de rundene høyt underveis? Jeg løp den på torsdag og brukte 6 min og 8 sekunder. Har opptak i morgen.

Jeg løp også raskere på opptaket, med 20 sekunder. Når jeg testet i forkant av opptaket manglet jeg 2 runder. Adrenalinet og motivasjon for å bestå hjalp meg å komme i mål. Masse lykke til i morgen!😄

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...