Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2022


Krimt3k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ty003 skrev (3 timer siden):

Får vi vite resultatet på PC-testene?

Nei. Tror det fortsatt er sånn at man får beskjed etter intervju om man har scoret lavere enn gjennomsnittet, gjennomsnittlig eller over gjennomsnittet. Slik var det hvertfall da jeg begynte.

Lenke til kommentar
Takaminee skrev (På 20.4.2022 den 19.28):

Hei! Jeg er en gutt med langt hår, vurderer å klippe det før intervju (hvis jeg kommer så langt). Noen som vet om det er negativt å komme med langt hår? Går ikke med det løst, alltid i bun. Vil ikke risikere at det kan virke negativt i forhold til intervjudelen, men har hatt det sånn i 5 år og vil jo helst beholde det😬

Fra en anonym til en annen. Det er en grunn til at vi har ordtaket "klipp deg og få deg en jobb". Men så lenge du fremstår stelt så tror jeg du ikke trenger å bekymre deg for hva slags sveis du stiller med. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Hildebr0rvik skrev (12 timer siden):

Hei,

Har skjønt at det har ikke har vært en fast rekkefølge på de fysiske testene i opptaket, men de som allerede har gjennomført, hvilken rekkefølge hadde dere på testene?

«Øvelsene gjennomføres i lik rekkefølge på de ulike opptakstedene, politihøgskolen beslutter rekkefølgen for gjennomføring av øvelsene»

såå.. det kan enten bety at det blir likt som 2019 eller at de velger ny rekkefølge i år.

i 2019 var det: styrke- løp- svømming

Lenke til kommentar
Jørgen1990 skrev (17 timer siden):

Noen her som søker med Realkompetanse ? Evt noen som har kommet inn på realkompetanse tidligere ? 

Lurer bare på hvor krevende det er å komme inn på den måten, PHS sier selv at de anbefaler å heller ta opp fag / søke 23/5 regelen enn å søke realkompetanse. 

Hvor har du lest om dette? Jeg søker med «individuell vurdering» og lurer litt på dette vs realkompetanse. 

Lenke til kommentar
Matiasen skrev (5 minutter siden):

Hvor har du lest om dette? Jeg søker med «individuell vurdering» og lurer litt på dette vs realkompetanse. 

Det er visst sånn at man må være over 25 år. Og ha 5 års relevant arbeidserfaring + at man ikke kan ha studiekompetanse om man søke på dette grunnlaget 

Screenshot_2022-04-29-15-37-58-82_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Lenke til kommentar
Hildebr0rvik skrev (På 29.4.2022 den 0.19):

Hei,

Har skjønt at det har ikke har vært en fast rekkefølge på de fysiske testene i opptaket, men de som allerede har gjennomført, hvilken rekkefølge hadde dere på testene?

Vi hadde styrke, løping og svømming. Vi heiet på hverandre på gruppa og snakket ilag mellom øvelsene. Det går veldig fort mellom øvelsene.
 

Er veldig gøy å møte folk på testene, og bare spør de som jobber der om du lurer på noe.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg klarer alle de fysiske testene med god margin, bortsett fra benkpress, da dette er noe jeg ikke har trent særlig på tidligere. Jeg klarer flere repetisjoner med 30kg uten problemer, men med 32,5kg stopper det etter 3 repetisjoner.. 😅 Så lurer da på om det er noen som har noen tips for hvordan jeg skal trene for å klare dette, hvor ofte jeg skal trene på det, og også om jeg har tid nok til å klare dette innen de fysiske testene skal gjennomføres! Jeg vil også gjerne mestre dette med god margin, altså gjerne komme opp på 35kg innen de fysiske testene skal gjennomføres. 

Syns det er veldig rart at 2,5kg kan utgjøre en så stor forskjell i tyngde for meg. 

Lenke til kommentar
PHS22 skrev (5 timer siden):

Hei! Jeg klarer alle de fysiske testene med god margin, bortsett fra benkpress, da dette er noe jeg ikke har trent særlig på tidligere. Jeg klarer flere repetisjoner med 30kg uten problemer, men med 32,5kg stopper det etter 3 repetisjoner.. 😅 Så lurer da på om det er noen som har noen tips for hvordan jeg skal trene for å klare dette, hvor ofte jeg skal trene på det, og også om jeg har tid nok til å klare dette innen de fysiske testene skal gjennomføres! Jeg vil også gjerne mestre dette med god margin, altså gjerne komme opp på 35kg innen de fysiske testene skal gjennomføres. 

Syns det er veldig rart at 2,5kg kan utgjøre en så stor forskjell i tyngde for meg. 

Hei.

Det er godt mulig at du kan klare det. Jeg ville snakket med en Pt på et gym eller noen som har god greie på styrketrening. Når skal du ha testen?

Jeg syns at du er lovlig sent ute med å ta tak i dette. Hadde jeg stått i dine sko hadde jeg vært ute langt tidligere i søknadsprosessen med å teste meg på de fysiske prøvene. Kjipt å ryke med liten margin.

Lenke til kommentar
Jørgen1990 skrev (På 28.4.2022 den 22.06):

Noen her som søker med Realkompetanse ? Evt noen som har kommet inn på realkompetanse tidligere ? 

Lurer bare på hvor krevende det er å komme inn på den måten, PHS sier selv at de anbefaler å heller ta opp fag / søke 23/5 regelen enn å søke realkompetanse. 

Jeg søkte med realkompetanse i 2021. Har mange år med svært relevant utdanning og arbeidserfaring i ryggsekken. Deltok i hele opptaksprosessen og ble funnet egnet, men fikk ikke studieplass dessverre. Basert på det, så fikk jeg inntrykket av at det er krevende å komme inn den veien. Søker forøvrig med realkompetanse i år også, men fullfører parallelt de siste fagene jeg mangler for å få studiekompetanse, slik at jeg kan søke med det i 2023. Har du søkt i år?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...