Gå til innhold

Når skal jeg betale for malejobb?


Anbefalte innlegg

Hei!

De som har malt leiligheten min, vil ha betaling asap. Normalt ville jeg ikke tenkt at det var noe problem, men så har det skjedd noen ting som har gjort meg litt urolig. For det første, var det mer fram og tilbake enn jeg trodde. Ikke alt som var helt ferdig (bla lister - de sier de har gjort meg en ekstratjeneste, men er ikke det inkludert når kontrakt sier "hele leiligheten"?). Også avtalte vi en jobb ved siden av, der de skulle hente søppel, vaskemaskin og tørketrommel. Dette har tatt en uke lenger en forespeila, og jeg har vært innom leiligheten flere ganger og spurt om når vaskemaskin og tørketrommel skal bli henta.

Også er det en ripe på terassedøra som jeg er helt sikker på at har kommet etter at jeg slapp dem inn i leiligheten. Vanskelig å bevise, men jeg hadde lagt merke til det om det var der fra før av.

Uansett: dette er momenter som har gjort meg litt mer utrygg på hele prosessen. Jeg har derfor ikke lyst til å betale før jeg også har fått tilbake nøkkelen. Han jeg snakker med mener jeg er urimelig, at jeg har godkjent jobben og at det bare var to-tre dager betalingsfrist på fakturaen han sendte ut. 

Jeg tenker at jeg betaler etter at hele jobben er utført, inkludert tilbakelevering av nøkler. Ifølge kontrakten vi skrev, så var det uansett 22. som var siste frist for oppdraget.

Gjør jeg feil i å holde tilbake pengene, eller er jeg en idiot om jeg åpner lommeboka før jeg også har fått nøkkelen (malejobben er ferdig)?

 

På forhånd takk :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som oppdragsgiver er du sjefen! 

Jeg syns det er useriøst av en arbeidstaker å mase om betaling før oppdraget er utført. Men for å vise litt velvilje, kan du jo vurdere å betale noe - men holde tilbake deler av betalingen. Jeg tenker at dersom det gjenstår litt, men at det mest er utført. At du kan betale 70-80% av avtalt beløp. Med beskjed om at: "Resten blir betalt når arbeidet er ferdigstilt". - Enkelt og greit, uten rom for å diskutere. Du er sjefen! 

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Da tror jeg vi tenker likt. Tilbakelevering av nøkkel er en del av oppdraget. 

Under normale omstendigheter, hadde jeg aldri føyd med. Jeg hadde krevd nøkkelen tilbake, og så evt krevd fratrekk for det jeg mener er mangler ved arbeidet. 

Men som nevnt i andre tråder, er det lite kampvilje igjen i Bjarne for tida :( Så jeg bøyde meg, og betalte. Så fikk jeg tilbake nøkkelen etterpå. Har faktisk ikke hatt psykisk overskudd til å gjøre annet enn å forutsette at ting er i orden. Det ser jeg i kveld, når jeg skal over og vaske. 

Så får jeg samle krefter og evt senere rette krav om ting jeg mener er feil. Greit at de har fått betalt, men en dårlig anmeldelse er uansett en kraftig brekkstang :)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...