Gå til innhold

Alt jeg har kjøpt på Megaflis er dritt


Anbefalte innlegg

Varmtvannstank: Panelet utenpå gikk opp i limingen etter to år.

Kran på vaskerom: Drypper. Kun etter tre år. Tror ikke pakning kan skiftes.

Støp: Smuldret opp etter ett år.

Slange til vaskemaskin. Revnet etter 2 år.

Alt kjøpt på ulike tidspunkt.

 

Jeg forventer ikke topp kvalitet fra Megaflis, men at produktene skal vise seg å være så til de grader bedritent er for meg fullstendig uhørt. ALDRI mer Megaflis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dem selger merkevarer så hvis noe ryker så er det vel ikke direkte Megaflis sin skyld, men enig at kvaliteten generelt blir bare dårligere og dårligere.. samt ikke minst dyrere.

 

Edit kjøpte ebeco varmefolie til gulv der, effekten var oppgitt til 65w pr kvm men når jeg målte det så ga den kun 44w pr kvm. Skrev en negative omtale men den ble aldri publisert.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

Kjøpte noe Pergo "brent eik" laminatgulv der for noen år siden som jeg la i hele leiligheten men ble ganske skuffet over hvor lett det ble hakk i de bordene om jeg mista ned noe som var litt hardt. Hadde jeg visst det hadde jeg ikke kjøpt det gulvet. Gulvet knirker fært også når jeg går over det, og det er selve laminatet som knirker ikke gulvet under. Har enda ikke svartelistet Megaflis og synes forøvrig de har et godt utvalg og har ellers ikke et dårlig inntrykk av den butikken...ihvertfall ikke enda. Det kan være en ide å legge igjen en tilbakemelding på de review sidene om du er såpass misfornøyd. Er jo en jungel der ute men greit så lenge det lar seg gjøre å kjøpe noe man har god erfaring med fra før.     

Endret av Gjest Baardsen
Lenke til kommentar
Huffe skrev (10 timer siden):

Varmtvannstank: Panelet utenpå gikk opp i limingen etter to år.

Kran på vaskerom: Drypper. Kun etter tre år. Tror ikke pakning kan skiftes.

Støp: Smuldret opp etter ett år.

Slange til vaskemaskin. Revnet etter 2 år.

Alt kjøpt på ulike tidspunkt.

 

Jeg forventer ikke topp kvalitet fra Megaflis, men at produktene skal vise seg å være så til de grader bedritent er for meg fullstendig uhørt. ALDRI mer Megaflis.

Alt utenom støpet er det 5 års reklamasjon på, så bare å ta kampen med de. Støpen får du nok ikke noe på, da du nok ikke kan bevise at du har fulgt anvisningene eller ikke.

Generelt så får man det man leter etter. Aldri kjøpt noe der selv, var innom en gang for å skaffe en lampe type som jeg kun kunne finne hos dem, men ingen hadde kontroll på noe, og hele butikken var ett eneste rot, så har heller ingen planer om det i fremtiden.

Ditt viser vel at man ofte får det man betaler for.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Har ikke handlet MYE på Megaflis, men må si meg enig i at det jeg har kjøpt der som feks. en Stanley kompressor som jeg reklamerte på hele tre ganger med som aldri ble bra, en tapetkniv med plastskaft som knakk etter kort tid, et blandebatteri til dusjen som gikk i vranglås etter ca. ett år og et bitssett fra Stanley som var mykere i stålet enn en ost. 

Biltema er i mine øyne langt bedre. Spesielt på verktøy. Den gamle kompressoren fra Megaflis ga jeg bort for en måneds tid siden og kjøpte meg ny på Jula (Meec) og den fungerer som bare det. 

Så Megaflis er nok en butikk jeg ikke kommer til å sponse veldig mye i fremtiden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis det var meg du siktet til, så kjøpte jeg ikke Stanley kompressor på Jula, men Meec. Sistnevnte fungerte rett ut av boksen uten problemer, men Stanleyen fra Megaflis lakk som en sil fra koblingene. Selv etter to forsøk på og reparere så lakk den luft. Den gikk fra 10 til 5-6 bar over natten. Jeg lærte meg å leve med dette, helt til trykkluftregulatoren røk. Alt dette skjedde i løpet av et lite år og veldig lite bruk. 

Meec kompressoren holder helt tett og så langt har jeg testet den til både sandblåsing og til spikerpistol og pussemaskiner. Den virker langt bedre sammenskrudd og den bråker også litt mindre enn Stanlyen.

Så Stanley kompressor fraråder jeg på det sterkeste. Hvem det er sin skyld får andre avgjøre og det er sikkert ikke butikken sin skyld, men det er der dem selger denne kompressoren og da drar jeg ikke dit for å kjøpe en slik igjen, for å si det sånn.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Bjerknez said:

Hvis det var meg du siktet til, så kjøpte jeg ikke Stanley kompressor på Jula, men Meec. Sistnevnte fungerte rett ut av boksen uten problemer, men Stanleyen fra Megaflis lakk som en sil fra koblingene. Selv etter to forsøk på og reparere så lakk den luft. Den gikk fra 10 til 5-6 bar over natten. Jeg lærte meg å leve med dette, helt til trykkluftregulatoren røk. Alt dette skjedde i løpet av et lite år og veldig lite bruk. 

Meec kompressoren holder helt tett og så langt har jeg testet den til både sandblåsing og til spikerpistol og pussemaskiner. Den virker langt bedre sammenskrudd og den bråker også litt mindre enn Stanlyen.

Så Stanley kompressor fraråder jeg på det sterkeste. Hvem det er sin skyld får andre avgjøre og det er sikkert ikke butikken sin skyld, men det er der dem selger denne kompressoren og da drar jeg ikke dit for å kjøpe en slik igjen, for å si det sånn.

Ja Stanley kompressorer i billig prisklasse er langt i fra kvalitetesprodukter. Uavhengig av hvem som selger de.

Man kan ikke skylde dette på Megaflis... De selger de samme produktene som Juula og Coop..
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Marzo skrev (20 minutter siden):

Ja Stanley kompressorer i billig prisklasse er langt i fra kvalitetesprodukter. Uavhengig av hvem som selger de.

Man kan ikke skylde dette på Megaflis... De selger de samme produktene som Juula og Coop..
 

Tror ikke du forsto hva jeg mente. 

Les det jeg skriver og ikke det du tror jeg skriver. Jeg skrev at om ikke det var butikkens feil, så er det vertfall grunn nok til å oppsøke samme butikk og kjøpe samme merke en gang til. Dem klarte jo ikke å reparere den heller og det går jo på butikken. Ja, det var en på verkstedet der som prøvde og stramme muttere etc. Men dem klarte aldri å få den helt tett. 

Meec er vertfall i mine øyne en bedre kompressor. Den fungerte vertfall ut av boksen. Jeg fikk jo ny Stanley kompressor fra Megaflis etter andre forsøk og på denne røk regulatoren etter noen måneder og etter maks 2 timer effektiv bruk. 

Derfor kjøpte jeg ikke Stanley kompressor igjen, og siden jeg ville ha et annet merke til noenlunde samme pris, så gikk jeg til Jula. Den har fungert mye bedre. Nå sier jeg ikke at Jula er fantastisk heller for det er mye søppel der også, men kompressoren jeg kjøpte der funker vertfall. 

Skal jeg velge blandt billigkjedene så vinner Biltma, lett. Jeg hadde kjøpt kompressor derfra hvis dem hadde den på lager når jeg skulle kjøpe. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Marzo said:

Melk på Kiwi smaker bedre enn den på Rema 1000!

Haha. Så sant. Når jeg handler på Megaflis så har jeg sjekket varenummer på det jeg vil ha, og funnet ut at Megaflis er billigst. Megaflis er bra det, ene og alene pga. prisene. Forventer du rettledning kan det lønne seg å finne en butikk hvor de lønner folka bedre, og du må betale mer.

Endret av Wisd0m
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Wisd0m said:

Haha. Så sant. Når jeg handler på Megaflis så har jeg sjekket varenummer på det jeg vil ha, og funnet ut at Megaflis er billigst. Megaflis er bra det, ene og alene pga. prisene. Forventer du rettledning kan det lønne seg å finne en butikk hvor de lønner folka bedre, og du må betale mer.

Samme her. Megaflis selger de samme varene som mange andre steder.
Enkelt å sammenligne priser på feks Elko stikkontakter osv og ofte er de billigst.
En annen ting er åpningstiden som gjør det veldig behagelig.
Selv om det er enkelte ting Megaflis har vært dyre på.

Men Megaflis har noen egne produkter også. Feks Megaplan avrettningsmasse.
Av de billige merkene er det faktisk en av de bedre på markedet. Mye enklere å jobbe med enn Infra feks.
Ofte tilbud på disse som gjør de vesentlig billigere enn tradisjonelle merker hos grossister osv.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
27 minutes ago, Bjerknez said:

Tror ikke du forsto hva jeg mente. 

Les det jeg skriver og ikke det du tror jeg skriver. Jeg skrev at om ikke det var butikkens feil, så er det vertfall grunn nok til å oppsøke samme butikk og kjøpe samme merke en gang til. Dem klarte jo ikke å reparere den heller og det går jo på butikken. Ja, det var en på verkstedet der som prøvde og stramme muttere etc. Men dem klarte aldri å få den helt tett. 

Meec er vertfall i mine øyne en bedre kompressor. Den fungerte vertfall ut av boksen. Jeg fikk jo ny Stanley kompressor fra Megaflis etter andre forsøk og på denne røk regulatoren etter noen måneder og etter maks 2 timer effektiv bruk. 

Derfor kjøpte jeg ikke Stanley kompressor igjen, og siden jeg ville ha et annet merke til noenlunde samme pris, så gikk jeg til Jula. Den har fungert mye bedre. Nå sier jeg ikke at Jula er fantastisk heller for det er mye søppel der også, men kompressoren jeg kjøpte der funker vertfall. 

Skal jeg velge blandt billigkjedene så vinner Biltma, lett. Jeg hadde kjøpt kompressor derfra hvis dem hadde den på lager når jeg skulle kjøpe. 

Jeg forstår hva du skriver.

Du kan kjøpe en rimelig drill av ulik merke hos ulike butikker, Juula selger Meec som sitt billig merke, Clas Ohlson har Cocraft, Coop Bygg selger Metabo. Felles er at de er ganske billige og gjør jobben for de fleste hobby snekkere.
Sannsynligvis er de fleste modellene her produsert på samme fabrikk med ulik farge og logo.

De holder uansett ikke like godt som en Makita drill til 4x prisen, uansett hvor man kjøper den..

Lenke til kommentar
Marzo skrev (12 minutter siden):

Jeg forstår hva du skriver.

Du kan kjøpe en rimelig drill av ulik merke hos ulike butikker, Juula selger Meec som sitt billig merke, Clas Ohlson har Cocraft, Coop Bygg selger Metabo. Felles er at de er ganske billige og gjør jobben for de fleste hobby snekkere.
Sannsynligvis er de fleste modellene her produsert på samme fabrikk med ulik farge og logo.

De holder uansett ikke like godt som en Makita drill til 4x prisen, uansett hvor man kjøper den..

Det er jeg klar over. Jeg er også klar over hvilke butikker som selger hvilket merke av de du nevnte. Grunnen til at noe er rimleigere enn annet kommer ikke bare ann på kvalitet dog. Hvilke avtaler de diverse kjedene har, antallet dem bestiller etc. har også veldig mye å si. Jeg har selv en rekke Blå Bosch driller og dem er veldig gode og langt bedre enn billigdrillene jeg har hatt, men jeg har også hatt annet svindyrt verktøy av kjent merke som ikke holder mål overhodet i forhold til pris. Knipex er en av dem. Makan til søppel skal man lete lenge etter. Kjøpte en presisjonsavbiter fra Knipex til 200 kroner. Etter 6 uker var det hakk i eggen og eggen sklei fra hverandre. Biltema sin er ikke spesielt bedre den, men den koster 20 kroner. Jeg får 10 slike for en knipex tang og dessuten har Biltema 10 års garanti på mye av verktøyet sitt. Kundeservisen er også god. 

Men jada, men kan få dyrt og billig om hverandre men sannheten er at man aldri vet før man har prøvd selv hva man mener er bra og ikke, i forhold til pris. 

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar
3 hours ago, Bjerknez said:

Har ikke handlet MYE på Megaflis, men må si meg enig i at det jeg har kjøpt der som feks. en Stanley kompressor som jeg reklamerte på hele tre ganger med som aldri ble bra, en tapetkniv med plastskaft som knakk etter kort tid, et blandebatteri til dusjen som gikk i vranglås etter ca. ett år og et bitssett fra Stanley som var mykere i stålet enn en ost. 

Biltema er i mine øyne langt bedre. Spesielt på verktøy. Den gamle kompressoren fra Megaflis ga jeg bort for en måneds tid siden og kjøpte meg ny på Jula (Meec) og den fungerer som bare det. 

Så Megaflis er nok en butikk jeg ikke kommer til å sponse veldig mye i fremtiden. 

Hva angår tapetkniver bør du gå for gullstandarden. Disse Olfa knivenen bare varer og varer og varer. Det finnes også en kraftigere variant om du trenger det.

https://nettbutikk.byggern.no/verktoey-og-maskiner/haandverktoey-tre-og-metall/kniver-arbeids-og-knivblader/kuttekniv-18mm-ol

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...