Gå til innhold

Hundebæsj i privat søppelkasse


muummi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Søppelkassen er eiers eiendom siden det betales en renovasjonsavgift hos hver enkelt samt at det typisk er plassert Inne på ens egen tomt. 
 

Personlig ville jeg nå ikke tenkt så mye over det siden søpla havner på rett sted fremfor på gateplan å slengt i alle retninger. Er man usikker så er det greieste å banke på å spørre helt enkelt om det er en fast rute du har ?

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Sånn for min del, så har jeg flyttet søppelkassene mine mye lengre inn på eiendommen på grunn av akkurat dette.
Rett og slett fordi det ofte ligger 1-2 poser i bunnen av søppelkassen, som klistrer seg fast der og blir liggende igjen etter tømming.
Jeg må da jeg må fiske opp og legge i en ny pose slik at de blir med i neste runde, og så klart spyle ut hundebæsj fra bunnen regelmessig om de står nærme veien.

Så ligger det jo en gang i blandt poser både i papp, glass/metall og matavfall også..

Edit: hadde de kastet i riktig dunk og ikke kastet når den var tom hadde jeg ikke hatt noe problem med det.

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som hundelufter, så har jeg følgende regler;

Ikke vesentlig inn på annens eiendom, altså langt inn i oppkjørsel, åpne porter, etc.

Unngå tomme dunker.

Unngå dunker rett utenfor populære turområder (de plages sikkert med mye).

Utover det så bør de som bor der være veldig glad for de hundelufterne som plukker opp etter seg..


 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
29 minutes ago, muummi said:

Er det ok om noen som går tur med bikkja si kaster posen med hundebæsj i din søppelkasse, eller burde han/hun vente til de kommer til en offentlig søppelbøtte?

Hvis noen hadde klaget på at jeg kastet i privat søppeldunk da lar jeg bare hver å plukke opp neste gang jeg er der. Enkelt. Så lenge posen er knytet skikkelig igjen så er det absolutt ikke til heft for eier.
Som regel går jeg i skogen så da er det ikke noe problem uansett. 

Lenke til kommentar

Det burde være forbudt å holde hund uten aktverdig formål. Grensa burde starte og stoppe ved ledsagerhund. Eierne ser ikke ut til å bry seg med at hundene driter, gneldrer og sprer frykt hos folk som er redd for hunder eller opplever annet ubehag med hund.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Pizza3333 skrev (1 time siden):

Hvis noen hadde klaget på at jeg kastet i privat søppeldunk da lar jeg bare hver å plukke opp neste gang jeg er der. Enkelt. Så lenge posen er knytet skikkelig igjen så er det absolutt ikke til heft for eier.

Det er ingen menneskerett å eie hund eller å ta seg til rette på/med annen manns eiendom så det der blir bare egoistisk. Du mener med andre ord at det er i din rett å ‘straffe’ eier av søppeldunk ved å la hunden drite der? Som hevn? Har hatt hund i 20+ år og har aldri hatt noe problem med å plukke opp etter hunden og ta med hjem/kaste i offentlig avfallsdunk. 
 

Som det skrives over, selv om man knyter posen godt igjen, er det ingen garanti for at den ikke revner i avfallsunken, med påfølgende drittjobb, bokstavelig talt, for eier av dunken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, NoBo said:

Det er ingen menneskerett å eie hund eller å ta seg til rette på/med annen manns eiendom så det der blir bare egoistisk. Du mener med andre ord at det er i din rett å ‘straffe’ eier av søppeldunk ved å la hunden drite der? Som hevn? Har hatt hund i 20+ år og har aldri hatt noe problem med å plukke opp etter hunden og ta med hjem/kaste i offentlig avfallsdunk. 
 

Som det skrives over, selv om man knyter posen godt igjen, er det ingen garanti for at den ikke revner i avfallsunken, med påfølgende drittjobb, bokstavelig talt, for eier av dunken.

Jeg lar ikke hunden drite på annen manns eindom, men er jo som regel nærliggende offentlig plen/side.
Hvis det hadde blitt sagt i fra på en ordentlig måte hadde jeg bare brukt neste dunk uten noe større drama.
Aldri vært noe problem men hvis jeg hadde møtt en sær tulling som kjefta hadde jeg ikke hatt noen samvittighets problemer med at dritt samlet seg opp på utsiden av eindommen. Da kan du ha det så godt spør du meg. Er ingen regel som sier at jeg må plukke opp etter meg heller.

Lenke til kommentar
44 minutes ago, BadCat said:

Du har ikke noe nær en privat dunk å gjøre. Se for deg at det er dunken til Don Vito Corleone neste gang og ta til fornuft. Det med å ta seg til rette er en uting i Norge. Komplett mangel på respekt for andres eiendom.

Ler deg i ansiktet.
Det er verre ting som skjer i verden, lev med det. Evnt. får du gå til anskaffelse av hengelås.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bor ved en utfart til tursti, som gjør at mange hundeeiere går forbi her. Jeg synes at det er greit at de legger ifra seg posen i (rett) søppelkasse hos meg. Jeg forstår at det er lite fristende å bære på posen i 30 minutter.

Sammenlignet med alle hundeeierne som lar hunden drite i veikanten, på sti og inne (!) på tomta mi så er litt poser i søpla veldig håndterlig.

Jeg kan forstå at en privatbolig rett ved Sognsvann som får søpla fylt av hundeposer på en varm sommerdag opplever det som problematisk.

-k

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...