Gå til innhold

El-Sparkesykkel - Guide til å låse opp Bydue S1 hastighets begrensning


Anbefalte innlegg

NB: Å kjøre fortere enn 20km/t på offentlige områder er ikke tillatt etter Norsk lov, og Bydue står ikke ansvarlig for evt. ulykker eller andre negative konsekvenser som oppstår av at du som forbruker kjører fortere enn det loven tillater.

Mange som har kjøpt Bydue S1 el-sparkesykkelen (også kjent som Kuickwheel S1-C) uten hastighets begrensning har kanskje opplevd at begrensningen driver å nullstiller seg fra tid til annen. Dette kan være veldig frustrerende for folk som liker å leve livet med litt mer fart.

Bydue har ikke lov til å fortelle noen hvordan å låse opp hastigheten selv, og kan kun tilby å låse den opp for deg. Men dette er ikke veldig praktisk hvis du ikke bor i sentrum av Oslo, og lett kan droppe innom lokalene deres for å få låst opp sykkelen.

Så etter en del timer med frustrert Googling, så fant jeg endelig løsningen.
Bydue sin egen mobil app er en klone av appen "Green Drive" for både Android og iOS.

Eneste forskjellen mellom appene i praksis er at "Speed" knappen (som lar deg skru av og på hastighets begrensningen) er deaktivert.

I "Green Drive" er den aktivert og fullt brukbar. Og jeg regner med det er denne som Bydue selv bruker til å låse/låse opp hastigheten på syklene de selger.

IMG_2814.thumb.PNG.be633a203cfd9a8a3fe2bb64db26ae6d.PNG

Jeg håper dette er løsningen en del frustrerte Bydue eiere har lett etter. 

Endret av EngelHauken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...