Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Ny innebygget stekeovn, rundt 3k?


Anbefalte innlegg

Jeg driver å ser litt på ny stekeovn i gave, tenkte å bruke ca 3000, ser ut som om det er en ok pris.

Eneste kravet er egentlig at den er enkel å bruke og at den har klokke. Klokken kan de nok klare seg uten men helst med.

Sett litt på https://www.komplett.no/product/1125499/hvitevarer/stekeovner/gorenje-bo737e14x-innbyggingsovn men virker upraktisk at gradene og programmet er printet på selve knappen i stedet for rundt den og at man må trykke på en knapp for å starte den..

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ITtraktor skrev (9 minutter siden):

Sikkert fin den, men jeg tror man kommer til å bli skuffet dersom man prøver å steke to brett med muffins, ett brett med kylling pluss to brett med diverse samtidig.

Tror det er ganske få som faktisk bruker stekeover slik, sånn utenom promoteringsbilder :)

Lenke til kommentar
aklla skrev (1 time siden):

Jeg driver å ser litt på ny stekeovn i gave, tenkte å bruke ca 3000, ser ut som om det er en ok pris.

Eneste kravet er egentlig at den er enkel å bruke og at den har klokke. Klokken kan de nok klare seg uten men helst med.

Sett litt på https://www.komplett.no/product/1125499/hvitevarer/stekeovner/gorenje-bo737e14x-innbyggingsovn men virker upraktisk at gradene og programmet er printet på selve knappen i stedet for rundt den og at man må trykke på en knapp for å starte den..

Gorenje er bra på stekeovner, så dette kan være et godt kjøp.

Merking på brytere eller panel er vel litt smak og behag. Hvis man klarer å skure vekk merkingen, så er det enklere å bytte knappene enn hele frontpanelet.

Startknappen er vel en form for sikkerhetsfunksjon. En fordel er at når man trykker start så starter klokken, og viser tilbredningstiden. Praktisk når man lurer på hvor lenge maten har stekt, men funker ikke hvis man har stilt inn nedtellingstimer. Da teller klokken ned til 0:00 og varsler.

Den har hurtigstart som varmer opp til 200 grader på 3-4 minutter. Det er en funksjon jeg setter pris på.

Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (1 time siden):

Sikkert fin den, men jeg tror man kommer til å bli skuffet dersom man prøver å steke to brett med muffins, ett brett med kylling pluss to brett med diverse samtidig.

I en skikkelig varmluftstekeoven er det fullt mulig å steke forskjellige retter på hver sin høyde, uten at det tar smak. Må bare tilpasse temperatur og eventuelt ta ut det som blir først ferdig. Men det er nok få som gjør det i praksis i heimen...

Lenke til kommentar
Mr D skrev (1 time siden):

Gorenje er bra på stekeovner, så dette kan være et godt kjøp.

Merking på brytere eller panel er vel litt smak og behag. Hvis man klarer å skure vekk merkingen, så er det enklere å bytte knappene enn hele frontpanelet.

Startknappen er vel en form for sikkerhetsfunksjon. En fordel er at når man trykker start så starter klokken, og viser tilbredningstiden. Praktisk når man lurer på hvor lenge maten har stekt, men funker ikke hvis man har stilt inn nedtellingstimer. Da teller klokken ned til 0:00 og varsler.

Det med hvor symboler er vil nok være en smakssak ja, men sånn når den skal opp fra gulvet og i ett skap er det fort lettere når de er printet på frontpanelet. Man skal jo uansett ikke skure noen av de..

Startknappen er nok en sikkerhetsfunksjon ja, men tenker det er fort gjort å glemme å slå den både på og av ettersom dette er en uvanlig funksjon.

Lenke til kommentar
aklla skrev (1 time siden):

Det med hvor symboler er vil nok være en smakssak ja, men sånn når den skal opp fra gulvet og i ett skap er det fort lettere når de er printet på frontpanelet.

Hvis stekeovnen skal i overskap, så er det absolutt en sak at merkingen er på panelet.

 

aklla skrev (1 time siden):

Man skal jo uansett ikke skure noen av de..

De fleste vasker vel stekeovnen utvendig en gang i mellom? Noen venter (altfor) lenge, og må skure skikkelig når de først finner ut at de skulle vasket for lenge siden. Fettete fingermerker synes godt på stål og glass. Hender at det blir fettete damp når man åpner døren, som setter seg på panel og brytere. Går man langt tilbake så var det mange Electrolux-komfyrer hvor trykken på panelet forsvant pga vasking. Grepa leverte mange komfyrer og stekeovner hvor merkingen på bryterne tålte altfor lite såpe og fysisk vasking, og forsvant. De siste årene har jeg sett en del tilfeller på Samsung stekeovner hvor trykken på panelet forsvinner etter vask. Produsenten påstår at det er feil bruk, men kunden sier de kun har brukt mildt såpevann eller bare microfiberklut.

 

aklla skrev (1 time siden):

Startknappen er nok en sikkerhetsfunksjon ja, men tenker det er fort gjort å glemme å slå den både på og av ettersom dette er en uvanlig funksjon.

Ja, men det er vel snakk om vane. Mener at status skal synes i displayet, så man ser om den er på eller av.

 

Lenke til kommentar
aklla skrev (9 minutter siden):

Noen tanker om https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/integrert-stekeovn/47875/bosch-integrert-stekeovn-hbg278bs0s?
Kan muligens få til spleising med de eller noe kanskje, 6k er mye i innflyttningsgave..

Vet du om personen som skal ha denne har preferanser? Hva slags komfyr har hen hatt tidligere?

Selv har jeg ikke preferanser, så hadde blitt glad for det meste, men hadde ikke turt å kjøpe komfyr uten innspill fra fruen. 

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (1 minutt siden):

Vet du om personen som skal ha denne har preferanser? Hva slags komfyr har hen hatt tidligere?

Selv har jeg ikke preferanser, så hadde blitt glad for det meste, men hadde ikke turt å kjøpe komfyr uten innspill fra fruen. 

Neppe så mye annet enn pris. De har hatt en enkel siemens stekeovn før, etter hva jeg vet er knapt varmluft brukt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...