Gå til innhold

Dere som er redde for døden.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513
9 hours ago, RWS said:

Der ingenting som tilsier at religiøse eventyr er rett, ikke en eneste bitte liten ting...

Bortsett fra egne opplevelser, når man vet, så vet man.

Ellers finnes det også forskning som tilsier at man ikke forsvinner når man dør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker jeg hørte plystring og sparking i grusen utenfor huset vårt en tidlig morgen. Huset er nære skogen og ingen som bor like ved siden av. Det var ekkelt. Da jeg så ut så så jeg ingen. Jeg tror det var gjenferd. Jeg tenkte ikke på gjenferd da og  at jeg skulle høre noe merkelig. Så var ikke noe jeg innbilte meg.

Ja jeg tror det er noe mer etter døden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Jovia skrev (På 19.7.2021 den 13.14):

Hva er dere egentlig redde for? Jeg er mer der at jeg er redd for å ikke leve lenger. Eller, jeg syns det er veldig frustrerende å tenke på alt jeg ikke får oppleve. Akkurat i disse tider, så ser jeg ikke så vanvittig lyst på ting hverken ang klima eller virus, og jeg ser på en måte en slags undergang i horisonten.. Men likevel. Jeg vil gjerne være der å se. Oppleve.

Men jeg er ikke redd for å dø heller. Sånn at selve døden skremmer meg. En slokner vel bare, og skjer det noe, så kan jeg ikke se for meg noe negativt. Det er liksom ikke noe poeng, og jeg tror ikke på et helvete som i Bibelen. Eller det en har tolket det som. 

Så hvorfor frykter noen døden? Hva tenker dere kan skje? 

De levende vet at de skal dø men de døde vet slett ingen ting. ( Fork 9:5) Når de døde ikke vet noen ting, kan de heller ikke pines.

En levetid på 70-80 år er ikke alt vi kan vente oss. Hvis det var alt de som elsker Gud, kunne ha håp om, ville situasjonen være omtrent den samme for dem som den er for dem som ikke bryr seg om Gud eller om hans ord. Men det er ikke tilfelle. Bibelen sier: Gud er ikke urettferdig, så han skulle glemme eders verk og den kjærlighet I har vist mot hans navn ( Heb 6:10 og 11:6)

Hvilken lønn blir lovt dem som tjener Jehova Gud av kjærlighet til ham og hans rettferdige veie. De kommer til å bli belønnet både nå og i fremtiden. Apostelen Paulus skrev: Gudsfrykten er nyttig til alt, den har løfte for det liv som nå er og for det som kommer. 1.Tim 4:8: Hvis vi holder Guds lov vil vi allerede nå oppnå et lykkelig liv. Om det liv som kommer sier Romerne 6:23: Guds nådegave er evig liv.

Lenke til kommentar

Om man tror bevisstheten fortsetter å leve etter at signalene i hjernen har sluknet, hva er da poenget med hjernen?

De milliardene av elektriske koblinger må da være helt meningsløse om bevisstheten flyter rundt helt uavhengig av hjernen.

Evig liv er forøvrig noe av det skumleste jeg kan forestille meg.

Se f.eks. noen episoder av Black Mirror (White Christmas) eller les Stephen Kings The Jaunt for eksempler.

Endret av Fibonacci
Lenke til kommentar
Fibonacci skrev (2 timer siden):

Om man tror bevisstheten fortsetter å leve etter at signalene i hjernen har sluknet, hva er da poenget med hjernen?

De milliardene av elektriske koblinger må da være helt meningsløse om bevisstheten flyter rundt helt uavhengig av hjernen.

Evig liv er forøvrig noe av det skumleste jeg kan forestille meg.

Se f.eks. noen episoder av Black Mirror (White Christmas) eller les Stephen Kings The Jaunt for eksempler.

Vel, både vi og hjernen er vel regnet som energi og som forskning kan slå fast så forsvinner ikke energi, den går bare over i andre former.

Jeg synes også evig liv høres skummelt ut, men samtidig litt spennende, om man hadde hatt evig liv i en 80-90 årings kropp eller som en flue ja da tror jeg at jeg hadde blitt redd.

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (32 minutter siden):

Vel, både vi og hjernen er vel regnet som energi og som forskning kan slå fast så forsvinner ikke energi, den går bare over i andre former.

Jeg synes også evig liv høres skummelt ut, men samtidig litt spennende, om man hadde hatt evig liv i en 80-90 årings kropp eller som en flue ja da tror jeg at jeg hadde blitt redd.

Ja, kroppen er en stor omformer av energi, men når den dør stopper inntak og utskilling av energi. Men hvilken funksjon har hjernen om den er irrelevant for bevissthetens eksistens?

En bok man kan lese er Tom Egelands roman Lasaruseffekten som tar for seg dette.

Endret av Fibonacci
Lenke til kommentar
Jovia skrev (På 19.7.2021 den 13.14):

Hva er dere egentlig redde for? Jeg er mer der at jeg er redd for å ikke leve lenger. Eller, jeg syns det er veldig frustrerende å tenke på alt jeg ikke får oppleve. Akkurat i disse tider, så ser jeg ikke så vanvittig lyst på ting hverken ang klima eller virus, og jeg ser på en måte en slags undergang i horisonten.. Men likevel. Jeg vil gjerne være der å se. Oppleve.

Men jeg er ikke redd for å dø heller. Sånn at selve døden skremmer meg. En slokner vel bare, og skjer det noe, så kan jeg ikke se for meg noe negativt. Det er liksom ikke noe poeng, og jeg tror ikke på et helvete som i Bibelen. Eller det en har tolket det som. 

Så hvorfor frykter noen døden? Hva tenker dere kan skje? 

Er ikke redd for døden bare håper den kommer så fort som mulig er lei av samfunnet og dritten her i verden egentlig.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (1 time siden):

Jeg for min del ønsker døden velkommen med åpne armer, når og om den kommer. Aberet med å være deprimert regner jeg med. 

Den er velkommen når tiden er inne. Man trenger ikke ønske den velkommen for tidlig, selv om man aldri vet når dødens ljå rammer.

Det må da være noen lyspunkt å glede seg over i livet?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Folk er vel redde for å opphøre å eksistere. De tror at de er kroppen, så når kroppen dør så tror de at de forsvinner også. Men det som opplever kroppen og sinnet forsvinner ikke. Tomhet er en forbipasserende tilstand. Sjelen lever videre, og det har alle de store religionene gjort veldig klart.. noe som nok neppe er tilfeldig. Inntil man forut enhver tvil har verifisert sannheten om etterlivet, så må man ha ydmykhet til å lytte til å lytte til dem som har vært "gjennom døra". Som f.eks. Jesus eller Buddha.

Lenke til kommentar
On 11/19/2021 at 12:59 AM, Sentinelle said:

Folk er vel redde for å opphøre å eksistere. De tror at de er kroppen, så når kroppen dør så tror de at de forsvinner også. Men det som opplever kroppen og sinnet forsvinner ikke. Tomhet er en forbipasserende tilstand. Sjelen lever videre, og det har alle de store religionene gjort veldig klart.. noe som nok neppe er tilfeldig. Inntil man forut enhver tvil har verifisert sannheten om etterlivet, så må man ha ydmykhet til å lytte til å lytte til dem som har vært "gjennom døra". Som f.eks. Jesus eller Buddha.

De kristne tror også kroppen skal leve videre.

Rom 8:23 "vi som har fått Ånden, den første frukt av høsten som kommer, sukker med oss selv og lengter etter å bli Guds barn fullt og helt når kroppen vår blir satt fri"

Fil 3,21 "Han skal forvandle vår skrøpelige kropp og gjøre den lik den kroppen han selv har"

De kristnes åndelige/indre gjennfødelse/forvandling er forsmaken på den fysiske forvandlingen de skal gjennom for å bli den nye verdens/fremtidens mennesker.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det var en monk som en gang fortalte om en usynlig mann som fremstod for å være en Gud, og han likte ikke at menneskene visste om hans eksistens. Menneskene kunne ikke se ånden, men de kunne av og til finne spor etter han, og det var det ånden fryktet at ville skje, han kunne ikke forbli skjult selv om han var usynlig, de ville alltid komme tilbake til de små spor.

Det var da den usynlige ånden bestemte seg for å fjerne menneskenes visshet om hans eksistens. Da måtte han ty til hva vi kaller omvendt psykologi, for å fjerne sin eksistens så må han først innbringe den.

Da han hadde innbringet den gjennom en stor kokebok, så forsvant den like etterpå og fordi den var så dum at menneskene sverget å aldri mer ta opp liknende saker, og dermed forsvant eksistensen til ånden slik som han ønsket.

Den usynlige ånden skapte et "apparat" for å totalt holde religion borte fra samfunnet, og det apparatet heter "ateisme". Den er global og den er på fremmarsj, og den vil sørge for å holde ånden skjult. Det er totalt umulig å fjerne det apparatet fordi det apparatet er bygget opp logiskt, det går ikke an å skru det ned igjen, det er et mektig våpen som ånden har skapt. Dette våpenet er skapt for å skjule ånden 24/7, og holde den skjult 24/7, våpenet var ikke skapt for å gjøre EN oppgave og så dra hjem igjen, det var skapt for å holde det borte kontinuerlig 24/7.

Det våpenet kan ikke tas vekk igjen. Det er irreversibelt. Helt klart et utrolig trekk. Ånden skapte sin egen eksistens for å ødelegge den.

Endret av GodSannhet
Lenke til kommentar
GodSannhet skrev (1 time siden):

Det var en monk som en gang fortalte om en usynlig mann som fremstod for å være en Gud, og han likte ikke at menneskene visste om hans eksistens. Menneskene kunne ikke se ånden, men de kunne av og til finne spor etter han, og det var det ånden fryktet at ville skje, han kunne ikke forbli skjult selv om han var usynlig, de ville alltid komme tilbake til de små spor.

Det var da den usynlige ånden bestemte seg for å fjerne menneskenes visshet om hans eksistens. Da måtte han ty til hva vi kaller omvendt psykologi, for å fjerne sin eksistens så må han først innbringe den.

Da han hadde innbringet den gjennom en stor kokebok, så forsvant den like etterpå og fordi den var så dum at menneskene sverget å aldri mer ta opp liknende saker, og dermed forsvant eksistensen til ånden slik som han ønsket.

Den usynlige ånden skapte et "apparat" for å totalt holde religion borte fra samfunnet, og det apparatet heter "ateisme". Den er global og den er på fremmarsj, og den vil sørge for å holde ånden skjult. Det er totalt umulig å fjerne det apparatet fordi det apparatet er bygget opp logiskt, det går ikke an å skru det ned igjen, det er et mektig våpen som ånden har skapt. Dette våpenet er skapt for å skjule ånden 24/7, og holde den skjult 24/7, våpenet var ikke skapt for å gjøre EN oppgave og så dra hjem igjen, det var skapt for å holde det borte kontinuerlig 24/7.

Det våpenet kan ikke tas vekk igjen. Det er irreversibelt. Helt klart et utrolig trekk. Ånden skapte sin egen eksistens for å ødelegge den.

Og poenget med dette var?

Lenke til kommentar
2 hours ago, Dragonlove said:

Og poenget med dette var?

Dersom ånden maser mange nok ganger om å slette sin egen eksistens, så vil det skje, og poenget med dette er vel at dette igjen indikerer at døden kanskje ikke har så stor betydning som vi tror. Dersom ånden ikke ønsker at menneskene skal vite om hans eksistens, da ville det muligens være slik i neste liv også at han ikke ønsket at noen skulle se han (Ingen paradis heller)

Lenke til kommentar
GodSannhet skrev (12 minutter siden):

Dersom ånden maser mange nok ganger om å slette sin egen eksistens, så vil det skje, og poenget med dette er vel at dette igjen indikerer at døden kanskje ikke har så stor betydning som vi tror. Dersom ånden ikke ønsker at menneskene skal vite om hans eksistens, da ville det muligens være slik i neste liv også at han ikke ønsket at noen skulle se han (Ingen paradis heller)

Døden er jo en del av livet og alle vet at man skal dø engang, til fortere man slår seg til ro med det til bedre får man det.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Dragonlove said:

Døden er jo en del av livet og alle vet at man skal dø engang, til fortere man slår seg til ro med det til bedre får man det.

En prest sa en gang at alle mennesker har rett til å dø minst 5 ganger i løpet av livet, og for noen så bruker de opp alle 5 og blir gjenopplivet av legene. Jeg vet ikke om det står noe i bibelen om at alle mennesker har rett til å dø minst 5 ganger i løpet av livet.

Jesus har ikke sagt noe selv om hva han mener om de rettighetene, heller vet jeg ikke hva Gud har sagt om at menneskene har rett til å dø minst 5 ganger.

Endret av GodSannhet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...