Gå til innhold

Kjøpe iPhone 12pro nå, eller etter 13 er lansert?


Anbefalte innlegg

Hei

Har tenkt å "konvertere" til iPhone, og tenker da at jeg skal gå for iPhone 12 pro. Men så er spørsmålet om jeg bare skal handle meg en nå, eller om jeg skal vente til 13 er lansert? Tenker da på om 12'en blir mye billigere når 13 er lansert? 

Evt om jeg skal kjøpe 13 når den kommer, men den blir vel vanvittig dyr..

Hva tenker dere? Takker for tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Christoffero89 skrev (4 timer siden):

Hadde ventet.  IPhone 13 får nok en 120hz skjerm så vil bli mye bedre å bruke da

Det er overhode ikke verdt å vente på den gimmick greia der. Første jeg skrudde av på s21ultra for å få brukende batteri. De aller fleste sitter å jobber på 60Hz pc skjermer dagene likevel så hvorfor behovet skulle være så stort på en liten mobilskjerm kan jeg ikke forstå. Konstruert problem :p

Lenke til kommentar
minim skrev (37 minutter siden):

Det er overhode ikke verdt å vente på den gimmick greia der. Første jeg skrudde av på s21ultra for å få brukende batteri. De aller fleste sitter å jobber på 60Hz pc skjermer dagene likevel så hvorfor behovet skulle være så stort på en liten mobilskjerm kan jeg ikke forstå. Konstruert problem :p

Jeg ser klar forskjell på 60hz mot 120 hz.   Du høres ut som en fanboy som benekter det bare fordi du liker iPhone. 

 

Er vesentlig bedre for øynene mine med den på

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Christoffero89 skrev (6 timer siden):

Jeg ser klar forskjell på 60hz mot 120 hz.   Du høres ut som en fanboy som benekter det bare fordi du liker iPhone. 

 

Er vesentlig bedre for øynene mine med den på

Jeg har S21 ultra.. Ser forskjell gjør man, men det er absolutt ikke noe behov for å ha det på. 1min etter jeg tok det av var alt glemt. Spesielt når man ikke engang med 60Hz har nok batteri for en god dag.

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 7/21/2021 at 1:19 PM, Christoffero89 said:

Jeg ser klar forskjell på 60hz mot 120 hz.   Du høres ut som en fanboy som benekter det bare fordi du liker iPhone. 

 

Er vesentlig bedre for øynene mine med den på

Nei! 120hz er foreløpig kun et batterisluk. Ja du ser forskjell, men er det nødvendig? Nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Teufelswerk skrev (2 timer siden):

Nei! 120hz er foreløpig kun et batterisluk. Ja du ser forskjell, men er det nødvendig? Nei.

Samme trudde/syntes jeg helt til jeg fikk en telefon med 120hz, utrolig digg med så høy oppdateringsfrekvens. 

 

 

Med tanke på kronekursen og hvordan ting utvikler seg i Norge så vil nok 13 serien bli enda dyrere enn 12 serien, tru det eller ei.

Lenke til kommentar
Teufelswerk skrev (6 timer siden):

Nei! 120hz er foreløpig kun et batterisluk. Ja du ser forskjell, men er det nødvendig? Nei.

Så sant så sant. Det morsomme er jo at omtrent alle sitter hele dagene på jobb å jobber med en 60Hz skjerm. Da kan det ikke være et enormt behov når man skroller på mobilen noe det heller ikke er. PR avdelingene som har solgt 120Hz så til de grader er de som bør få størst beundring her. Setninger som "å selge sand i Sahara" og "keiserens nye klær" er to jeg tenker på ganske raskt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Frekvensen er vel adaptiv?

Er det på min iallefall. Bruker ikke nevneverdig mere strøm da.

Tipper at Apple har gjort dette skikkelig når de er så sent ute med det.

Samsung sin Exynos prossssor sluker jo strøm uansett.

 

Det er den, men implementeringen er rævva enda. Som du er inne på ser vi nok ikke en bra løsning på dette før (om) Apple dukker opp med 120hz. De implementerer sjeldent  noe half assed selv om det ofte betyr at man ikke blir først ute med noe. 

Jo det er testet flere ganger. Man mister timesvis med brukstid. På min S21 ultra som er adaptiv fra 120 til 10Hz så mister man over 1.5time med screen on time. Det er massivt! Den adaptive refresh raten senker stortsett bare frekvensen fra 120 til 60hz også å ned i 48Hz på Netflix om man ikke rører skjermen. Er man borti skjermen holder den 120Hz I 4sec etter siste bevegelse uansett om det skjer noe på skjermen disse 4 sekundene eller ikke. Du kan skru på visning av dette i dev options. 

Jeg er spent på om vi i det hele tatt får se 120hz fra Apple. Det er jo overhode ingen behov for det på en telefon så det kan være de ser på kost/nytte også. Det gir liksom ikke mening som nevnt at folk jobber med store 60hz skjermer hele dagen, men på mobilen da blir det brått enormt behov for 120hz. Jeg bil heller ha mer batteritid :)

Lenke til kommentar

Prisen på en helt ny iPhone reduseres som regel med en tusenlapp litt etter nye lanseringer.

Man kan også kjøpe en pent brukt iPhone på bruktmarkedet. De som absolutt skal ha nye telefoner selger sine til halve prisen, om ikke mindre, og de funker like fint som en ny; de har bare noen små bruksriper og litt dårligere batteri. Batteri kan man jo alltids få skiftet for fem hundre kroner. Du kan sikkert spare flere tusenlapper på et slikt alternativ. 

Lenke til kommentar
Christoffero89 skrev (19 timer siden):

Nå har man ofte mobilen nærmere seg en pc skjerm.     Jeg merker forskjell og er verdt den ekstra strømmen for å få en bedre opplevelse. Er som natt og dag for meg iallefall.  Ikke en gimmick men nyttig funksjon 

Det kan ha noe med at mobilen er 6-7" og pc skjermen 24-30". Det har uansett ikke mye med saken å gjøre. Jeg synst det er mye lettere å skille 60/120hz på en pc skjerm og mye mer nødvendig på en pc skjerm, men heller ikke der er det sånn at jeg hiver Dell skjermen å kjøper noe gamer greier for å ha på jobben for at Excel og dev verktøy skal scrolle bedre :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...