Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bør jeg slå opp? Trenger perspektiver


Anbefalte innlegg

Jeg er en 31 år gammel mann som for et par år siden møtte jeg en jente som jeg fikk god kontakt med. Vi datet litt i en periode og ble «eksklusive» etter et tre måneder.  Etter et halvt år spør hun meg om vi skal bli sammen. På det tidspunktet hadde jeg egentlig ikke lyst til å bli sammen med henne, jeg følte ikke jeg hadde store følelser eller var nok interessert, men ble nærmest «overtalt» til å bare prøve en periode. Jeg tenkte at det skader kanskje ikke å prøve, så ble vi sammen.

Etter et halvår som kjærester merker jeg fortsatt at følelsene ikke er der de skal være og jeg forsøker å slå opp. Det klarer jeg ikke gjennomføre da jeg tenkte at jeg kanskje ikke har prøvd godt nok å få forholdet til å funke. Jeg hadde sett på siste halvår som en «prøveperiode» og ikke lagt nok i forholdet. Jeg var egentlig innstilt på at det ikke kom til å være lenge, og var deretter dedikert til forhold. Nå skulle jeg prøve å slippe følelsene løs og bli mer engasjert i forholdet.

Nå har det gått enda et år og vi har fått det bedre sammen. Vi krangler svært lite, sexen er god og vi har ofte gode samtaler med hverandre. Allikevel føler jeg at følelsene ikke er der de skal være, så jeg vurderer nok engang å gjøre det slutt. Jeg planla å gjøre det i dag under sterk tvil, men så hadde kjæresten min og jeg det så utrolig fint sammen i dag, og det ville føltes som en «bombe» om jeg plutselig sa at jeg vil slå opp. Denne fine dagen fikk meg nok engang til å revurdere om det er riktig å slå opp.

Nå er jeg helt rådløs over situasjonen. Jeg er usikker på hva jeg føler og vil. Jeg er redd jeg kaster bort et relativt velfungerende forhold for å se om gresset er grønnere på den andre siden. Samtidig merker jeg at det er forskjellig i hvor glad vi er i hverandre. Hun virkelig elsker meg og er fortsatt stormforelsket. Jeg liker henne derimot «bare» veldig godt, men er ikke stormforelsket.

Hvordan bør man egentlig føle seg i et forhold? Jeg tror ikke på «disney-forhold» hvor man er forelsket livet ut. Samtidig er det kanskje ikke nok at man har det bra sammen og krangler lite? Jeg aner virkelig hva jeg skal gjøre med situasjonen. Er det noen som har vært i lignende situasjon eller har noen perspektiver?  Alle svar tas i mot med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 2b31b...a3b

Er du en person som har sittet mye på nettet og hatt kontakt med mange damer samtidig før? Tinder, sjekkeapper og nettsteder? 

Anonymous poster hash: 2b31b...a3b

Lenke til kommentar
Gjest 69fa0...3f6

Du er drit heldig. Dette hadde vært mer enn nok for meg for å bli:  Vi krangler svært lite, sexen er god og vi har ofte gode samtaler med hverandre

Anonymous poster hash: 69fa0...3f6

Lenke til kommentar

Lite krangling, bra sex og gode samtaler. Det høres jo bra ut i utgangspunktet, og du må kanskje spørre deg selv hva som mangler og om du har noen savn.

Hvis det er frihet til å være med andre du savner, så kan det jo være en idé å foreslå trekant eller åpent forhold. 

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Det høres ikke ut som om problemet ditt er forholdet i det hele tatt, det er det at du ikke har noe solid bilde av hva din ideelle tilværelse er for noe. Du sier dere prater godt sammen, er bra kompatible og at sexen er bra. Hva er det du savner? Rent konkret, hva er det du ser at du ikke får nå, som du er overbevist om at du vil få hvis du gjør det slutt?

«Jeg tror kanskje, muligens at det går an å ha det bedre» er en helt elendig rettesnor når du egentlig allerede har det veldig bra.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 69fa0...3f6

Å være stormforelsket er ikke noe en kan regne med å være. Når en har vært sammen så blir det mer at man elsker, men en ser at personen har sider som en ikke liker så godt også. Tror også dette kommer litt an på om man kan velge å vrake i mange eller en er en som må ta til takke med det en får når det gjelder partner. Om du gjør det slutt så er det i hvertfall en fare for at du ikke får deg ny kjæreste, eller at et nytt forhold viser seg å gå dårligere.

Anonymous poster hash: 69fa0...3f6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...