Gå til innhold

Hvordan slutte være homofascist?


Gjest

Anbefalte innlegg

Dette kommer til å høres idiotisk ut, men håper noen kan svare uten sarkasme.

Jeg vokste opp med kristen foreldre. De likte ikke vitenskap, ikke homofile eller lesbiske eller trans folk, kommunisme er djevelens verk, etc. Jeg visste at de måtte være feil, men var redd, så jeg leste aldri bøker om LGBT rettigheter eller vitenskap. Hadde mareritt om at de skulle finne Artenes Opprinnelse under puta.

Nå for første gang har jeg mulighet til å studere og henge rundt LGBT grupper og folk, og bli politisk aktiv for a forbedres LGBT rettigheter og kvinnerettigheter.

Dessverre har jeg merket et problem - De fleste som støtter LGBT rettigheter og Kvinnerettigheter mener at folk skal "læres" å ikke være homofober eller kjønndiskriminerende, og at slikt bare eksisterer grunnet økonomisk imperialisme og diktatorer eller alle andre unskyldinger som kan brukes.

Dette synes jeg er frustrende og ulogisk. Det finnnes folk som ikke har utdanning og er fattig some er gode mennesker. Og man kan faktiske være homofob og kjønnsdiskriminerende selv om man er utdannet, ikke har noen mentale sykdommer, har gode foreldre og god økonomi.

For eksempel, I Norge får noen innvanndrere opplæring at man skal respektere kvinner...dette er helt absurd. Dette skal du vite UTEN at noen forteller deg. Empati kan ikke opplæres, man skal ha dette naturlig. Hvis en religion eller kultur eller en ideology er helt er delvis homofobisk eller mot kvinnerettigheter, da mener jeg ganske enkelt at de skal helt knuses. Ikke forandres, slik som moderne religion der man kan velge hvilke deler av sin hellige tekst som skal følges og ignorerer den kvinnehatende homofilhatende guden (abrahmittiske religioner). Dette er patetisk - de er jo ikke følgerne av en religion som bestemmer hva som er rett og galt, det er den hellige teksten som er feilfri, siden Guden er feilfri.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cafeteria_Christians

Kanskje jeg høres ut som en edgy atheist, men dette stemmer ikke. Slike atheister en vanligvis kapitalistike libertarer som ler av feminist videoer, "feminist cringe compilation #23 destroyed with logic and facts". Jeg er mer interessert I sosialisme og partier som Rødt, men de er også følgere av dette som kalles "regressive leftism". Det er helt utrolig at sosialister som Breadtubers sier at Jordan Peterson's ideology er farlig og kvinnehatende, når Islam of Jødedommen også er veldig nære hans verk. De er bare 3 religions om tilbyr samme gud som er homofobisk og kvinnehatende.

Jeg har ikke peiling hva jeg skal gjøre nå. Jeg vil at homofile rettighter skal tvinges fram, og i regioner som Midøsten vil dette ta 200-300 år via demokrati. Det hadde vært mye bedre å støtte LGBT diktatorer som tvinger fremgang som aldri kan degdradere. Nei, da snakker vi ikke om ett falsk neoliberal regime som later som de støtter lgbt rettigheter. De er veldig smarte og bruker LGBT rettighter som grunn til invasion, men de er ikke ærlig om det, fordi de vil ha olje først. Hvis dette gjøres uten økonomism imperialisme ville jeg støttet slikt 100%.

Noen tips? Jeg vet at fascister er onde, massedrepende mennesker, men jeg ser ingen utvei. Alle jeg snakker med sier at folk må selv overkomme sine fordommer. Dette er helt feil, og jeg leter og leter og leter etter et parti som vil tvinge framgang.

Hvis en person blir kalt ett homofobisk ord eller en kvinnne blir plystret på mener jeg at det er OK å banke disse opp og gi årlange fengselsestraffer. Vi burde ikke normalisere ting bare fordi det ikke er fysisk vold, og vi må slutte å bruke økonomi eller kultur eller utdanning som et slags fri pass man kan bruke.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan lære fra afro-amerikanerne. De sang og danset seg inn i sentrum av amerikansk kultur. I så måte er Elton John og Freddie Mercury gode redskaper for økt forståelse. De sier motebevegelsen, f.eks i Paris, har gjort samme nytten for homofile.

Man kan ikke tvinge folk til å like andre. Det vesentlige tror jeg er å slutte å bry seg så mye, og heller fokusere mer på hva man selv ønsker av livet. Det vil alltid være noen som misliker andre av en eller annen grunn. I det øyeblikket man har overbevist en spretter en ny opp. 

Nordmenn er voldsomt opptatt av politisk korrekt konformitet. Utstøting og ut-frysning er de vanligste redskapene. Men mange bruker slike ting til å fremheve seg selv (posering) eller kontrollere andre. Dette er helt vanlig. 

Endret av michaelhe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
michaelhe skrev (3 timer siden):

Man kan lære fra afro-amerikanerne. De sang og danset seg inn i sentrum av amerikansk kultur. I så måte er Elton John og Freddie Mercury gode redskaper for økt forståelse. De sier motebevegelsen, f.eks i Paris, har gjort samme nytten for homofile.

Er helt uening med at dette var noe bra. Ser mye mer positivt på Black Panthers som gikk med våpen så ofte at NRA ville avvæpne de. Jeg vil at LGBT folk og kvinner uten rettighter burde være som en trussel.

Jeg vil ærlig talt tvinge tankeskifte, men selv de kommunistene jeg har snakket med er ikke for dette, som er veldig skuffende.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Kralck skrev (2 timer siden):

Er helt uening med at dette var noe bra. Ser mye mer positivt på Black Panthers som gikk med våpen så ofte at NRA ville avvæpne de. Jeg vil at LGBT folk og kvinner uten rettighter burde være som en trussel.

Jeg vil ærlig talt tvinge tankeskifte, men selv de kommunistene jeg har snakket med er ikke for dette, som er veldig skuffende.

Dette høres voldsomt slitsomt ut, både for deg selv og de andre du møter. Du tenker kanskje på folk i Uganda og Russland? De som bor der er voldsomt modige, men det er nesten slik at man må bli Onkel Tom, dvs en slags korsfestet Jesus, for å vekke noen sympati i slike land. Hvis man ikke har noen verdi, så er det heller ingen som gråter om noe skjer med deg.

Det er mulig noe kunne skjedd i Russland med et annet styre, eller med en slags endring innad i den gresk ortodokse kirken. Uten dette blir det umulig. I Uganda under Museveni, som heldigvis er gammel, så pushes en slik agenda delvis med støtte fra amerikanske evangeliske kristne som Scott Lively. Om man kunne endre holdningen blant disse bevegelsene i USA, så kanskje man kunne gjøre noe? 

Når medier i vesten normaliserer synet på LGBT, så kan dette ha noe å si på sikt. Men land som Russland og Kina har gjennomskuet populærkulturens rolle som holdningsleverandør, og produserer egne ting.

La oss si at russiske LGBT ble militante og gikk med maskingevær, hvordan tror du vanlige russere ville reagert? Utpresning og trusler  er ikke noe godt grunnlag for noe varig forhold. Det å bli å bli fryktet og foraktet  er ikke det samme som å bli likt eller respektert. 

 

Endret av michaelhe
Lenke til kommentar
Kralck skrev (På 17.7.2021 den 14.21):

Dette kommer til å høres idiotisk ut,

Det er idiotiskt det du mener her, helt uten sarkasme. Det er så idiotiskt at jeg ikke vet hvor jeg skal starte.

Jeg finner derimot dette svært intresant.

Kralck skrev (På 17.7.2021 den 14.21):

Det er helt utrolig at sosialister som Breadtubers sier at Jordan Peterson's ideology er farlig og kvinnehatende, når Islam of Jødedommen også er veldig nære hans verk. De er bare 3 religions om tilbyr samme gud som er homofobisk og kvinnehatende.

 

Hvordan er Petersons samenlignbart med jødedommen og islam? Alt jeg har hørt ham si er kort fortalt "leve og la leve", intet kvinnehat der i gården. Svært ufarlige meninger og forøvrig fakta.

Jeg finner dette svært bekymringsverdig:

Kralck skrev (På 17.7.2021 den 19.12):

Ser mye mer positivt på Black Panthers som gikk med våpen så ofte at NRA ville avvæpne de.

Du støtter en terrorgruppe med svarte seperatister (de er i den samme gruppen som hvite seperatister forøvrig) tungt bevepnede sådanne som var en trussel for samfunnet generelt.

I stedet for fredelige løsninger så tyr du til tvang og vold? Jeg håper PST har deg under overvåkning

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kralck skrev (På 17.7.2021 den 14.21):

Dette kommer til å høres idiotisk ut, men håper noen kan svare uten sarkasme.

Jeg vokste opp med kristen foreldre. De likte ikke vitenskap, ikke homofile eller lesbiske eller trans folk, kommunisme er djevelens verk, etc. Jeg visste at de måtte være feil, men var redd, så jeg leste aldri bøker om LGBT rettigheter eller vitenskap. Hadde mareritt om at de skulle finne Artenes Opprinnelse under puta.

Nå for første gang har jeg mulighet til å studere og henge rundt LGBT grupper og folk, og bli politisk aktiv for a forbedres LGBT rettigheter og kvinnerettigheter.

Dessverre har jeg merket et problem - De fleste som støtter LGBT rettigheter og Kvinnerettigheter mener at folk skal "læres" å ikke være homofober eller kjønndiskriminerende, og at slikt bare eksisterer grunnet økonomisk imperialisme og diktatorer eller alle andre unskyldinger som kan brukes.

Dette synes jeg er frustrende og ulogisk. Det finnnes folk som ikke har utdanning og er fattig some er gode mennesker. Og man kan faktiske være homofob og kjønnsdiskriminerende selv om man er utdannet, ikke har noen mentale sykdommer, har gode foreldre og god økonomi.

For eksempel, I Norge får noen innvanndrere opplæring at man skal respektere kvinner...dette er helt absurd. Dette skal du vite UTEN at noen forteller deg. Empati kan ikke opplæres, man skal ha dette naturlig. Hvis en religion eller kultur eller en ideology er helt er delvis homofobisk eller mot kvinnerettigheter, da mener jeg ganske enkelt at de skal helt knuses. Ikke forandres, slik som moderne religion der man kan velge hvilke deler av sin hellige tekst som skal følges og ignorerer den kvinnehatende homofilhatende guden (abrahmittiske religioner). Dette er patetisk - de er jo ikke følgerne av en religion som bestemmer hva som er rett og galt, det er den hellige teksten som er feilfri, siden Guden er feilfri.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cafeteria_Christians

Kanskje jeg høres ut som en edgy atheist, men dette stemmer ikke. Slike atheister en vanligvis kapitalistike libertarer som ler av feminist videoer, "feminist cringe compilation #23 destroyed with logic and facts". Jeg er mer interessert I sosialisme og partier som Rødt, men de er også følgere av dette som kalles "regressive leftism". Det er helt utrolig at sosialister som Breadtubers sier at Jordan Peterson's ideology er farlig og kvinnehatende, når Islam of Jødedommen også er veldig nære hans verk. De er bare 3 religions om tilbyr samme gud som er homofobisk og kvinnehatende.

Jeg har ikke peiling hva jeg skal gjøre nå. Jeg vil at homofile rettighter skal tvinges fram, og i regioner som Midøsten vil dette ta 200-300 år via demokrati. Det hadde vært mye bedre å støtte LGBT diktatorer som tvinger fremgang som aldri kan degdradere. Nei, da snakker vi ikke om ett falsk neoliberal regime som later som de støtter lgbt rettigheter. De er veldig smarte og bruker LGBT rettighter som grunn til invasion, men de er ikke ærlig om det, fordi de vil ha olje først. Hvis dette gjøres uten økonomism imperialisme ville jeg støttet slikt 100%.

Noen tips? Jeg vet at fascister er onde, massedrepende mennesker, men jeg ser ingen utvei. Alle jeg snakker med sier at folk må selv overkomme sine fordommer. Dette er helt feil, og jeg leter og leter og leter etter et parti som vil tvinge framgang.

Hvis en person blir kalt ett homofobisk ord eller en kvinnne blir plystret på mener jeg at det er OK å banke disse opp og gi årlange fengselsestraffer. Vi burde ikke normalisere ting bare fordi det ikke er fysisk vold, og vi må slutte å bruke økonomi eller kultur eller utdanning som et slags fri pass man kan bruke.

 

Veldig interessant at du snakker om homoseksualitet, transvesitter og lignende, så vitenskap. Hvorfor i all verden skulle det være noen sammenheng mellom det å like noen av samme kjønn og å skifte kjønn, og vitenskap? Det er jo ganske lite logisk å være seksuelt tiltrukket av noen du ikke kan formere deg med, da forsvinner jo 99 prosent av grunnen til sex. Å ikke akseptere virkeligheten og å skifte kjønn, er jo også et rart fenomen. Alle bør akseptere virkeligheten og ikke ødelegge kroppen sin.

Lenke til kommentar
18 minutes ago, OleNord said:

Veldig interessant at du snakker om homoseksualitet, transvesitter og lignende, så vitenskap. Hvorfor i all verden skulle det være noen sammenheng mellom det å like noen av samme kjønn og å skifte kjønn, og vitenskap? Det er jo ganske lite logisk å være seksuelt tiltrukket av noen du ikke kan formere deg med, da forsvinner jo 99 prosent av grunnen til sex.

Her bør du vel vise til vitenskapen som hevder at 1% av meningen med sex er nytelse.
Vitenskapen kan undersøke hvorfor og hvordan noe er, men når man begynner å snakke om meningen med sex, er man tilbake i tro-land.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (17 minutter siden):

Her bør du vel vise til vitenskapen som hevder at 1% av meningen med sex er nytelse.
Vitenskapen kan undersøke hvorfor og hvordan noe er, men når man begynner å snakke om meningen med sex, er man tilbake i tro-land.

Den eneste grunnen til at sex er nytelse, er for å skape barn. Kroppen prøver å få deg til å ha sex, ved å løse ut den gode følelsen (filosofisk sett kan du si følelsen av sex i utgangspunktet skal reflektere det positive som skjer, når et nytt liv blir til). Kroppen ønsker å formere seg. Grunnen til at jeg skrev 99 prosent, var at sex også skaper samhold mellom kvinnen og mannen i et par.

Endret av OleNord
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (På 19.7.2021 den 15.02):

Her bør du vel vise til vitenskapen som hevder at 1% av meningen med sex er nytelse.
Vitenskapen kan undersøke hvorfor og hvordan noe er, men når man begynner å snakke om meningen med sex, er man tilbake i tro-land.

Hadde du vært villig til å gi din mening hvordan hvordan man skal stoppe å være homofascist? Dere skiftet tema, litt dumt når jeg håpet på svar, beklager

Lenke til kommentar
1 hour ago, Kralck said:

Hadde du vært villig til å gi din mening hvordan hvordan man skal stoppe å være homofascist? Dere skiftet tema, litt dumt når jeg håpet på svar, beklager

Åja, ja, nei, det er et vanskelig tema dette med å endre folks holdninger over natten, og særlig hvis disse folkene egentlig ikke vil ha sine holdninger endret.
Jeg kan respektere at du ønsker deg litt totalitære grep, samtidig må jeg innrømme at jeg ikke egentlig tror på det selv.
Endring skjer frustrerende tregt, men å forsøke å fremskynde den, eller tvinge dem inn med makt innebærer lett konsekvenser som er værre enn problemet man forsøkte fikse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kralck skrev (16 timer siden):

Hadde du vært villig til å gi din mening hvordan hvordan man skal stoppe å være homofascist? Dere skiftet tema, litt dumt når jeg håpet på svar, beklager

Det var ikke meg du spurte, men jeg svarer likevel. Det første du må gjøre er å se hvor ufattelig uviktig fenomenet homoseksualitet er. Noen få prosent av befolkningen blir tiltrukket av det samme kjønn. De har tydeligvis en biologisk mutasjon, eventuelt har blitt litt forvirret. Greit, folk før måtte holde det hemmelig at de var tiltrukket av samme kjønn, men i dag gjør folk det de vil og veldig få bryr seg. Det minste jeg har interesse av her i verden, så er det hva folk bruker utstyret sitt til og som ikke går utover meg. La dette tullet være og ikke bry deg.

Endret av OleNord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...