Gå til innhold

Likestillingspolitikken i Norge - Er den umoralsk?


Anbefalte innlegg

debattklovn skrev (11 minutter siden):

Men samtidig er det ganske beskrivende i mange sammenhenger. 10 sekunder er dårligere enn 9.6 sekunder på 100-meteren for eksempel. Dette reflekteres også ofte i seertall. Lavere absolutt nivå på utøvere fører til lavere seertall, mindre sponsorinntekter osv. 

Så hvis vi tillater doping så vil flere bli opptatt av idrett?

Jeg er mann og å se på idrett interesserer meg midt i ryggen. Jeg går gjerne på skitur eller løpetur eller svømmetur selv. Og jeg trener sporadisk i helsestudio fordi jeg vet at det er bra for meg. Men å sitte i ro og glo på andre som blir svette? Ikke min greie...

Jeg tror at mange har en slags klan-følelse med fotballaget de vokste opp med, eller eierskap til Norge. At det gir dem noe å føle at «vi» vinner. Jeg mangler bare den følelsen.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TS har mange gode poeng her. 

Selv om det er kontroversielt og man kan bli offer for en heksejakt med å komme med meninger på dette betente temaet så tror jeg de fleste menn har sett dette. Spesielt siste 20 år.

Eks. ser man ofte hvordan kvinner får lettere hjelp på arbeidsplasser om det oppstår problemer og menn blir ofte overlatt til å måtte klare seg selv. Kvinner løftes også i stor grad mer mens menn må måke sin egen vei. Kvinner jobber også stadig mer i type stillinger hvor de ikke alltid ville klart jobben godt uten menn som partner.

Når det gjelder lønn så er det en ubalansert debatt. Her må man også se på produksjon. Ofte vil lønn gjenspeile hvor mye man gir tilbake til bedriften og ikke bare for å bestitte stillingen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 minute ago, knutinh said:

Så hvis vi tillater doping så vil flere bli opptatt av idrett?

Mange doper seg allerede. Vi får se om noen år hvem av dem som hadde dopet seg og hvem som var clean når testene er blitt bedre. 

Quote

Jeg er mann og å se på idrett interesserer meg midt i ryggen. Jeg går gjerne på skitur eller løpetur eller svømmetur selv. Og jeg trener sporadisk i helsestudio fordi jeg vet at det er bra for meg. Men å sitte i ro og glo på andre som blir svette? Ikke min greie...

Jeg ser bare på et par utvalgte sporter. Men hvis jeg først skal se på dette så vil jeg helst se på de som er flinkest i verden. 
Det gir best underholdningsverdi for meg. Jeg vil ikke se på noen som bare er "litt" flinkere enn meg.. 

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (4 minutter siden):

Det er høyere nivå hos menn i 99.9% av idretter som gjør at seertallene også er høyere. 

Hvordan skal du få like store seertall og dermed inntekter på kvinneidrett når det er lavere nivå enn menns idrett?
 

Allikevel så er det fullstappet selv på bunnlagenenes hjemmekamper, selvom de er vesentlig dårligere enn motstanderen. Det er hovedsakelig menn på tribunen. 

Dersom kvinnelgaene skal få større inntekter, må kvinner komme på kamp og øke etterspørselen. Dette er også i ferd med å skje, det henger nok litt sammen med at flere kvinner blir rekruttert til idretter.

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (6 minutter siden):

Det er høyere nivå hos menn i 99.9% av idretter som gjør at seertallene også er høyere. 

Hvordan skal du få like store seertall og dermed inntekter på kvinneidrett når det er lavere nivå enn menns idrett?
 

Man får vel høyere seertall når «sitt» lag gjør det relativt bra. Så ikke Nordmenn mer på kvinnehåndball enn herrehåndball når de Norske jentene var i verdens eliten mens mennene ikke var det? Selv om mennene våre kanskje (?) kunne ha vunnet over kvinnene våre.

Noen tror at elitelag i fotball eller formel 1 inkluderer en Japaner som strengt tatt er litt for dårlig fordi det skaper engasjement i en hel (kjøpesterk) nasjon. Reklamepenger og merchandise er viktigere enn en litt dårligere sjanse til å vinne.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (3 minutter siden):

Jeg vil ikke se på noen som bare er "litt" flinkere enn meg.. 

Jeg ser på barna mine fordi de er barna mine og fordi jeg interesserer meg for utviklingen deres og vil være der for dem.

Det kan forsåvidt være fascinerende å se eller tenke på et slags «freak show» hvor menn og damer får muskler som jeg aldri vil få eller hjerte og lunge som en hest og gjør ting på grensen av hva menneskekroppen kan gjøre (og langt over grensen for hva den burde gjøre). Om de oppnår det ved å ofre venner og familie i 15 år, ved å innta skadelige kjemikalier, reise til Alpene, og om Russerne jukser mer enn oss og fortjener seieren er ikke så farlig. Jeg så en fyr som stupte fra 10 meter ned i en «vaskebalje» og overlevde ved å ta mageplask. Minst like fascinerende som å se Marit Bjørgen ta en gullmedalje.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
2 minutes ago, knutinh said:

Man får vel høyere seertall når «sitt» lag gjør det relativt bra. Så ikke Nordmenn mer på kvinnehåndball enn herrehåndball når de Norske jentene var i verdens eliten mens mennene ikke var det? Selv om mennene våre kanskje (?) kunne ha vunnet over kvinnene våre.

Hvis det stemmer så har du et godt poeng. Men jeg vil fortsatt tørre å påstå at det i herredivisjonene er mye høyere seertall generelt. 

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (4 minutter siden):

Flere kvinner enn menn er imot dreping av dyr. 

Kvinnene er ikke flink nok i dataspill. 

De er ikke flinke nok. 

Jeg tror det går mer på medfødte interesser, ting som har formet oss over titusener av år. Strategi og konkurranse er felt menn generelt sett liker. Omsorg og trygghet er felt kvinner generelt liker. Dette er så klart veldig forenklet, men som er roten til mange av våre forskjeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Noxhaven skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det går mer på medfødte interesser, ting som har formet oss over titusener av år. Strategi og konkurranse er felt menn generelt sett liker. Omsorg og trygghet er felt kvinner generelt liker. Dette er så klart veldig forenklet, men som er roten til mange av våre forskjeller.

Jeg tror at kvinner er vel så godt utrustet til strategi som menn.

Menn er glad i konkurranse for å vise seg fram. Kvinner konkurrerer mer i det skjulte om gunst og rang.

Kvinner er mer opptatt av å knytte allianser og å dra på disse emosjonelt når det trengs.

-k

Lenke til kommentar
26 minutes ago, debattklovn said:

Det er høyere nivå hos menn i 99.9% av idretter som gjør at seertallene også er høyere. 

Hvordan skal du få like store seertall og dermed inntekter på kvinneidrett når det er lavere nivå enn menns idrett?
 

Jeg kjøper ikke at ferdighetsnivå og interesse nødvendigvis må henge sammen.

Det hjelper f.eks. ikke hvor god du er i fekting. Folk driter i det.

Menn får mer penger fordi interessen er høyere. That's it.

Å sammenligne idretter på tvers av kjønnene, gir ikke alltid mening.

Lenke til kommentar

Jeg må ærlig innrømme at jeg som kvinne er noe forvirret over hele denne tråden her. 

Det er mange rare påstander her jeg ikke kjenner meg igjen i, som at jeg er dårlig på dataspill og fryktelig opptatt av omsorg å "kniver om gunst", jeg vet ikke hva det betyr engang, 

Jeg kan bare komme med min mening her, og jeg skjønner ikke hvorfor min verdi i samfunnet skal måles opp om "hvor bra de med samme genitalier som meg er i idrett". Merkelig avsporing for meg i en tråd om politikk. 

Likestilling for meg handler om å ha samme mulighetene som alle andre i samfunnet. Jeg ønsker ikke å bli satt i en bås, eller avfeid fordi jeg har noen kroppslige forskjeller fra andre. Jeg er et individ med tanker, følelser og drømmer, og det jeg ser at det finner mange andre individer rundt meg som også har tanker, følelser og drømmer. I Norge er det ganske ok for meg å være en konkurranselysten person som har sterkt karrieredriv å ønskes å lykkes med dette. Men jeg har opplevd i yrkeslivet å bli avfeid fordi jeg er kvinne, samt bli undervurdert fordi noen menn har antagelser om hva jeg kan før de snakker med meg. Det synes jeg ikke er ok, men det er et fåtall av ganger det har skjedd. 

 

Jeg er glad fordi at verden går framover, og at individer stort sett får valgmuligheten til å velge selv. Leve det livet de kan, samt oppnå de målene de ønsker (om man jobber for det) 

Jeg tror det er mange her som har lest på ekstemistiske blogger og tilegner forkjempere for likestilling veldig mange negative egenskaper som ikke nødvendigvis er sant. Ikke alle som ønsker likestilling, har interesse av å løfte ett kjønn framfor det andre, og trykke ned andre i prosessen. Det er ikke helt innafor å generalisere basert på ekstremistene, og dette gjelder jo nesten alle temaene man kan tenke seg å diskutere. 

 Jeg er like stor forkjemper for alles rettigheter, eks: menn kan bli voldtatt, og foreldrerettighetene i Norge er ufordelaktige i at mor oftest automatisk får omsorg. Men også rettigheter som: kvinner har vært dårligere behandlet i medisinsk forskning, fordi forskere synes det var vanskelig å få gjevne resultater med kvinner pga hormoner, og derfor er det utrolig mange kvinnesykdommer som vi ikke kan behandle godt nok. (Ofte brukes medisiner utviklet på menn, og kvinnelige hormonendringer gjør at medisinene ikke fungerer/ikke virker bra nok) 

 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Hva mener du når du sier samme muligheter? Har du noen eksempler ( så kan vi kanskje få tråden inn på riktig spor igjen) 

Påkrevdnavn skrev (33 minutter siden):

Jeg tror det er mange her som har lest på ekstemistiske blogger og tilegner forkjempere for likestilling veldig mange negative egenskaper som ikke nødvendigvis er sant. Ikke alle som ønsker likestilling, har interesse av å løfte ett kjønn framfor det andre, og trykke ned andre i prosessen. Det er ikke helt innafor å generalisere basert på ekstremistene, og dette gjelder jo nesten alle temaene man kan tenke seg å diskutere

Dette punktet er jeg veldig enig i. Jeg får en litt vemmelig følelse når noen sier de er feminist, ikke fordi jeg er uenig i budskapet om likestilling, men fordi det vitner om en ekstremistisk holdning til likestilling, som oftest med skylapper på. 

Så har du den andre siden, som tilsynelatende slår seg til ro med at det er biologien som styrer, og at menn og kvinner er forskjelllige og derfor på naturlig vis tiltrekkes av forskjellige jobber (kvinner=sykepleier, menn=rørlegger).  Med en slik holdning vil man aldri komme videre, og når samfunnet tenker slik, så blir rekrutteringen, skole og karrierevalg dertil kjønnsbasert. Jeg tror det er en uting. 

Lenke til kommentar
54 minutes ago, Påkrevdnavn said:

Likestilling for meg handler om å ha samme mulighetene som alle andre i samfunnet. Jeg ønsker ikke å bli satt i en bås, eller avfeid fordi jeg har noen kroppslige forskjeller fra andre. Jeg er et individ med tanker, følelser og drømmer, og det jeg ser at det finner mange andre individer rundt meg som også har tanker, følelser og drømmer. I Norge er det ganske ok for meg å være en konkurranselysten person som har sterkt karrieredriv å ønskes å lykkes med dette. Men jeg har opplevd i yrkeslivet å bli avfeid fordi jeg er kvinne, samt bli undervurdert fordi noen menn har antagelser om hva jeg kan før de snakker med meg. Det synes jeg ikke er ok, men det er et fåtall av ganger det har skjedd. 

Jeg er glad fordi at verden går framover, og at individer stort sett får valgmuligheten til å velge selv. Leve det livet de kan, samt oppnå de målene de ønsker (om man jobber for det) 

 

Kan du dokumentere at dette har skjedd fordi du er kvinne? Eller er det din oppfatning av saken? Som regel gjøres vurdering basert på egnethet og ikke kjønn. Egnethet kan variere fra individ til individ innenfor samme kjønn.

Quote


Jeg tror det er mange her som har lest på ekstemistiske blogger og tilegner forkjempere for likestilling veldig mange negative egenskaper som ikke nødvendigvis er sant. 

Her forsøker du å stemple dine meningsmotstandere som lavpannede ekstremister. Det er ikke særlig tillitsvekkende for dine argumenter. Jeg har aldri lest en eneste ekstremistisk blogg, nettside eller noen gang vært medlem av noe slik og det tror jeg gjelder de fleste i denne tråden.

Quote

Ikke alle som ønsker likestilling, har interesse av å løfte ett kjønn framfor det andre, og trykke ned andre i prosessen.

Flott, da har vi kommet noe videre i likestilling.

Quote

Det er ikke helt innafor å generalisere basert på ekstremistene, og dette gjelder jo nesten alle temaene man kan tenke seg å diskutere. 

Igjen kaller du det påfunn. Det er fullstendig tilfelle at man har drevet med kvotering og forskjellsbehandling. Kvotering kan være noe enklere å dokumentere kontra forskjellsbehandling men de fleste som har vært noen år i arbeidslivet har en eller annen gang sett at det forekommer. Selv har jeg sett det ved minst 3-4 annledninger.

Se også i HMS systemer hvor ofte kvinner følges opp når det varsles om trakassering og hets kontra hvordan menn følges opp når de opplever det samme. Kvinner får her vesentlig bedre oppfølging. Dette har jeg også opplevd med en kamerat hvor han og en kvinne ble utsatt for dette samtidig på samme arbeidsplass.
 

Quote

Jeg er like stor forkjemper for alles rettigheter, eks: menn kan bli voldtatt, og foreldrerettighetene i Norge er ufordelaktige i at mor oftest automatisk får omsorg.

Flott, for vi vet at menn her lenge har blitt diskriminert i stor grad og det er mange stygge saker på dette. Likestilling må gå begge veier og det er en skam at vi ikke har kommet lenger i 2021.
 

Quote

Men også rettigheter som: kvinner har vært dårligere behandlet i medisinsk forskning, fordi forskere synes det var vanskelig å få gjevne resultater med kvinner pga hormoner, og derfor er det utrolig mange kvinnesykdommer som vi ikke kan behandle godt nok. (Ofte brukes medisiner utviklet på menn, og kvinnelige hormonendringer gjør at medisinene ikke fungerer/ikke virker bra nok) 

Det samme forekommer med menn. Menn som får sykdommer som medisinen ser på som "typisk kvinnesykdom" får livene sine ødelagt etter 15-20 år i kamp med helsevesenet. Dette er ikke unikt for kvinner.
 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
knutinh skrev (49 minutter siden):

Jeg tror at kvinner er vel så godt utrustet til strategi som menn.

Menn er glad i konkurranse for å vise seg fram. Kvinner konkurrerer mer i det skjulte om gunst og rang.

Kvinner er mer opptatt av å knytte allianser og å dra på disse emosjonelt når det trengs.

-k

Nå skrev jeg interesse.. ikke hva de er rustet til. De fleste er rustet til å gjøre så å si hva som helst. Poenget er at grunnet interesse forskjeller så blir det store forskjeller mellom menn og kvinner om man ser på det totale bildet. Uansett da, om vi sporer av og fortsetter med svaret ditt, hva tror du da er grunnen til at kvinner ikke har en sjanse mot menn i rene strategiske ting som f.eks sjakk?

Jeg har antatt at menn har en mye større medfødt eller genetisk om du vil interesse for strategi som igjen fører til at menn som en gruppe har enormt mange flere timer ved sjakkbrettet sammenlignet med kvinner.

Vi ser akuratt det samme når det gjelder spill. Menn spiller strategi og konkurranse spill. Kvinner derimot har en overlegen andel spillere når det kommer til sosiale og familie som f.eks Sims.

Data spill kan vel sies å være arenaen der du kan gjøre og være akuratt det du vil uten noe samfunns press eller stigma. Men de samme trendene går igjen der også.

Lenke til kommentar
Påkrevdnavn skrev (38 minutter siden):

Jeg må ærlig innrømme at jeg som kvinne er noe forvirret over hele denne tråden her. 

Det er mange rare påstander her jeg ikke kjenner meg igjen i, som at jeg er dårlig på dataspill og fryktelig opptatt av omsorg å "kniver om gunst", jeg vet ikke hva det betyr engang, 

Jeg kan bare komme med min mening her, og jeg skjønner ikke hvorfor min verdi i samfunnet skal måles opp om "hvor bra de med samme genitalier som meg er i idrett". Merkelig avsporing for meg i en tråd om politikk. 

Likestilling for meg handler om å ha samme mulighetene som alle andre i samfunnet. Jeg ønsker ikke å bli satt i en bås, eller avfeid fordi jeg har noen kroppslige forskjeller fra andre. Jeg er et individ med tanker, følelser og drømmer, og det jeg ser at det finner mange andre individer rundt meg som også har tanker, følelser og drømmer. I Norge er det ganske ok for meg å være en konkurranselysten person som har sterkt karrieredriv å ønskes å lykkes med dette. Men jeg har opplevd i yrkeslivet å bli avfeid fordi jeg er kvinne, samt bli undervurdert fordi noen menn har antagelser om hva jeg kan før de snakker med meg. Det synes jeg ikke er ok, men det er et fåtall av ganger det har skjedd. 

 

Jeg er glad fordi at verden går framover, og at individer stort sett får valgmuligheten til å velge selv. Leve det livet de kan, samt oppnå de målene de ønsker (om man jobber for det) 

Jeg tror det er mange her som har lest på ekstemistiske blogger og tilegner forkjempere for likestilling veldig mange negative egenskaper som ikke nødvendigvis er sant. Ikke alle som ønsker likestilling, har interesse av å løfte ett kjønn framfor det andre, og trykke ned andre i prosessen. Det er ikke helt innafor å generalisere basert på ekstremistene, og dette gjelder jo nesten alle temaene man kan tenke seg å diskutere. 

 Jeg er like stor forkjemper for alles rettigheter, eks: menn kan bli voldtatt, og foreldrerettighetene i Norge er ufordelaktige i at mor oftest automatisk får omsorg. Men også rettigheter som: kvinner har vært dårligere behandlet i medisinsk forskning, fordi forskere synes det var vanskelig å få gjevne resultater med kvinner pga hormoner, og derfor er det utrolig mange kvinnesykdommer som vi ikke kan behandle godt nok. (Ofte brukes medisiner utviklet på menn, og kvinnelige hormonendringer gjør at medisinene ikke fungerer/ikke virker bra nok) 

 

Den idrettsavsporingen er for å få frem at menn stort sett er best til alt. Er du uenig i dette?

Vi har større konkurranseinstinkt, og mange menn er mer psykopatiske, som gjør at de i større grad går over lik for å nå målene sine. Flere menn har også autistiske tendenser som gjør at de er flinke til å fokusere på én ting i lang tid for å bli ekspert.

Det er likestillingen sin skyld at fødselstallene til norske kvinner er 1.5 i snitt. Dersom kvinner holder seg til det som de har utviklet seg til å holde på med, så vil både de og samfunnet tjene på det.

Lenke til kommentar
Noxhaven skrev (3 minutter siden):

Nå skrev jeg interesse.. ikke hva de er rustet til. De fleste er rustet til å gjøre så å si hva som helst. Poenget er at grunnet interesse forskjeller så blir det store forskjeller mellom menn og kvinner om man ser på det totale bildet. Uansett da, om vi sporer av og fortsetter med svaret ditt, hva tror du da er grunnen til at kvinner ikke har en sjanse mot menn i rene strategiske ting som f.eks sjakk?

Jeg har antatt at menn har en mye større medfødt eller genetisk om du vil interesse for strategi som igjen fører til at menn som en gruppe har enormt mange flere timer ved sjakkbrettet sammenlignet med kvinner.

Vi ser akuratt det samme når det gjelder spill. Menn spiller strategi og konkurranse spill. Kvinner derimot har en overlegen andel spillere når det kommer til sosiale og familie som f.eks Sims.

Data spill kan vel sies å være arenaen der du kan gjøre og være akuratt det du vil uten noe samfunns press eller stigma. Men de samme trendene går igjen der også.

Spørsmålet er hvor interesseforskjellen kommer fra. Man kan si at gutter leker med biler og jenter med dukker, men er det fordi de tiltrekkes av de lekene, eller er det fordi samfunnet og miljøet påvirker de til å velge disse lekene?  

Eller er det rett og slett bare genetisk? 

Ikke veit jeg. 

 

Lenke til kommentar
Påkrevdnavn skrev (45 minutter siden):

Jeg må ærlig innrømme at jeg som kvinne er noe forvirret over hele denne tråden her. 

Det er mange rare påstander her jeg ikke kjenner meg igjen i, som at jeg er dårlig på dataspill og fryktelig opptatt av omsorg å "kniver om gunst", jeg vet ikke hva det betyr engang, 

Jeg kan bare komme med min mening her, og jeg skjønner ikke hvorfor min verdi i samfunnet skal måles opp om "hvor bra de med samme genitalier som meg er i idrett". Merkelig avsporing for meg i en tråd om politikk. 

Likestilling for meg handler om å ha samme mulighetene som alle andre i samfunnet. Jeg ønsker ikke å bli satt i en bås, eller avfeid fordi jeg har noen kroppslige forskjeller fra andre. Jeg er et individ med tanker, følelser og drømmer, og det jeg ser at det finner mange andre individer rundt meg som også har tanker, følelser og drømmer. I Norge er det ganske ok for meg å være en konkurranselysten person som har sterkt karrieredriv å ønskes å lykkes med dette. Men jeg har opplevd i yrkeslivet å bli avfeid fordi jeg er kvinne, samt bli undervurdert fordi noen menn har antagelser om hva jeg kan før de snakker med meg. Det synes jeg ikke er ok, men det er et fåtall av ganger det har skjedd. 

 

Jeg er glad fordi at verden går framover, og at individer stort sett får valgmuligheten til å velge selv. Leve det livet de kan, samt oppnå de målene de ønsker (om man jobber for det) 

Jeg tror det er mange her som har lest på ekstemistiske blogger og tilegner forkjempere for likestilling veldig mange negative egenskaper som ikke nødvendigvis er sant. Ikke alle som ønsker likestilling, har interesse av å løfte ett kjønn framfor det andre, og trykke ned andre i prosessen. Det er ikke helt innafor å generalisere basert på ekstremistene, og dette gjelder jo nesten alle temaene man kan tenke seg å diskutere. 

 Jeg er like stor forkjemper for alles rettigheter, eks: menn kan bli voldtatt, og foreldrerettighetene i Norge er ufordelaktige i at mor oftest automatisk får omsorg. Men også rettigheter som: kvinner har vært dårligere behandlet i medisinsk forskning, fordi forskere synes det var vanskelig å få gjevne resultater med kvinner pga hormoner, og derfor er det utrolig mange kvinnesykdommer som vi ikke kan behandle godt nok. (Ofte brukes medisiner utviklet på menn, og kvinnelige hormonendringer gjør at medisinene ikke fungerer/ikke virker bra nok) 

 

Du må da klare å distansere deg som person fra et tema og diskutere det uten å føle at alt sies om generelle trender eller statistikker som omhandler kvinner må stemme med akuratt deg som person, ellers blir det forvirrende.

 

Forøvrig helt enig med  deg angående at likestilling bør være like muligheter uavhengig av om du er mann eller kvinne. (forøvrig uavhengig av andre ting også som legning og hudfarge)

Lenke til kommentar

Jeg vokste opp på 70-tallet og har vært for flere kvinner i arbeid og likestilling for alle men har vokst opp med å se at menn stadig mer diskrimineres.

Men over til noe litt humoristisk. Vi ønsker likestilling på alt og her om dagen så jeg en kvinne for første gang på 40 år som kjørte renovasjonsbil og jeg gikk bort og takket for at hun slo et slag for likestilling. Hun måtte le og sa "det var jaggu på tide at kvinner gidder å ta drittjobbene også om vi først skal ha likestilling" :D Fantastisk herlig dame.

Uheldigvis har jeg ikke sett henne siste 2 år men jeg sykler mye og vi hilste alltid ved passering.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Togreiseren skrev (7 minutter siden):

Den idrettsavsporingen er for å få frem at menn stort sett er best til alt. Er du uenig i dette?

Vi har større konkurranseinstinkt, og mange menn er mer psykopatiske, som gjør at de i større grad går over lik for å nå målene sine. Flere menn har også autistiske tendenser som gjør at de er flinke til å fokusere på én ting i lang tid for å bli ekspert.

Det er likestillingen sin skyld at fødselstallene til norske kvinner er 1.5 i snitt. Dersom kvinner holder seg til det som de har utviklet seg til å holde på med, så vil både de og samfunnet tjene på det.

Usikker på om samfunnet vil tjene på at kvinner føder flere barn ass... Er vi ikke nok folk nå? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...