Gå til innhold

Youtube Bærbar til under 3000kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Det bør vel være mulig å finne en med 15,6" skjerm i den prisklassen?

Jeg synes skjermene er svært dårlig på de fleste rimelige laptoper. Skal den brukes mye til youtube og film ville jeg kanskje valgt en chromebook, kanskje med touch-skjerm for å slippe det grå og kornete bildet fra anti-glare-belegget.

Lenke til kommentar

Kjøpte den Multicom PCen til min mor og jeg synes faktisk du får mye PC for pengene. Den har et IPS panel som er overraskende bra. Byggekvaliteten føles solid og tastatur som er behagelig å bruke. Det som trekker litt ned er lyden fra høyttaler som er helt uten bass og en Touchpad som er litt så som så. Ytelsen er heller ikke noe å skryte over, men til nettbruk og andre enkle oppgaver så duger den greit.

 

Lenke til kommentar
TheKims skrev (9 timer siden):

Kjøpte den Multicom PCen til min mor og jeg synes faktisk du får mye PC for pengene. Den har et IPS panel som er overraskende bra. Byggekvaliteten føles solid og tastatur som er behagelig å bruke. Det som trekker litt ned er lyden fra høyttaler som er helt uten bass og en Touchpad som er litt så som så. Ytelsen er heller ikke noe å skryte over, men til nettbruk og andre enkle oppgaver så duger den greit.

 

Problemet er at denne har bare 13 skjerm. 

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne når den kostet 2 tusen: https://www.prisjakt.no/product.php?p=5531887

Det er en helt grei maskin for prisen, lett å ta med seg rundt, lav vekt. OK batteri tid. Jeg ser flere andre maskiner nå til ca 4 tusen som ikke er bedre enn denne. Jeg mener det var ett kupp og kunne sikkert solgt den for ca 3500 igjen. Bruktpriser på laptop er helt crazy. 10 år gamle maskiner som er herpet halvveis til døde skal jo fortsatt folk ha 2-3 tusen for.

Lenke til kommentar
elementz skrev (52 minutter siden):

hva syns dere om de 2 cpu som er i maskinene?

Cpuene greien nok å stå å vise en youtube film. Men jeg tenker at de er for svake til å kjøre Windows (Det vil jo virke men dette er de svakeste prosessorene du får kjøp i dag til Windows maskiner). Mulig de kan fungere bedre om de kjører Google Chrome OS eller Linux, men uansett så er dette svake prosessorer. Her er mer en pc som jeg kunne tenkt meg: 

Asus VivoBook 14 X413 14" bærbar PC i3/8/256 - Windows bærbar PC - Elkjøp (elkjop.no)

Og her er benchmark sammenligning mellom prosessorene (se CPU Mark tallet )

AMD 3020e vs Intel Celeron N4100 @ 1.10GHz vs Intel Core i3-1005G1 @ 1.20GHz [cpubenchmark.net] by PassMark Software

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Den Asus maskinen har i hvertfall IPS skjerm på 1920x1080, Nit 250. Så spesifikasjonene er ok, men jeg har ikke sett den i virkeligheten. Har sett andre Asus maskiner med IPS har litt lav kontrast ca 1:900. Men vil tro at det er bedre skjerm enn de med TN type. Er vel litt vanskelig å finne en Windows maskin til under 3000 med 14"-15" god skjerm.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kikker på en Chromebook.

Skal brukes til å skrive enkle dokumenter som møtereferater og holde styr på privatøkonomien. Dette i Google Dokumenter og Google Regneark.

Ellers enkel surfing, nettbank og sporadisk streaming.

Jeg vil ha numerisk tastatur og så god skjerm som lar seg gjøre til en rimelig pris.

https://www.komplett.no/compare?id=1154534&id=1180654&id=1181522&id=1168467&id=1154527&id=1168469

Det er marginale forskjeller på disse. Heller litt mot den til 4.690,- som har firekjerne og 4MB, og raskere CPU enn de andre. (Den dyreste luker jeg vekk pga pris).

Trenger ikke mye lagringsplass, så 64GB holder.

Innspill, evt tips til andre varianter?

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar

Har lyst til å gi chromebook en sjanse. Kjøpte en til fatter for et par år siden, og han et fornøyd med den.

Åpne lokket og tast i vei. Ingen oppdateringer eller antivirus å styre med.

Jeg har en PC hjemme også dersom jeg trenger å legge inn programvare for et eller annet, det jeg ønsker i tillegg er en digital notatbok til å ta med på FAU-møter og slikt.

Sammenlignet med en PC med Windows har disse kjipe specs.

Men de skal vel dra et OS som i prinsippet er et nettleser. Bryr jeg meg egentlig om jeg kunne hatt en sprekere PC dersom jeg får samme respons og rask opplevelse av å surfe på en chromebook?

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar
kremt skrev (5 timer siden):

For prisen syns jeg egentlig det var dårlige specs. Er du sikker på at du ønsker en chromebook? Ellers er det vel kanskje bare sånn at prisene har gått opp en del i det siste.

Kan ikke sammenligne specs for en windows maskin med chromebook. Crome os krever mindre enn windows.

Kan gjerne si at 4Gb ram på Chrome os er tilsvarende 8Gb ram på windows.

Lenke til kommentar

Problemet til Chromebook er at de ligger så nært Windows maskiner i pris, og da er ofte Windows maskinene med kraftigere CPU, mer minne og større SSD.

F.eks her har jeg sett etter rimelig maskin med 15 tommer skjerm:

Chromebook: kr 4390, Best pris på Acer Chromebook CB315-3HT (NX.HKCED.00T) Bærbare datamaskiner - Sammenlign priser hos Prisjakt

Windows maskin: kr 4999, Best pris på Asus R565JA-BQ869T Bærbare datamaskiner - Sammenlign priser hos Prisjakt

 

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...