Gå til innhold

Strømsgodset Toppfotball


stc887.2.0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
stc887.2.0 skrev (1 time siden):

De laga i bunnen er så svake at det kan være at det blir som i 2015 når start fikk kvalik med 22 og de brune rykka ned med 21 men la oss bare ta par og trevde poeng asap zulu så vi slipper en høst og vinter der vi tar valium hver runde.

Mener å huske at det sa vi om Lillestrøm på vgd for et par måneder siden. 😎

Var kjempegøy å være på GG i dag. Synes Valsvik (som jeg var litt skeptisk til) har skapt defensiv trygghet og er i ferd med å bli den sjefen vi har lengter etter i 5-6 år. Leifson bra med bena men må trene mye på hodespillet. Å ha Friday som oppspillspunkt er gull verdt. Ingen greier å ta fra han ballen og han hindrer mange kontringer i mot. Jack var og veldig på. Mye fint spill, om en del slurv i første, men full kontroll i andre. Ser gjerne at det skapes mer på venstresiden og at de er mer direkte i boks. Mickelson så frisk ut da han kom inn. Gulliksen var god og fortsetter han utviklingen i samme fart så blir han nok ikke så lenge i Drammen. 

Lenke til kommentar
Carrera skrev (1 time siden):

Mener å huske at det sa vi om Lillestrøm på vgd for et par måneder siden. 😎

Var kjempegøy å være på GG i dag.,... Gulliksen var god og fortsetter han utviklingen i samme fart så blir han nok ikke så lenge i Drammen. ..

Ja, kjempegøy å være på GG i kveld, og egentlig i hele år. Gulliksen er en kjempespiller, men iom at han ser ut til å få forholdsvis fritt spillerom, så blir det at han trekker mye innover i banen, som også Ødegaard gjorde fra motsatt side i sin tid.

Det jeg tenker om dette er at dette også kan være en av grunnene til at vi ikke får satt opp trekanter og samhandlinger på venstre siden, som vi får på høyre.

Om vi hadde klart å etablere to sider med gode relasjoner og trekanter tror jeg vi kunne begynne å sanke poeng borte også

 

Lenke til kommentar
Daniel. skrev (59 minutter siden):

Ser på twitter at Odd-treneren klager på dommerfeil. Har han noe sak? Må innrømme jeg ikke oppfatta noe som helst i de situasjonene.

Nja han har rett at dommer bommer i forkant på de situasjonene han hisser seg opp for men at dette er det som gjør at de taper kampen er jeg ikke med på. De har muligheter til å gjøre en bedre defensiv jobb eller ta et kort så det er ikke snakk om justismord hvlr det var 3 meters offside eller lignende. Rart fokus for å være ærlig men meg om det

Lenke til kommentar

Nordnes klager på en offsideavblåsning som ikke betyr noe som helst. Odd taper jo den påfølgende duellen og er ikke i nærheten av å bli fratatt noen målsjanse. På grensa til klovneaktig å kalle det en fatal dommerfeil. 

Nesten like komisk å legge skylda på dommeren for et mål imot pga. et, i hans øyne, feildømt kast midt inne på Odds halvdel. 

Dette er ikke i nærheten av å være match- avgjørende situasjoner. Har hatt sansen for Nordnes jeg, men han mangler tydeligvis evnen til å stå med rak rygg og tåle et tap på en dag der de taper fortjent. 

Forøvrig er det helt forbanna deilig å være på Marienlyst og sitte med en følelse av at Godset har kontroll og bør vinne- kamp etter kamp. Det er noen år siden sist. 

Høydepunktet for meg var, nok en gang, Tobias Gulliksen. Han er ikke ferdig utvikla som toppspiller og har noen små mangler i enkelte faser av spillet, men jeg blir helt revet med av frekvensen, innsatsen og innstillinga. Han er selve symbolet på det positive som foregår i klubben. 

Lenke til kommentar

Tobias er knallfrisk.

Men må også la meg imponere litt av Stenevik. Han er ikke spesielt driblesterk, men han er lur og klarer å variere angrepsspillet sitt. Finner mye spennende rom mellom back og stopper. Vilsvik har fått en god kant å samarbeide med, noe som også hever spillet hans.

Stenevik MÅ derimot begynne å sette de sjansene snart. Kan ikke bli spilt alene med keeper og sette den midt på keeper hver gang. Snart er han såkalt etablert og da heves forventningene.

Selv syns jeg Jack er svært hyggelig å se på. Positiv og nesten overdrevent ivrig på å involveres. Må bli bedre på å spille to gode omganger og ikke bare én. Blir "fratatt" en skikkelig boksåpner-assist når Stenevik brenner.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar

Gulliksen minner meg litt om Fossum, og han er for meg definisjonen på at også de nye trenerne våre tørr. Mawa benkes for Gulliksen, Gunnarsson benkes for Leifsson. De som gjør det best for laget, det et de som spiller.

Allerede i fjor tok vi klart mest poeng når vi var tvunget til å spille med ett veldig ungt lag, men forskjellen var at så fort de etablerte var skadefrie, så ble de unge som presterte byttet ut igjen! Og vi kom tilbake til den gamle tralten på høsten

Der skal WL og BP ha. De tør satse på og bruke talentene våre. Da utvikler vi spillere også

Og Hove er blitt ennå bedre i år. Han er også avgjørende for denne Høyre siden vår, i tillegg til en djevelsk innstilling. Friday, Vilsvik, Hove og Gulliksen. De gutta slutter ikke løpe før de er i grava. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Superteale skrev (13 minutter siden):

Spilte de  4-2-3-1 igår...?

Tja. De spiller vel med ulike varianter av 3 på midten og 3 på topp avhengig av situasjon, forsvar - angrep, press og etablert osv. 

Stengel 6'er, Jack 8'er og Hove 10'er for å bruke sånne uttrykk. Så ut som Hove og Jack bytta litt på å presse høyt antakelig for å spare litt krefter. 

I første omgang så det dog ut som vi spilte 4-5-1 med ensom ulv Friday på topp. Noe Friday ble VELDIG frustrert over, så her ble gutta bare veldig lave. Heldigvis snudde det i andre.

 

Endret av Daniel.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Daniel. skrev (4 timer siden):

Tja. De spiller vel med ulike varianter av 3 på midten og 3 på topp avhengig av situasjon, forsvar - angrep, press og etablert osv. 

Stengel 6'er, Jack 8'er og Hove 10'er for å bruke sånne uttrykk. Så ut som Hove og Jack bytta litt på å presse høyt antakelig for å spare litt krefter. 

I første omgang så det dog ut som vi spilte 4-5-1 med ensom ulv Friday på topp. Noe Friday ble VELDIG frustrert over, så her ble gutta bare veldig lave. Heldigvis snudde det i andre.

 

Jeg syntes det virker som Jack og Hove er litt mer tradisjonelle indreløperne? Virker som Stengel fordeler og igangsetter fra litt lavere i banen, samt sikrer rommene som særlig Vilsvik gir fra seg ved kontringer. Jack og Hove går høyere i banen. 
 

men dette er enklere å se riktig på stadion når du ser alle bevegelsene hele tiden. Der var ikke jeg. Får satse på comeback etter ferien 

Lenke til kommentar
SambaSamba skrev (7 minutter siden):

Jeg syntes det virker som Jack og Hove er litt mer tradisjonelle indreløperne?

Ja, med litt varierende oppgaver, i alle fall utførelse. Mot Stabæk var det enklere å se at Hove oftere ligger i 10'er og Jack mer i 8'eren, særlig i presset. Mot Odd var det litt mer jevnt og som en var inne på, litt mer vekslende etter hvilken side ting skjedde. Mulig det er sånn det er meningen de skal ligge.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
seriemester2013 skrev (45 minutter siden):

Fyttikatta som de har griset det til, fullstendig makkverk

Var inne å testet nå. La inn et innlegg i "SIF 2021" tråden og gikk optimistisk til forsiden, så til "fotball norsk", ingen "SIF 2021" tråd å se. Det sorteres fortsatt kun på tidspunktet tråden ble opprettet, ikke på tråd med siste innlegg. Det er heller ingen oversikt over emner med tidspunkt for siste innlegg. Blir håpløst å følge med. 

Endret av Arto
Lenke til kommentar

Dumt hvis vi splittes i to leire. Personlig har jeg hverken tid eller lyst til å følge med og skrive i to tråder om akkurat samme tema. Har ingenting imot FD, annet enn at det virker en smule provisorisk og at aktiviteten ikke har tatt helt av der inne heller, hverken i Godset tråden eller norsk fotball generelt. 

Regner med at ett av stedene kommer til å dra ifra og bli det naturlige valget over tid, forutsatt at folk ikke holder det ene alternativet over det andre og er villige til å bytte. Er vel ingen prinsippiel eller praktisk grunn til å velge det ene over det andre, såvidt jeg kan se. 

Endret av Roedgata
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...