Gå til innhold

EU-domstolen: Tillatt for selskaper å forby slør, niqab


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Red Frostraven skrev (På 21.7.2021 den 13.27):

Og samtidig så dekker norske og europeiske kvinner og menn til kvinners bryster og forbyr dem å være synlige i det offentlige rom...

Pot calling the kettle black.

Her er det ikke snakk om det offentlige rom, men om private bedrifter. En bedrift kan kreve at ansatte kler seg på en viss måte, f.eks. med uniform, eller de kan lage regler for hva slags plagg som er tillatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (10 minutter siden):

...tenk deg om bedrifter fikk nekte kvinner å ha på seg BH og tvinge dem til å gå med bare bryster fordi byråkrater av natur nærmere min kultur ønsket å ramme deres kulturelle normer.

Jeg vil anta at eieren av en strippeklubb vil kunne kreve at de ansatte har bare bryster.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og de vil også sannsynligvis ha ansatte som går med strengtruser, uansett kjønn.

Jeg tror ikke kleskoden på strippeklubber er representativt for de fleste arbeidsplasser.

...

Tenk om EU bestemte at på grunn av at sarte vestlige sjeler undertrykkes av kvinnefiendtlige holdninger, så bør kvinner tvinges til å frigjøre seg fra de undertrykkende normene det vestlige samfunnet og dets menn og indoktrinering påtvinger dem, gjennom at vi innfører forbud mot å gå med overdeler av typene BH, sports-BH, amme-BH, t-skjorte, bluse, genser, jumper, one-piece, polo, skjorte, hettegenser, blazer, frakk, jakke, og lignende plagg.

...så kan strippeklubber bare fokusere mer på full nakenhet.

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (På 2021-7-21 den 13.27):

Og samtidig så dekker norske og europeiske kvinner og menn til kvinners bryster og forbyr dem å være synlige i det offentlige rom...

Pot calling the kettle black.

Du vet at kvinner kan gå toppløse på samme steder som menn sant? For et par år siden så jeg noen som solte seg toppløse utenfor et universitet i Norge. Konservative religiøse skrullinger må få lov til å gå med hvilke plagg de vil synes jeg. Når de tvinger dem på barn derimot så begynner det å gå for langt.

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 minutter siden):

Du vet at menn også kan dekke til håret sitt, sant..?

Og dette handler om at de blir tvunget til å gjøre det.

Ja, de kan også ta på seg et Mikke-mus kostyme eller Minni mus kostyme hvis de føler seg ekstra freshe.

Ja, det handler om tvang. Ingen skal tvinges verken til å kle av seg eller på seg (et kjønnsorgan som mulig unntak).  

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (50 minutter siden):

...hva var det denne saken vi diskuterer faktisk handler om da..?

Du skrev at kvinner ikke kan gå toppløse, og jeg skrev "at de kan gå toppløse på samme sted som menn"  Jeg la også inn en ekstra kommentar at jeg synes at man kan gå med det plagget man vil som voksen person, men ikke påtvinge de på barn (i hvert fall hvis de er politisk ladet). 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar

...de kan ikke det uten risiko.
Ikke på stranden, og spesielt ikke på offentlig sted, og enda mindre til private eiendommer.
https://www.dagbladet.no/nyheter/christa-24-badet-topplos---ble-bedt-om-a-kle-pa-seg/71149673

Hvor ofte ser du toppløse kvinner på badeland i Norge?
I gatene i byen i Norge en varm dag? I hjemmet sitt med vinduer ut i gaten i byer? Da kommer i beste fall politiet, og de blir arrestert om de ikke dekker seg til.
Ganske likt når kvinner ikke dekker til håret i muslimske land og ikke respekterer politiets anbefalinger.

Jeg vil påstå at det er omtrent like vanlig at muslimer som ellers dekker til håret gjør unntak på samme steder.

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (4 timer siden):

...de kan ikke det uten risiko.
Ikke på stranden, og spesielt ikke på offentlig sted, og enda mindre til private eiendommer.
https://www.dagbladet.no/nyheter/christa-24-badet-topplos---ble-bedt-om-a-kle-pa-seg/71149673

Hvor ofte ser du toppløse kvinner på badeland i Norge?
I gatene i byen i Norge en varm dag? I hjemmet sitt med vinduer ut i gaten i byer? Da kommer i beste fall politiet, og de blir arrestert om de ikke dekker seg til.
Ganske likt når kvinner ikke dekker til håret i muslimske land og ikke respekterer politiets anbefalinger.

Jeg vil påstå at det er omtrent like vanlig at muslimer som ellers dekker til håret gjør unntak på samme steder.

Den saken du linket til førte både til beklagelse og protest aksjon. Å linke til den ene saken er som at jeg hadde linket til Benjamin Hermansen drapet og sagt at alle svarte i Norge blir drept på åpen gate.

Er ikke i badeland i Norge, og for min del kan kviner gjerne bade toppløse der. På gata har jeg sett få men vet om mange som soler seg toppløse i sin egen hage, på stranden, eller på soldekket på en båt. Jeg vet ikke om konservative muslimske kvinner tar av seg skautet på disse stedene. Men mange muslimske kvinner går også aldri i skaut. Jeg har som sagt sett noen sole seg toppløse på en Universitets-campus i en by. (jeg har sett få toppløse menn som går i gatene i byen, så er ikke så vanlig for menn heller). 

Men nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men når jeg var ung så var det å sole seg toppløs mer vanlig enn nå, men det virker litt slik som at det kanskje begynner å komme tilbake. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 timer siden):

Og de vil også sannsynligvis ha ansatte som går med strengtruser, uansett kjønn.

Jeg tror ikke kleskoden på strippeklubber er representativt for de fleste arbeidsplasser.

...

Tenk om EU bestemte at på grunn av at sarte vestlige sjeler undertrykkes av kvinnefiendtlige holdninger, så bør kvinner tvinges til å frigjøre seg fra de undertrykkende normene det vestlige samfunnet og dets menn og indoktrinering påtvinger dem, gjennom at vi innfører forbud mot å gå med overdeler av typene BH, sports-BH, amme-BH, t-skjorte, bluse, genser, jumper, one-piece, polo, skjorte, hettegenser, blazer, frakk, jakke, og lignende plagg.

...så kan strippeklubber bare fokusere mer på full nakenhet.

Poenget er at en arbeidsgiver i stor grad kan bestemme hvordan de ansatte skal gå kledd på jobb.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...