Gå til innhold

Her er Steam-maskinen til Valve


Anbefalte innlegg

Jeg er overbevist om at det finnes et marked for denne; jeg befinner meg i demografien selv.

Som småbarnsfar er det sjelden jeg har mulighet til å bruke særlig tid foran PCen, så det ender med Switch eller mobil/nettbrett en halvtime før jeg legger meg, eller på bussen til og fra jobb. "Gratisspill" på Android er i all hovedsak uinteressante for meg, så jeg ender med å måtte kjøpe porteringer fra andre plattformer, gjerne spill jeg allerede eier i annen form. Switch-spill ligger gjerne godt nord for femhundrelappen, og man er selvsagt prisgitt Nintendos katalog, så det er ikke fryktelig ofte samlingen utvides.

Denne fra Steam har imidlertid en del smarte løsninger for PC-gamere med begrenset egentid. Spillene er billige om man ikke må ha dem på launch day, utvalget er enormt, og jeg - som mange andre, antar jeg - sitter allerede med en Steam-konto med flere hundre spill. Nå er det naturligvis ikke alle disse som fungerer i dette formatet, men det er garantert nok til hundrevis av underholdningstimer uten å betale ei krone utover prisen på maskina.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sirius Cobra skrev (På 15.7.2021 den 20.01):

Regner med at det blir som resten av Valve sine hardware saker at vi ikke får det her i Norge.

Ja, det der er sykt irriterende. Tilgjengelig for bestilling i EU, men ikke i Norge, som via EFTA/EØS i realiteten er en fullverdig EU-stat (minus stemmeretten). Sendte klage til Steam Support med link til "Norway-plus model"-artikkelen på Wikipedia, uten at jeg tror noe vil endres av den grunn.

Lenke til kommentar
33 minutes ago, XE800 said:

Ja, det der er sykt irriterende. Tilgjengelig for bestilling i EU, men ikke i Norge, som via EFTA/EØS i realiteten er en fullverdig EU-stat (minus stemmeretten). Sendte klage til Steam Support med link til "Norway-plus model"-artikkelen på Wikipedia, uten at jeg tror noe vil endres av den grunn.

Jeg håper i det minste noen av de større elektronikk kjedene her i landet kan bestille inn eller få i stand en avtale med Valve. Dette har skjedd tidligere i andre land som Japan og Canada en stund etter lansering av Valve Index og nå nylig med Australia og New Zeland. Men enda ikke Norge eller Sveits :(

Lenke til kommentar

Med mindre de tenker Windows eller at det kommer store til nå uanonserte endringer kan denne på ingen måte kjøre alt av storspill.

Og de som kan kjøres gjør det veldig ofte kun etter en del fikling, og ofte med enkelte problemer eller nedsatt ytelse.

Men mange kjører naturligvis bra. Spesielt native spill som CS:GO osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...