Gå til innhold

Her er Steam-maskinen til Valve


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
26 minutes ago, svenka said:

Ja dette kan bli en utfordrer for Switch, men spørsmålet er jo egentlig når vil den komme i butikk 😆

Grunnen til at man kjøper en switch er for å spille Nintendo spill.

Jeg tror ikke det er så mange som er ute etter mobil hardcore gaming. 

Ja sikkert greit på flyturer og ferie, men dette er dyre saker, jeg ser liksom ikke markedet for å spille PC spill på liten skjerm, i stua i noe stor stil. Tiden for game boy og PSP type saker ser ut til å være forbi. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (11 minutter siden):

Grunnen til at man kjøper en switch er for å spille Nintendo spill.

Jeg tror ikke det er så mange som er ute etter mobil hardcore gaming. 

Ja sikkert greit på flyturer og ferie, men dette er dyre saker, jeg ser liksom ikke markedet for å spille PC spill på liten skjerm, i stua i noe stor stil. Tiden for game boy og PSP type saker ser ut til å være forbi. 

Jeg tror absolutt det er et marked for denne konsollen når man ser hvor populært mobilspill er. Steam har et enormt spill bibliotek som ingen av de andre konsollene kan konkurrere med, og prisene for spill er heller ikke kunstig høye som spill på Switch er.

Unger i dag sitter med nettbrett til 4-5000 for å spille Hayday, så 4000 for denne konsollen er ikke ille når man har tilgang på tusenvis av spill, som du også kan ta med deg over alt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, TheKims said:

Jeg tror absolutt det er et marked for denne konsollen når man ser hvor populært mobilspill er. Steam har et enormt spill bibliotek som ingen av de andre konsollene kan konkurrere med, og prisene for spill er heller ikke kunstig høye som spill på Switch er.

Unger i dag sitter med nettbrett til 4-5000 for å spille Hayday, så 4000 for denne konsollen er ikke ille når man har tilgang på tusenvis av spill, som du også kan ta med deg over alt.

Mobil spill er ikke spill, de er enten avhengighetsskapende klikkere, eller hjernedøde saker for å koble av.

Denne er ikke laget for barn, det har man nettbrett og Switch til, jeg tror ikke veldig mange voksene kommer til å trenge denne, ja noen elsker å sitte i stua med en liten skjerm,  derav Nvidia shield og lignende saker, men det er ikke et kjempe stort market for det.

Tiden for hardcore mobil gaming ser ut til å være over for det meste.

Du har mobil type spill også har du skikkelige spill,  og det store flertallet som spiller skikkelige spill,  gjør det på Pcen eller TVen.

Hvorfor betale 5000kr for en liten skjerm og 2 timmer batteri tid, når man har invitert 18 000kr på en 4k 60" tv eller 25 000 på en spill PC.

 

Vil du bare pludre mens du sitter i sofaen og halveis følger med på Grey's Anatomy,  har du allerede mobil eller nettbrett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (7 minutter siden):

Mobil spill er ikke spill, de er enten avhengighetsskapende klikkere, eller hjernedøde saker for å koble av.

Denne er ikke laget for barn, det har man nettbrett og Switch til, jeg tror ikke veldig mange voksene kommer til å trenge denne, ja noen elsker å sitte i stua med en liten skjerm,  derav Nvidia shield og lignende saker, men det er ikke et kjempe stort market for det.

Tiden for hardcore mobil gaming ser ut til å være over for det meste.

Du har mobil type spill også har du skikkelige spill,  og det store flertallet som spiller skikkelige spill,  gjør det på Pcen eller TVen.

Hvorfor betale 5000kr for en liten skjerm og 2 timmer batteri tid, når man har invitert 18 000kr på en 4k 60" tv eller 25 000 på en spill PC.

 

Vil du bare pludre mens du sitter i sofaen og halveis følger med på Grey's Anatomy,  har du allerede mobil eller nettbrett. 

Er enig at det er mye dritt spill til mobil, men finnes faktisk noen gode spill der også, men da bør man holde seg unna gratis spillene som er proppet full av reklame og mikrotransaksjoner. 

Jeg kan ikke se at det står noe aldersgrense på denne konsollen. Den er nok like egnet for alle aldersgrupper tenker jeg.

Vet ikke helt hva du mener med hardcore gaming, men er det konkurranse spilling så finnes det på mobil. Clash of Clans, PUBG mobile og Call of Duty har alle tournaments med en ganske stor tilhengerskare. 

Kan jo vri den litt omvendt. Hvorfor betale 40 000 for å spille på en high end PC og 60" TV når du kan betale 5000kr også kan du sitte hvor du vil å spille og du slipper å spille hjernedøde klikker spill

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bubba477 skrev (5 timer siden):

 Vi så jo hvordan det gikk med alle deres andre satsinger.

Ja, index gjør det vel helt elendig?

 

Ser man på ytelsen til denne så skal den nå opp til 1,6 tflops og kunne bruke AMD sin oppskalering for å få høyere ytelse.

1280x800 i oppløsning.

Man burde forvente noe mellom Xbox one s og standard PS4 ytelse fra denne.

Lenke til kommentar

Man spiller kanskje ikke AAA spill på bussen, men på hytta, tur o.l. ? Jeg elsker Switch fordi du har tilgang til spillene dine uansett hvor du er. Hvis denne oppfører seg som en pc og gir deg mulighet til å installere alle spill du vil er jeg ihvertfall interessert. 

Endret av Jedi Jordal
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg vil påstå eg bruker godt over gjennomsnittet med tid på gaming og eg gjør det enda i ein alder av 30, men aldri i mine villeste fantasier har et vurdert handheld.

Reise på ferie for å sitte og spille ein dårlig versjon av spillet du har heime?

Mulig dette produktet er for noen, men eg ser det ikkje, det er heller ingen konkuranse for Nintendo Switch. Spillene på denne er spillbare i mye bedre versjoner der ute, mens switch sine spill er best spill på spilt på switch, med untak av emulering som tar tid, men over tid vil switch spillene ver best spilt på PC, men den har hvertfall ein liten periode der den har noen spill den er best på, noe som ikkje kan bli sagt om denne.

Lenke til kommentar

For meg som reiser rundt i både Norge og utland på jobb er denne ypperlig. Må ha med meg jobb PC, men den er sperret for alt så kan ikke bruke den til gaming på reise, og det å reise med to bærbare blir for tungvint. Telefon er også knotete til gaming, samt lite utvalg av spill som fenger meg. Har sett lenge på switch, men tror nok dette blir mer kurant for meg.

Endret av Snow Indian
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...