Gå til innhold

Irriterende ulyder i flere nye elbiler: Slik svarer forhandlerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Lynxman hahaha, jeg ler av deg mens jeg peker på deg. Aaah. Det var godt. Takk for tillatelsen :)

Burde det ikke være nokså lett å lokalisere såpass høyfrekvente lyder? Husker at det ble sagt at det ikke var så nøye hvor en plasserte en subwoofer i ett hjemmekino anlegg, fordi lave frekvenser var lite retningsbestemte, det må vel da bety at høyere frekvenser er desto mer retningsbestemt? Kanskje ved å bruke en retningsbestemt mikrofon, kan en enkelt "peke" på lydkilden ?

Lenke til kommentar

Kom over en voksen kar på fjasboka som opplever høyfrekvent ulyd i sin Fossildrevne bil men fellesnevner (med elbil) er jo elektronikken. Problemstillingen er ikke ny sånn sett men klart, med mindre motorstøy blir det mer ‘plass’ til andre lyder. Vurderte selv en Honda CR-V diesel for noen år siden men den hadde (for meg) en slitsom ulyd i diskantregisteret så jeg droppet den. Nå er det mest andre veien jeg sliter; brumme-/durelyder som ofte kommer på biler pga. at de skal ha så J*vlig lavt turtall for å spare miljøet. 

image.thumb.png.449e73d7dacc20051c62a0c336e970ac.png

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...