Gå til innhold

Nettside for bilder


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å lage en eller flere nettsider som skal inneholde bilder. Det jeg er på utkikk etter er:

1: Fotoblogg, hvor ett bilde skal vises stort på forsiden, med eller uten ei thumbnail-linje som viser siste 7  poster. Utover det bør det være mulig å tagge/kategorisere, og at bildedataen blir automatisk lest inn. Brukte en i gamle, gamle dager som het Pixelpost, om noen kjenner/husker den, som jeg likte veldig godt. Har kjennskap til eksempelvis Wordpress og Joomla, men kan ikke kode noe på egenhånd. Om det finnes et template som funker til dette formålet så kan det være at det holder.

2: Bildegalleri. Dette kan enten være kun et bildegalleri, eller det kan være en plugin til eksempelvis Joomla eller Wordpress. Behøver ikke å være muligheter for salg av bilder, men om det finnes muligheter for salg av digitale bilder, så er det et pluss.

3. Salg av bilder online. Enten bare som print, eller med et utvalg av produkter.

Har ikke noe å si om dette er hostet hos andre, eller om det er noe jeg hoster selv, så lenge jeg kan bruke eget domene. Jeg jobbet litt med sånt før i tiden, men det har skjedd så mye på de årene jeg har vært "utenfor" at jeg ikke har oversikt lenger. Er det noen som kan anbefale noe de har testet selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, kjenner til Wordpress, og kan godt bruke det, men da må jeg ha en template som funker, og det har jeg ikke klart å finne foreløpig. Hadde derfor håpet på noen tips, men mulig dette blir litt for snevert marked til at mange har veldig mye erfaring med det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis du allerede er komfortabel med WordPress ville jeg valgt det. Utfordringen, ettersom det du skal lage er ganske spesifikt denne ideen du har, kan det være vanskelig å finne et tema som har akkurat det du ser for deg.

Jeg ville laget dette med et blankt WordPress-tema og Elementor. Elementor er verdens mest populære sidebygger for WordPress, og lar deg lage nettstedet akkurat slik du ønsker deg.

 

For salg av bilder kam du bruke WooCommerce (for WordPress) en utvidelse som lar deg lage din egen nettbutikk. WooCommerce har innebygd støtte for salg av virtuelle eller digitale produkter.

Endret av naldy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...