Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke 2x 4k @60Hz


Anbefalte innlegg

Via jobben har jeg en Dell Precision 7530 (med i9-8950HK), en WD19DC docking  og to stykk Dell U2718Q 4K display.

Problemet mitt er at jeg ikke får kjørt begge skjermene i 4K@60Hz. Dell sin informasjon påstår at denne maskinen har støtte for HBR3 så lenge diskret GPU benyttes, men jeg sliter likevel. I windows sine skjerminnstillinger får jeg kun opp 30Hz som et alternativ. Går jeg derimot inn i Nvidia skjerminnstillinger får jeg lov til å velge 60 Hz på den ene skjermen, men innstillingen hopper rett tilbake til 30Hz av seg selv.

Dockingen er speccet til 2x 4K@60Hz, så det skal ikke være noe problem.

Noen tips eller ideer? Jeg har for øvrig den integrerte skjermen i bruk også, men den kjører på integrert grafikk mens de eksterne skjermene kjører på Quadroen.

Endret av Grankongla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som jeg kanskje klarte å nøste opp i dette selv. Så vidt jeg kan se har 2718Q kun DP 1.2 ...Det er UP2718Q som har DP 1.4

Selv om jeg ikke helt ser hvorfor DP-type i skjerm-enden skal ha noe å si ...De klarer jo 4k@60Hz alene. Mulig det er kablene som skaper trøbbel, får forhåpentligvis testet det i morgen.

Endret av Grankongla
Lenke til kommentar
Svein M skrev (14 minutter siden):

Du har koblet 2 skjermer med hver sin DP direkte fra docking enheten. Jeg kan ikke se hvorfor dette ikke skal virke (men jeg kjenner ikke til dette så godt)

Helt riktig.

Jeg har en PC som skal støtte HBR3 som benytter Quadro P2000 for output.
Jeg har en docking som støtter 2x4K@60Hz og skjermene er koblet til hver sin DP 1.4-port her.
Det eneste som er "feil" på pairet er jo at skjermene i seg selv ikke har DP 1.4, men jeg kan ikke skjønne hvorfor det skal spille noen rolle. De klarer jo fint å kjøre 4K@60Hz så lenge den andre skjermen ikke er koblet til dockingen ...

Det at Nvidia viste 60Hz som option på den ene skjermen men at det ikke gikk ann å forandre det gjør det jo enda rarere.

Lenke til kommentar

Jeg har Xps15 med tilsvarende modell og dock tror jeg.

Trikset er at dockingen kun støtter 2x4k 60hz om du bruker en displayport og en displayport via usb-c. Jeg fant det på dell-forumene og det funker for meg 🙂

Du trenger altså en usb-c til displayport adapter (som støtter 4k 60?).

Lenke til kommentar
Axefjord skrev (6 minutter siden):

Jeg har Xps15 med tilsvarende modell og dock tror jeg.

Trikset er at dockingen kun støtter 2x4k 60hz om du bruker en displayport og en displayport via usb-c. Jeg fant det på dell-forumene og det funker for meg 🙂

Du trenger altså en usb-c til displayport adapter (som støtter 4k 60?).

Hmm, speccen til docken lister opp både DP 1.4 + DP 1.4 og DP 1.4 + MFDP Type C som potensielle konfigurasjoner for 2x4k@60Hz, så det er jo veldig rart om det kun er sistnevnte som faktisk funker. verdt et forsøk om det ikke løser seg da.

Endret av Grankongla
Lenke til kommentar

Det løste seg når jeg fikk begge skjermene plugget i med original mDP til DP kabel. Jeg hadde bare en av de når jeg testet i går så jeg brukte en vanlig DP-kabel jeg fant i stedet.
 

Hvorfor én dårlig kabel skal hindre begge skjermene i å kjøre 60Hz skjønner jeg derimot ikke helt, men dockinger er nå litt sære greier ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...