Gå til innhold

Kan jeg drikke vann fra en avfukter? Er det destillert?


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Vannet er på i gen måte destillert! Det vil nok også være langt mere soppsporer i dette vannet da viften omsetter en større mengde luft en normalt over kondenserende overflate. 
 

destillert vann, som eksempel, er om du koker opp feks. Saltvann, og tar vare på dampen og kjøler denne ned. Det som rekondenserer er destillert vann. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke uten grunn at vannet du kjøper på flaske i butikken heter mineralvann..

Helt rent H20 som man f.eks. får kjøpt på apotek som sterilt vann er faktisk farlig både å drikke og injeksere. Når vann ikke lenger er mineralvann så vil vannet trekke til seg mineraler (imotsetning til mineralvann) selv om kroppen din trenger dette (og selv hvis du drikker små mengder så skal du få i deg veldig mye multivitaminer for å dekke opp for det du taper (husk, du taper mineraler hver gang du svetter, pisser, driter, spyr og selv puster ut, så å drikke helt rent H20 vil bare gjøre vondt enda verre).

 

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere i tråden har det normalt sett ikke så mye å si. Vi får i oss mineralene vi trenger gjennom det vi spiser.

Hvis man derimot prøver å leve utelukkende på vann, eller skal rehydrere en person som har gått usansynlig lenge uten både vann og mat så må man være nøye med hva man gir å drikke.

Lenke til kommentar
ali q skrev (7 timer siden):

Det er ikke uten grunn at vannet du kjøper på flaske i butikken heter mineralvann..

Helt rent H20 som man f.eks. får kjøpt på apotek som sterilt vann er faktisk farlig både å drikke og injeksere. Når vann ikke lenger er mineralvann så vil vannet trekke til seg mineraler (imotsetning til mineralvann) selv om kroppen din trenger dette (og selv hvis du drikker små mengder så skal du få i deg veldig mye multivitaminer for å dekke opp for det du taper (husk, du taper mineraler hver gang du svetter, pisser, driter, spyr og selv puster ut, så å drikke helt rent H20 vil bare gjøre vondt enda verre).

 

En gang for lenge siden drakk jeg en liter batterivann rett fra flasken og sitter fortsatt her i dag så så farlig var det tydeligvis ikke.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
perpyro skrev (19 timer siden):

En gang for lenge siden drakk jeg en liter batterivann rett fra flasken og sitter fortsatt her i dag så så farlig var det tydeligvis ikke.

Nå nevnte ikke jeg batterivann en eneste gang, men du trenger ikke leite lenge på f.eks. YouTube før du finner noen som gjør nettopp det å drikke selv (små mengder av) sterilt vann (som var det jeg nevnte, altså vann som har blitt filtrert gjennom en siv som filtrerer på molekylstørrelser, noe som ikke gjøres med batterivann eller andre ikke-ioniske/av-ioniske væsker). Og spørsmålet trådstarter hadde var om dette var farlig i lengden (ble til og med nevnt at han hadde allerede smakt på det aktuelle vannet)..

Lenke til kommentar
ali q skrev (5 minutter siden):

Nå nevnte ikke jeg batterivann en eneste gang, men du trenger ikke leite lenge på f.eks. YouTube før du finner noen som gjør nettopp det å drikke selv (små mengder av) sterilt vann (som var det jeg nevnte, altså vann som har blitt filtrert gjennom en siv som filtrerer på molekylstørrelser, noe som ikke gjøres med batterivann eller andre ikke-ioniske/av-ioniske væsker). Og spørsmålet trådstarter hadde var om dette var farlig i lengden (ble til og med nevnt at han hadde allerede smakt på det aktuelle vannet)..

Da må du forklare forskjellen på batterivann som er rent H2O og det du beskriver som sterilt vann?
Om det er en forskjell er å såfall sterilt vann ikke H2O lengere.
Batterivann er jo nettop sterilt der alle mineralene er fjernet nettop fordi det er skadelig for batterier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...