Gå til innhold

Prosjekt lage meg Spitfire stikke og gass.


Anbefalte innlegg

Authentikit har laget planene for en spitfire stikke,  spitfire thottle quadrant,  samt trim hjul.

Planene er gratis og kan printes ut med 3d printer. Så kan man kjøpe de elektroniske delen fra en tredjepart. 

Ssmt kjøpe en billig moitor oppheng for alt ammen. 

Om man skal kjøpe for 3d printing kommer alt på kanskje 3500kr, men printer man selv, er prisen rundt 1500kr.

Svoger skal printe for meg, så skal jeg kjøpe delene. Jeg er ikke spesielt teknisk anlagt av meg, så blir spennende. 

https://authentikit.org/spitfire-mkix/

Reviews av det ferdige produktet. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Spennende! Jeg har ingen anelse på å montere og sette opp slike komponenter selv ( å bygge pc er litt annerledes føler jeg, umulig å gjøre store feil).

Jeg har printer, men ikke gitt meg i kast med å printe - det krever tålmod og presis printer, samt at man helst skal ha et greit miljø der printeren står (jevn temperatur, lite luftfuktighet etc)..

 

Spent på å følge med på denne!

Lenke til kommentar
On 7/25/2021 at 7:39 PM, OlaHaldor said:

Spennende! Jeg har ingen anelse på å montere og sette opp slike komponenter selv ( å bygge pc er litt annerledes føler jeg, umulig å gjøre store feil).

Jeg har printer, men ikke gitt meg i kast med å printe - det krever tålmod og presis printer, samt at man helst skal ha et greit miljø der printeren står (jevn temperatur, lite luftfuktighet etc)..

 

Spent på å følge med på denne!

Jeg ubrukelig på alt teknisk (bortsett fra som du sier PC)

Men karen bak prosjektet har laget flere lange vidoer som viser step by step hvordan det gjøres, og bortsett fra små ting som at sensorene må peke riktig vei, er det meste bare små knot, stappe ledninger gjennom rør osv. Det er ikke noe lodding eller slikt. Alt kan gjøres med en liten skrutrekker,  en magnet og avbiter. 

Lenke til kommentar
58 minutes ago, OlaHaldor said:

Høres skremmende forlokkende ut. Jeg greier ikke se for meg når jeg skal ha tid til å faktisk bruke det 😭

Nei, må jo være om du er interessert i å fly spitfire, skaper jo en fantastisk innlevelse spesielt i VR.

Jeg skal bruke den på DCS spiten og IL2 spiten. Samt på IL2 WW1 da den er ganske lik stikka på en Sopwith Camel.

En ting en reviewer nevnte var at den ene spaken på throttle ikke virket som den skulle,  dette er drivstoff mikseren, den brukes bare en gang under oppstart, når du trykker på tenninga dyttes den forover og settes to auto, da brukes den ikke mer før du har landet og slår den av. Men i DCS var dette bare en av/på bryter ikke en axis. Så revieweren snakket med DCS om dette og fikk beskjed at de skulle se på dette.

Og siste patch som kom forrige uke og hadde masse fixes, og nye ting la nettopp til dette, så nå funker den spaken også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter å ha sett denne posten har Jeg  nå bestilt kit. Men, har tenkt til å prøve å 3d printe selv. Har børstet støv av en gammel cr10 jeg egentlig aldri fikk dreisen på, så det blir jo spennende. Og ikke minst å sette seg inn i cura etc. Jeg tror jeg må vente til jeg får kit slik att jeg får testet att det jeg printer ut faktiskt stemmer med hull strl etc.

Har du begynt å samle noen deler? Har du sett etter noe stativ en evnt kan få kjøpt her i Norge som kan passe?

Lenke til kommentar
33 minutes ago, magaplask said:

Etter å ha sett denne posten har Jeg  nå bestilt kit. Men, har tenkt til å prøve å 3d printe selv. Har børstet støv av en gammel cr10 jeg egentlig aldri fikk dreisen på, så det blir jo spennende. Og ikke minst å sette seg inn i cura etc. Jeg tror jeg må vente til jeg får kit slik att jeg får testet att det jeg printer ut faktiskt stemmer med hull strl etc.

Har du begynt å samle noen deler? Har du sett etter noe stativ en evnt kan få kjøpt her i Norge som kan passe?

Nei, venter på å høre fra svoger,  hvordan det går, men kjøper kanskje kit delene ved neste lønning. 

For stativ kjøper jeg bare denne.

https://www.amazon.co.uk/MDM12D-Monitor-Stand-Grommet-Heavy-duty/dp/B0047GF0QW/ref=sr_1_5 som er anbefalt som billig løsningen. 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 8/10/2021 at 11:11 PM, magaplask said:

Etter å ha sett denne posten har Jeg  nå bestilt kit. Men, har tenkt til å prøve å 3d printe selv. Har børstet støv av en gammel cr10 jeg egentlig aldri fikk dreisen på, så det blir jo spennende. Og ikke minst å sette seg inn i cura etc. Jeg tror jeg må vente til jeg får kit slik att jeg får testet att det jeg printer ut faktiskt stemmer med hull strl etc.

Har du begynt å samle noen deler? Har du sett etter noe stativ en evnt kan få kjøpt her i Norge som kan passe?

Åssen går det for deg?

Nå har jeg bestilt alt, så nå er det bare å vente på at svoger printer 

Lenke til kommentar

Posten sier at kitet er på lørenskog. Jeg har ellers ikke fått gjort annet enn å  skru på 3d printeren. Den har stått ubrukt en stund og jeg sliter med therminal runaway så mistenker att jeg har brudd i en ledning. Venter også på pla+ før jeg får satt i gang ordentlig med printing.. Håper å få startet i helgen med 3d printingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...