Gå til innhold

Jusstudiet og 23/5-regelen


Anbefalte innlegg

Hei! Etter et årsstudium og en bachelorgrad har jeg bestemt meg for å prøve å fullføre jusstudiet, men må ta opp alle fellesfagene så og si. 

Har følgende karakterer:

Norsk: muntlig: 5, sidemål 4 og muntlig 4

Historie: 3

Engelsk: 4

Matematikk 1P: 2

Matematikk 2P: 2

Naturfag: 3

Samfunnsfag: 4

 

Jeg tenker jeg begynner å forbedre fagene nå (bortsett fra norsk skriftlig hovedmål og sidemål.) Starter med samfunnsfag og naturfag nå til høsten og skal lese på egenhånd. 

Planlegger også å ta historie til våren 2022, så engelsk på høsten 2022, (muntlig og skriftlig, må muntlig og skriftlig tas samtidig forresten?) 2P våren 2023 og 1P høsten 2023. Har hørt at historie er ganske tungt, så bør kanskje bruke litt ekstra tid på det. Skal jobbe vedsiden av, så derfor strekkes fagene ut i så lang tid. 

Makser jo ut alderspoeng når jeg fyller 28. Er det sånn at man må ha 6 i alle fagene eller slipper man unna med 5-ere? Er det realistisk å få 6 i samfunnsfag og naturfag nå til høsten når jeg leser selv (har begynt å lese nå)? 😊

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Professor Balthazar skrev (12 timer siden):

Er det sånn at man må ha 6 i alle fagene eller slipper man unna med 5-ere? >> Det går greit med 5-ere å.

Er det realistisk å få 6 i samfunnsfag og naturfag nå til høsten når jeg leser selv (har begynt å lese nå)?  >> Nei, det høres lite realistisk ut.

 

 

Tusen takk for svar! 😊 Bør jeg bare ta samfunnsfag nå da, og droppe naturfagen? 😊 Historie er jo også ganske stort å ta opp, så det venter jeg med. Hvilket annet fag anbefaler du å ta istedet? 😊 En 5er jo mer realistisk å få i fagene da kanskje... 😊

Endret av Pepsimax94
Lenke til kommentar
Pepsimax94 skrev (På 11.7.2021 den 15.15):

Tusen takk for svar! 😊 Bør jeg bare ta samfunnsfag nå da, og droppe naturfagen? 😊 Historie er jo også ganske stort å ta opp, så det venter jeg med. Hvilket annet fag anbefaler du å ta istedet? 😊 En 5er jo mer realistisk å få i fagene da kanskje... 😊

Det er vel ført og fremst matematikken du bør jobbe med. Det er dessuten superlett å få 6 i matte da det kun kreves riktig utregning.

Lenke til kommentar
Professor Balthazar skrev (26 minutter siden):

Det er vel ført og fremst matematikken du bør jobbe med. Det er dessuten superlett å få 6 i matte da det kun kreves riktig utregning.

Ja, så absolutt! Men er litt treig i nøtta i matte, så greit å bruke litt tid på det, og at jeg tar 2P før 1P fordi timeomfanget er mindre og 2P oppleves enklere. Så tenkte jeg kunne ta naturfag nå til høsten, men har hørt både og om at det er et greit fag :)  

Endret av Pepsimax94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...