Gå til innhold

Tesla Model Y leveres i Norge i august


Anbefalte innlegg

Hanhijnn skrev (7 timer siden):

Takk! Vi trenger flere som deg her på forumet. Ikke la trolla skremme deg bort.

Du burde heller informere om fordeler og ulemper med kinamodellen. Har ikke sett annet en wltp rekkevidde og hentydninger om at den ikke har panasonic batterier. Den mangler vel noen småting på utstyrslista i forhold til usa modellen. Tyskland modellen skulle få nye batterier og karosseriet  skulle støpes i mega pressen. Om det er fordel eller ulempe for deg som forbruker aner jeg ikke. Batteripakken skulle vel integreres i karosseri. Rekkevidde og batterikapasitet skulle være større enn usa og kina modellene. Tesla opplyser ikke mye så dette er mest rykter fra min side.

  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trestein skrev (14 timer siden):

Du burde heller informere om fordeler og ulemper med kinamodellen.

Å informere om fordelene overlater jeg til ekspertene her, og ulempene overlater jeg til dere haterne her, for det er ingen som like nitidig setter seg inn i alt som kan ha et hint av negativitet over seg, som dere haterne.

Trestein skrev (14 timer siden):

Tesla opplyser ikke mye så dette er mest rykter fra min side.

Takk, det vet vi. Negative rykter vel å merke.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (2 timer siden):

Å informere om fordelene overlater jeg til ekspertene her, og ulempene overlater jeg til dere haterne her, for det er ingen som like nitidig setter seg inn i alt som kan ha et hint av negativitet over seg, som dere haterne.

Takk, det vet vi. Negative rykter vel å merke.

Ja, det var jo godt at det ble bekreftet, selv om det ikke akkurat kom som et sjokk eller en overraskelse.

Hanhijnn skrev (2 timer siden):
Trestein skrev (16 timer siden):

Tesla opplyser ikke mye så dette er mest rykter fra min side.

Takk, det vet vi. Negative rykter vel å merke.

 

Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (1 time siden):
Hanhijnn skrev (3 timer siden):

Å informere om fordelene overlater jeg til ekspertene her, og ulempene overlater jeg til dere haterne her, for det er ingen som like nitidig setter seg inn i alt som kan ha et hint av negativitet over seg, som dere haterne.

Takk, det vet vi. Negative rykter vel å merke.

Ja, det var jo godt at det ble bekreftet, selv om det ikke akkurat kom som et sjokk eller en overraskelse.

Hanhijnn skrev (3 timer siden):
Trestein skrev (17 timer siden):

Tesla opplyser ikke mye så dette er mest rykter fra min side.

Takk, det vet vi. Negative rykter vel å merke.

 

Gikk det litt i krøll med siteringen der? ☺️

Lenke til kommentar
The Very End skrev (På 12.7.2021 den 10.04):

Personlig er jeg nokså nær å bestille en model Y selv, men vil først prøvekjøre den før jeg bestemmer meg. Frøkena likte ikke model 3 pga høyden i kombinasjon med utsikten / følelsen av å sitte i forsetet, så blir spennende å se om det er annerledes i denne.

Jeg er delvis i samme båt. Ungene er i ferd med å vokse ut av baksetene på min TM3 og vi trenger noe større. Holder en knapp på at det blir en TMY men jeg vil gjerne sitte i en først. 

Om du ikke kan vente har jeg funnet en slags sammenliking her:
Tesla Model Y Features and Specs (caranddriver.com)
Tesla Model 3 Features and Specs (caranddriver.com)

TM3:
Second Row Head Room (inches)37.7
Second Row Leg Room (inches)35.2

TMY:
Second Row Head Room (inches)39.4
Second Row Leg Room (inches)40.5

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (15 timer siden):

Gikk det litt i krøll med siteringen der? ☺️

Neida, men siteringen i forumet tar ikke med sitat fra forrige innlegg, så derfor så det kanskje litt merkelig ut med kun ditt innlegg i første sitering, og så måtte leg legge inn eget sitat for å få frem sammenhengen bedre. Så det var veldig bevisst gjort slik det ble.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (På 11.7.2021 den 11.36):

https://www.google.no/amp/s/www.motortrend.com/news/tesla-model-y-ev-safety-quality-issues-problems/amp/

Forstår ikke at du gidder å holde på. 

Det er like lett å dokumentere tesla y problemer som at jorden er rund.

Dette er jo bare den samme håndfullen enkelthendelser som blir blåst fullstendig ut av proporsjoner, og nå sprer dere altså løgn om at disse enkelthendelsene er vanlige.

Hvor mange ganger er du tatt i å snakke usant nå, Trestein?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
hekomo skrev (3 minutter siden):

Dette er jo bare den samme håndfullen enkelthendelser som blir blåst fullstendig ut av proporsjoner, og nå sprer dere altså løgn om at disse enkelthendelsene er vanlige.

Hvor mange ganger er du tatt i å snakke usant nå, Trestein?

Om jeg skal være ansvarlig for publikasjoner jeg legger ut linker til er det mange. Som sikker mange andre enn deg forstår er det ikke jeg som skriver artiklene.  

Lenke til kommentar
Trestein skrev (10 timer siden):

Om jeg skal være ansvarlig for publikasjoner jeg legger ut linker til er det mange. Som sikker mange andre enn deg forstår er det ikke jeg som skriver artiklene.  

Når du bevisst gjengir løgner, så blir du ansvarlig for løgnen. Enten det eller så er du faktisk stokk dum. Hvilket alternativ vil du si er riktig?

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (2 timer siden):

Når du bevisst gjengir løgner, så blir du ansvarlig for løgnen. Enten det eller så er du faktisk stokk dum. Hvilket alternativ vil du si er riktig?

Når jeg leser på hjemmesiden til consumer reports at Tesla m y må tilbakekalles pga løse sikkerhetsbelter så tror jeg det er sant. Har imidlertid ikke reist over dammen for å fysisk sjekker at det er korrekt. 

Jeg har heller ikke sjekket grundig om vw diesel skandale er fake news eller reelle.

Som sagt så har jeg ikke beviser for noen av dem. Jeg tipper bare at folk ikke legger ut påstander de kan bli saksøkt for om de er falske.

Endret av Trestein
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (37 minutter siden):

Når jeg leser på hjemmesiden til consumer reports at Tesla m y må tilbakekalles pga løse sikkerhetsbelter så tror jeg det er sant. Har imidlertid ikke reist over dammen for å fysisk sjekker at det er korrekt. 

Jeg har heller ikke sjekket grundig om vw diesel skandale er fake news eller reelle.

Som sagt så har jeg ikke beviser for noen av dem. Jeg tipper bare at folk ikke legger ut påstander de kan bli saksøkt for om de er falske.

Så det du sier er at du går for alternativ 2.

Men jeg tror nok at alternativ 1 er mest riktig likevel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
50 minutes ago, Trestein said:

Når jeg leser på hjemmesiden til consumer reports at Tesla m y må tilbakekalles pga løse sikkerhetsbelter så tror jeg det er sant. Har imidlertid ikke reist over dammen for å fysisk sjekker at det er korrekt.

Hvorfor legger du da ikke ut linken til Consumer Reports? Det du bare skriver med egne ord kan inneholde mange tolkninger.

Fra hukommelsen: Du har en gang for lenge siden linket til 2 vitenskapelige artikler med det ganske åpenbare mål å bevise at du leser sånt, men resten av forumet neppe.

Det tyder på at du vet hvordan det bør gjøres - vitenskapelige artikler inneholder så å si alltid referanser til annen literatur om emnet - dine innlegg her gjør det veldig sjeldent og disse få er gjerne henvisninger til Youtube-bekjennelser  - eller egne følelser: "Jeg tror at....", "Jeg tviler på at ...". Dette står i grell kontrast til dine antydninger om din relasjon til vitenskapelige artikler

Et innlegg i et kommentarfelt er ikke en vitenskapelig artikkel, men du verden hvor mye bedre kommentarfeltene (til et TEKNISK ukeblad) ville være dersom skribentene anstrenget seg mer i denne retningen.

Endret av trikola
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Model Y kan ta 600kg mere på kroken enn Model 3 så antar den tar mere nyttelast også.

Fant kun dette om nyttelast i Model Y. 

https://www.greencarreports.com/news/1127457_tesla-model-y-specs-released-at-last-no-towing-and-some-other-surprises

"In a quick scan of the weight numbers, the Model Y’s vehicle capacity weight—including driver, passengers, and cargo—of just 954 pounds is lower than that of the Model 3 and surprisingly (verging on alarmingly) small, given a curb weight 4,416 pounds for the Long Range Dual Motor and Long Range Performance Dual Motor versions, with GVWR at 5,302 pounds. . "

Lenke til kommentar
14 minutes ago, uname -i said:

Fant kun dette om nyttelast i Model Y. 

https://www.greencarreports.com/news/1127457_tesla-model-y-specs-released-at-last-no-towing-and-some-other-surprises

"In a quick scan of the weight numbers, the Model Y’s vehicle capacity weight—including driver, passengers, and cargo—of just 954 pounds is lower than that of the Model 3 and surprisingly (verging on alarmingly) small, given a curb weight 4,416 pounds for the Long Range Dual Motor and Long Range Performance Dual Motor versions, with GVWR at 5,302 pounds. . "

Gammel artikkel fra 2020, som også sier at bilen ikke får krok. Noe den jo gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
trikola skrev (34 minutter siden):

Hvorfor legger du da ikke ut linken til Consumer Reports? Det du bare skriver med egne ord kan inneholde mange tolkninger.

https://www.consumerreports.org/cars/tesla/model-y/2020/overview/

At Model Y har bra kvalitet er på linje med "jorden er flat". Rapportene og eksemplene er endeløse. Men bare å kaste terningen og bestille. Man kan ha flaks.

image.thumb.png.18360cb80576f82ed27bf8ce6a8bbfda.png

Endret av uname -i
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (7 minutter siden):

Gammel artikkel fra 2020, som også sier at bilen ikke får krok. Noe den jo gjør.

Man har en artikkel fra i fjor og tall som bekrefter at både Model 3 og Model S har elendig nyttelast. Da får man jo bare anta hva man vil. Eller enda bedre, finne en kilde som forteller at nyttelasten har blitt kraftig forbedret på ett år.

Endret av uname -i
Lenke til kommentar
trikola skrev (1 time siden):

Hvorfor legger du da ikke ut linken til Consumer Reports? Det du bare skriver med egne ord kan inneholde mange tolkninger.

Fra hukommelsen: Du har en gang for lenge siden linket til 2 vitenskapelige artikler med det ganske åpenbare mål å bevise at du leser sånt, men resten av forumet neppe.

Det tyder på at du vet hvordan det bør gjøres - vitenskapelige artikler inneholder så å si alltid referanser til annen literatur om emnet - dine innlegg her gjør det veldig sjeldent og disse få er gjerne henvisninger til Youtube-bekjennelser  - eller egne følelser: "Jeg tror at....", "Jeg tviler på at ...". Dette står i grell kontrast til dine antydninger om din relasjon til vitenskapelige artikler

Et innlegg i et kommentarfelt er ikke en vitenskapelig artikkel, men du verden hvor mye bedre kommentarfeltene (til et TEKNISK ukeblad) ville være dersom skribentene anstrenget seg mer i denne retningen.

https://www.consumerreports.org/cars/tesla/model-y/2021/reliability#recalls

Her er link

  • Liker 3
Lenke til kommentar
uname -i skrev (1 time siden):

https://www.consumerreports.org/cars/tesla/model-y/2020/overview/

At Model Y har bra kvalitet er på linje med "jorden er flat". Rapportene og eksemplene er endeløse. Men bare å kaste terningen og bestille. Man kan ha flaks.

image.thumb.png.18360cb80576f82ed27bf8ce6a8bbfda.png

flaks om en treffer en mandagsbil ja. Min neste tesla er nr 4 på rappen. Har ikke truffet enda, ikke er jeg redd for å treffe heller etter å ha fulgt med på det norske "miljøet" siden de første bilene kom. De aller fleste er lykkelige uten feil, noen få er dog svært misfornøyd og har mandags  biler. Mulig risken er høyere enn normalt, men fortsatt veldig liten. I tillegg fikser Tesla opp, selv om det kan være rotete noen ganger. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...