Gå til innhold

Word: Korrektur på feil språk


Anbefalte innlegg

Driver å redigerer ett dokument, hadde det kun i papir form, fikk skannet det inn til PDF. Men å kopiere fra PDF til word ga kun alt i en sammenhengende tekst, og mye ekstra jobb. Så jeg kjørte den via en pdf til word konverter på nettet, og fikk da alt satt opp som det var originalt.

Foruten at den bommer på ÆØÅ, og litt andre små ting.

Men av en eller annen grunn så kjenner ikke Word (Office 2019)  igjen norsk, og de meste blir understreket som feil, og det blir prøvet rettet til Engelsk. Har kun Norsk lagt inn som språk i Word, men finner ingen måte å få den til å korrigere på norsk for det. Blir så masete med så å si hver eneste ord i med rød strek under seg. Gjør det vanskeligere å faktisk finne feilene som er der.

 

Noen tips om hvordan jeg kan fikse det?

 

Sliter litt med det samme på jobben, Office 365, hvor den plutselig prøver å korrigere på dansk eller svensk, selv om det er ett dokument jeg har skrevet selv fra grunn av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
primeop skrev (43 minutter siden):

Du må endre primærspråket i officeprogrammet du bruker, det har satt seg til engelsk.

Det står kun norsk der.

 

tingo skrev (5 timer siden):

Den "vanlige" måten å fikse dette på er å merke all teksten i dokumentet, deretter endre til ønsket språk. Funker ikke det lenger?

Fant ingen annen måte å velge språk enn under alternativer og språk. Der står det kun norsk

Lenke til kommentar
14 hours ago, AndersT2 said:

Det står kun norsk der.

 

Fant ingen annen måte å velge språk enn under alternativer og språk. Der står det kun norsk

Vanligvis er det en linje under teksten ("statuslinje") hvor det står hvilket språk som er aktivt; hvis du klikker på språket, så kommer språkvalgene opp. (Ikke sikkert at det hjelper hvis du kun har norsk språk installert)

Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (På 6.7.2021 den 17.46):

Driver å redigerer ett dokument, hadde det kun i papir form, fikk skannet det inn til PDF

Har du en ny utgave av Word kan du åpne PDF-dokumentet i Word som sørger for automatisk konvertering. Jeg har gjort det en del og det går stort sett ok. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...